וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך ההריסות: המשלחת הישראלית חילצה שני ילדים בני 9 ו-10 כמאה שעות לאחר רעידת האדמה

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 13:54

משלחת "ענפי זית" הישראלית, שהגיעה לטורקיה בתחילת השבוע במטרה לסייע באיתור וחילוץ לאחר רעידת האדמה, חילצה ביממה האחרונה שני ילדים לאחר ימים ארוכים תחת ההריסות. הם קיבלו טיפול רפואי והועברו לבית החולים. המשלחת ממשיכה בפעולות בשטח

תיעוד חילוץ הילד בן ה-9 מהריסות רעידת האדמה בטורקיה. 10 בפברואר 2023/דובר צה"ל

משלחת "ענפי זית" הישראלית חילצה ביממה האחרונה שני ילדים, בני 9 ו-10, שנלכדו תחת הריסות רעידת האדמה שאירעה בטורקיה ביום שני האחרון. זאת, לאחר יותר ממאה שעות מאז שהתרחשה. צוותי הרפואה העניקו להם טיפול רפואי מציל חיים בזמן החילוץ ולאחריו הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים.

בן ה-9, ריבאן, חולץ בתום 120 שעות, כשרק פעולות החילוץ ערכו למעלה מ-24 שעות. אחר כך, הוא קיבל טיפול רפואי על ידי רופא ילדים מומחה מהמשלחת הישראלית ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. ריבאן הוא המחולץ ה-19 של המשלחת והשלישי שנשאר בחיים ממשפחתו. המשלחת חילצה גם את אביו מוחמד ואחותו רומייסה בת ה-14 לפני כיומיים. עם זאת, אימו אותרה וחולצה ללא רוח חיים. בתיעוד הראשון, נראים המחלצים עובדים תחת ההריסות, תוך שימוש בכלים מיוחדים וכן את צוותי הרפואה פועלים בשילוב עימם בכדי לשמור על הילד ריבאן בחיים.

תיעוד חילוץ הילד בן ה-10

תיעוד חילוץ הילד בן ה-10 מהריסות רעידת האדמה בטורקיה. 10 בפברואר 2023/דובר צה"ל

חילוץ בן ה-10 מתוך ההריסות בעיר קהרמאנמרש שבטורקיה ערך כשעה. בתיעוד השני, נראים מחלצים רבים עובדים יחד, ובהם כמה לובשי מדי צה"ל. אחד המחלצים נראה אוחז בידו של הילד, בזמן שאחרים מנסים להוציא את חלקי ההריסות שמעליו. לאחר שהצליחו להוציאו, הוא הועבר על ידם לכוחות הרפואה.

מניין ההרוגים הכולל ברעידת האדמה בטורקיה עלה היום ל-20,665 - כך, לפי הרשות לניהול אסונות וחירום במדינה. עוד נמסר, כי קרוב ל-93 אלף נפגעים פונו מאזור הרעידה, וכי יותר מ-166 אלף אנשי צוות היו מעורבים במאמצי החילוץ. כמו כן, מאז רעידת האדמה הגדולה בשני, נספרו 1,891 רעידות משנה.

חילוץ ילד מהריסות רעידת האדמה בסוריה . 10 בפברואר 2022. רויטרס
תשעה בני אדם חולצו היום מתוך ההריסות/רויטרס

משפחה נוספת, בת חמש נפשות, חולצה היום בטורקיה מתוך הריסות ביתם על ידי צוותי חילוץ שונים. תחילה, חולצו האם ובתה חווה ופאטמגול אסלן. מאוחר יותר הגיעו הצוותים אל האב, חסן, אך הוא התעקש שביתו השניה, זיינף ובנו סלטחק בוגרה יינצלו תחילה. לבסוף כשהאב הוצא גם הוא - המחלצים הריעו וקראו "אלוהים הוא גדול!". חילוץ המשפחה לאחר 129 שעות העלה את מספר כלל האנשים שחולצו בשבת לתשעה, על אף שהתקווה לחילוץ בני אדם בחיים הולכת ופוחתת על רקע הטמפרטורות הקפואות במקום והזמן שחולף מאז אירעה הרעידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully