וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית הפילה את בלון הריגול הסיני שריחף מעל שטחה

עודכן לאחרונה: 4.2.2023 / 23:24

הבלון זוהה לאחרונה מעל שמי ארה"ב ונחשד כבלון ריגול מטעם סין. משרד החוץ הסיני מצידו, האשים את הפוליטיקאים והתקשורת האמריקנית בניצול המצב להכפשת סין. שר החוץ האמריקני דחה בתגובה את ביקורו המתוכנן לסין. ביידן שיבח את המבצע, והחלו פעולות לשחזור חלקיו לחקירה

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס

ארצות הברית יירטה הערב (שבת) באישורו של נשיא המדינה ג'ו ביידן את בלון הריגול הסיני שריחף מעל האוקיינוס האלנטי בימים האחרונים. "הורדנו אותו בהצלחה, ואני רוצה להחמיא לטייסים שלנו שעשו את זה", אמר ביידן לכתבים, והוסיף כי אמר לפנטגון עוד ביום רביעי להפילו אך הוא המליץ לו להמתין עד שהבלון ירחף מעל המים עקב הסיכון הבטיחותי הגבוה שעלול היה להיגרם מהפסולת.

צבא ארצות הברית מסר כי המדינה שואפת לשחזר במהירות את האלמנטים המרכזיים של הבלון בין הריסותיו שנפלו מול חופי דרום קרולנייה. בכיר בהגנה האמריקנית אמר בראיון לתקשורת כי חלקי הבלון שהושמד נפלו במים יחסית רדודים, אך אינו יודע כמה זמן יידרש עד שיצליחו לשחזרם.

משרד החוץ הסיני טען כי הבלון שאותר הוא תאונה שנבעה מ"כוח עליון". הם האשימו את הפוליטיקאים והתקשורת האמריקנית בניצול המצב על מנת להכפיש את סין. בארצות הברית הוסיפו שהבלון עבר על הפרה ברורה של ריבונות המדינה ובמקביל דחה שר החוץ אנתוני בלינקן את ביקורו בסין, שתוכנן לשבוע הקרוב.

יירוט הבלון הסיני שנחשד בריגול מעל שטחי ארצות הברית. 4 בפברואר 2023. רויטרס
יירוט בלון הריגול/רויטרס
בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023. רויטרס
בלון הריגול בשמי ארצות הברית/רויטרס

הממשל האמריקני הודיע אתמול שהמדינה עקבה בימים האחרונים אחרי בלון ריגול סיני חשוד שאותר מעל שמי מדינת מונטנה. במהלך הלילה האחרון, אמר הסנאטור הרפובליקני ג'רי מורן אמר שקיבל דיווחים על בלון נוסף מעל צפון מזרח קנזס. "סין פלשה למרחב האווירי של ארצות הברית, ביידן צריך לנקוט בפעולה כדי לטפל במצב זה. עיכוב נוסף אינו מתקבל על הדעת", מסר מורן.

מאוחר יותר, מסר דובר הפנטגון ל-CNN כי אותר בלון נוסף בשמי דרום אמריקה. "אנחנו רואים דיווחים על בלון שעבר לאמריקה הלטינית. כרגע אנחנו מעריכים שזהו בלון ריגול סיני נוסף", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully