וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין טוענים: בלון הריגול שאותר בארה"ב - טעות שנבעה מ"כוח עליון"

עודכן לאחרונה: 4.2.2023 / 9:03

משרד החוץ הסיני האשים את הפוליטיקאים והתקשורת האמריקנית בניצול המצב, על מנת להכפיש את סין. שר החוץ האמריקני החליט לדחות את ביקורו המתוכנן לסין. במהלך הלילה אותר בלון נוסף מעל שמי דרום אמריקה שפונה לכיוון ארה"ב

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס

משרד החוץ הסיני טען הלילה (שבת) כי בלון הריגול שאותר מעל שמי ארצות הברית, הוא תאונה שנבעה מ"כוח עליון". הם האשימו את הפוליטיקאים והתקשורת האמריקנית בניצול המצב על מנת להכפיש את סין. בארצות הברית הוסיפו שהבלון עבר על הפרה ברורה של ריבונות המדינה ובמקביל דחה שר החוץ אנתוני בלינקן את ביקורו בסין, שתוכנן לשבוע הקרוב.

הממשל האמריקני הודיע אתמול שהמדינה עקבה בימים האחרונים אחרי בלון ריגול סיני חשוד שאותר מעל שמי מדינת מונטנה. במהלך הלילה האחרון, אמר הסנאטור הרפובליקני ג'רי מורן אמר שקיבל דיווחים על בלון נוסף מעל צפון מזרח קנזס. "סין פלשה למרחב האווירי של ארצות הברית, ביידן צריך לנקוט בפעולה כדי לטפל במצב זה. עיכוב נוסף אינו מתקבל על הדעת", מסר מורן.

מאוחר יותר, מסר דובר הפנטגון ל-CNN כי אותר בלון נוסף בשמי דרום אמריקה. "אנחנו רואים דיווחים על בלון שעבר לאמריקה הלטינית. כרגע אנחנו מעריכים שזהו בלון ריגול סיני נוסף", מסר. לא ברור היכן בדיוק נמצא הבלון מעל אמריקה הלטינית, אך לפי גורם רשמי, לא נראה שהבלון פונה לארצות הברית.

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023. רויטרס
בלון הריגול בשמי ארצות הברית/רויטרס

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שלפי התכנון היה אמור לבקר בסין השבוע, דחה את הביקור אך טען שמדינתו עדיין מחוייבת דיפלומטית לסין, ושהוא יבקר בבייג'ינג כשהתנאים יאפשרו זאת. הסינים תחילה אמרו כי הבלון שימש למטרות "מטאורולוגיות אזרחיות ומדעיות אחרות" והמשך הוסיפו שמדובר בתאונה מ"כוח עליון". כמו כן, הם הביעו חרטה על העובדה שהבלון סטה למרחב האווירי של ארצות הברית ומשרד החוץ מסר בהצהרה כי ימשיך לשמור על תקשורת עם ארצות הברית כדי "לטפל כראוי במצב הבלתי צפוי".

מנהיגים צבאיים שקלו להפיל את בלון המעקב בגובה, אך בסופו של דבר המליצו נגד הפעולה לנשיא המדינה ג'ו ביידן. זאת בעקבות הסיכון הבטיחותי הגבוה שעלול היה להיגרם מהפסולת. כך לפי גורמים רשמיים. פקיד בכיר במשרד ההגנה אמר שבוושינגטון עקבו אחרי הבלון מהרגע שנכנס למרחב האווירי של ארצות הברית, גם על ידי תצפיות של מטוסים מאוישים. "ברור שמטרת הבלון היא למעקב", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully