וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית: בלון ריגול סיני אותר בשמי המדינה

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 21:36

ארצות הברית הודיעה כי היא עוקבת בימים האחרונים אחרי בלון ריגול סיני חשוד שנמצא מעל מונטנה שבמערב המדינה. בעקבות ההצהרה, הקנדים הודיעו על בלון חשוד נוסף. האפשרות להפיל את הבלון נפסלה בעקבות סיכון בטיחותי גבוה. סין: "משמש למטרות מטארולוגיות"

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023/רויטרס

הממשל האמריקני הודיע אתמול (חמישי) כי המדינה עוקבת בימים האחרונים אחרי בלון ריגול סיני חשוד שאותר מעל מונטנה שבמערב ארצות הברית.

פקיד בכיר במשרד ההגנה של ארה"ב אמר כי בוושינגטון עקבו אחרי הבלון מהרגע שנכנס למרחב האווירי של ארצות הברית, גם על ידי תצפיות של מטוסים מאוישים. "ברור שמטרת הבלון היא למעקב", הוא הוסיף. נשקלה גם האפשרות להפיל את הבלון, אמרו גורמים בצבא, אך לבסוף היא נפסלה בעקבות הסיכון הבטיחותי הגבוה.

סין מצידה טענה כי הבלון משמש למטרות "מטאורולוגיות אזרחיות ומדעיות אחרות", והביע חרטה על כך שהבלון סטה למרחב האווירי של ארצות הברית. בהצהרה מאוחרת יותר מסר משרד החוץ של סין כי ימשיך לשמור על תקשורת עם ארצות הברית כדי "לטפל כראוי במצב הבלתי צפוי".

בלון ריגול חשוד בשמי ארצות הברית, 3 בפברואר 2023. רויטרס
בלון הריגול בשמי ארצות הברית/רויטרס

בעקבות הצהרת ארצות הברית, קנדה הודיעה על בלון חשוד נוסף בשמי המדינה השכנה. "תנועות הבלון נמצאות במעקב. הקנדים בטוחים וקנדה נוקטת בצעדים כדי להבטיח את אבטחת המרחב האווירי שלה", נכתב בהצהרה שהוציאה המדינה.

רק אתמול הודיעו בהצהרה משותפת כי ארצות הברית תקבל גישה לבסיסים צבאיים בפיליפינים כחלק מהניסיון למנוע צעדים סיניים נגד טייוואן. סין אמרה בתגובה כי "זהו צעד שמסלים את המתיחות באזור ומסכן את השלום והיציבות האזוריים, מדינות באזור צריכות לשמור על עירנות ולא לתת לארצות הברית לנצל אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully