וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בעוטף עזה דיווחו על קולות פיצוצים; גורם ביטחוני: יירטנו כלי טיס עוין

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 0:25

הגורם אמר כי "כלי טיס עוין שניסה לחצות משטח הרצועה לישראל - יורט בידי חיל האוויר". בשדרות וביישובי העוטף לא הופעלה התרעת צבע אדום. מאוחר יותר נמסר כי התחקיר עדיין נמשך, ובצה"ל נבדקים כל התרחישים, כולל האפשרות שמדובר בלהקת ציפורים או בכלי טייס זעיר של צה"ל

תקיפת חיל האוויר בעזה, 2 בפברואר 2023. רויטרס
רצועת עזה תחת אש. השבוע/רויטרס

פיצוצים עזים נשמעו הערב (שבת) בשדרות וביישובי עוטף עזה, וככל הנראה מדובר ביירוט של כלי טיס עוין. גורם צבאי אמר כי חיל האוויר יירט כלי טיס שניסה לחצות מרצועת עזה לשמי ישראל. ביישובי האזור לא נשמעה התרעת צבע אדום ולא נרשמו נפגעים.

בשבועיים האחרונים בוצעו כמה שיגורי רקטות מעזה לשטח ישראל. האחרון שבהם התרחש בלילה שבין רביעי לחמישי, אז שוגרו שלוש רקטות לעבר יישובים בעוטף. בתגובה, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב מטרות במרכז רצועת עזה, ובהן אתר לייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמשים את מערך הייצור הרקטי של חמאס, ואתר לייצור אמצעי לחימה.

דובר צה"ל מסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור הרקטה, שיורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית יום קודם. "תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", נמסר.

דובר צה"ל הודיע הלילה שתחקיר היירוט שבוצע ברצועת עזה אמש לא הסתיים עדיין. גורם צבאי מסר כי בגלל תנאי מזג אוויר עדיין לא יודעים להגיד בוודאות מה קרה. בצה"ל לא פוסלים את האפשרות שמדובר בלהקת ציפורים, או בכלי טייס זעיר של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully