וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי הבלון הסיני: עצם בלתי מזוהה נע בשמי אלסקה, ביידן הורה להפילו

עודכן לאחרונה: 11.2.2023 / 7:43

כלי הטיס, שטרם התברר על ידי מי ולאיזה צורך נשלח - הועבר מיד לאחר הפלתו למעבדת ניתוח. הנשיא קיבל את ההחלטה להפילו בעת שהייתה בידו את ההערכה כי הוא בלתי מאויש. זאת, שבוע בלבד לאחר שארצות הברית הורידה את בלון הריגול הסיני שריחף מעל שטחה

פלסטינים מרימים בלון תצפית של צה"ל שנפל בשטח רצועת עזה ונלקח על ידי חמאס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

כלי טיס בלתי מזוהה הופל אתמול (שישי) באלסקה, לאחר שזוהה בשמי המדינה כשהוא נע בגובה של כ-40 אלף רגל. נשיא ארצות הברית הורה על הפעולה כיממה לאחר שזוהה, ולאחריה הועבר הכלי למעבדת ניתוח.

כלי הטיס, שגודלו כגודל מכונית קטנה, זוהה ביום חמישי בלילה. מפאת הגובה הרב בו נע הוא היווה סכנה למטוסים אזרחיים, וכמה שעות לאחר מכן, ולאחר שלא התקבל מידע נוסף אודות בעליו של הכלי - קיבל הנשיא ביידן את ההחלטה להפילו, ומטוס קרב מסוג F-22 ביצע את הפעולה. עוד נמסר כי הנשיא קיבל את ההחלטה לאחר שמטוסי קרב היו בקרבת הכלי, והעריכו כי הוא בלתי מאויש.

"אנחנו לא יודעים למי הוא שייך, אם הוא בבעלות מדינה, בבעלות תאגיד או בבעלות פרטית", נמסר מטעם גורם במדינה. "נישאר עירניים במרחב האווירי שלנו", הוסיף. "הנשיא מבצע את חובתו להגן על האינטרסים הביטחוניים-לאומיים שלנו - ולתעדף אותם בחשיבות עליונה".

כלי טיס בלתי-מזוהה שנקלט על ידי מטוס קרב אמריקני. הפנטגון, אתר רשמי
כלי טיס בלתי מזוהה הופל באלסקה/אתר רשמי, הפנטגון

טרם התבררו פרטים נוספים על הכלי, ולא ברור על ידי מי נשלח והאם נשלח לצורך איסוף מידע מודעיני.

האירוע מתרחש כשבוע בלבד לאחר שבלון ריגול סיני הופל בארצות הברית, לאחר שריחף במשך כמה ימים מעל לאוקיינוס האטלנטי. משרד החוץ הסיני טען כי הבלון שאותר הוא תאונה שנבעה מ"כוח עליון". הם האשימו את הפוליטיקאים והתקשורת האמריקנית בניצול המצב על מנת להכפיש את סין. בארצות הברית הוסיפו שהבלון עבר על הפרה ברורה של ריבונות המדינה ובמקביל דחה שר החוץ אנתוני בלינקן את ביקורו בסין, שתוכנן להתרחש זמן קצר לאחר האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully