וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באים להציל חיים בטורקיה: "זכות גדולה לעזור לאחר בשעתו הקשה, בלי פוליטיקה ובלי אינטרסים"

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 18:32

משלחת החילוץ של איחוד הצלה יצאה למשימתה באזור מוכה האסון במדינה המוסלמית, כשהיא מונה 41 אנשי צוות, כולם נחושים להגיש עזרה למי שצריך אותה. באירוע גדול כל כך, רוב הדברים איתם יאלצו להתמודד עדיין אינם ידועים, אך דבר לא מרתיע אותם: "לקח לי שנייה וחצי להתייצב"

עשרות ישראלים יצאו להתנדב בהריסות בטורקיה/יואב איתיאל

משלחת החילוץ של ארגון איחוד הצלה קיבלה תדריך עם יציאתה לאזור מוכה האסון בטורקיה, שנפגעה ברעידת האדמה הקטלנית אתמול. המשלחת מונה 41 אנשי צוות. "המינימום שאנחנו חוזרים איתו הוא 41 בני אדם", אמר לפני העליה למטוס יוסי כהן, מראשי המשלחת, בהדגישו את הנושא הבטחוני והבטיחותי. "עיני כל העולם עלינו וכל המשלחות הישראליות - איש אחד".

בשדה התעופה המקומי הסמוך למוקד האסון, טיסת נוסעים ישירה מישראל היא לא עניין של מה בכך. הסדרת כלל אישורי הנחיתה למטוס, והכניסה לנוסעים והציוד נערכו בבהילות בסיוע משרדי החוץ של ישראל וטורקיה. "ברוכים הבאים לגזיאנטפ. אנחנו רוצים להודות לכם על אומץ הלב, שיהיה לכם בהצלחה", כרזה הדיילת באנגלית במבטא רוסי עם הנחיתה.

רעידת האדמה בטורקיה, פברואר 2023. עיבוד תמונה, יואב איתיאל
"תחושת שליחות ועזרה לאחר מניעה אותי". אנשי המשלחת של איחוד הצלה/יואב איתיאל, עיבוד תמונה

אחד המתנדבים על הטיסה המיוחדת שחכרו אנשי איחוד הצלה היה יחיאל גורפיין, רווק בן 26 עצמאי מירושלים, חובש איחוד הצלה זה שש וחצי שנים, וזו לו כבר המשלחת השלישית. בנוסף לניסיון שיש לו בשטח בירושלים למודת האירועים, הוא גם סייע בהוריקן "איאן" במיאמי במהלך השבוע של החגים. כשהתחילה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה בשנה שעברה הוא יצא למולדובה ככוח חלוץ, ובסוף נדרש שם לחודשיים וחצי. עכשיו הוא מביא את ניסיונו זה לטורקיה. "ב-12 בלילה התקשרו לשאול אם אני יכול להצטרף. לקח לי בערך שנייה וחצי להסס, לשקול, לבדוק מה צריך להזיז ביומן - ולהגיד כן".

לדבריו, "המשלחת צריכה קודם כל ליצור תנאים בסיסיים שיאפשרו את העבודה שלה בשטח. לא ממש יודעים מה נמצא שם, מהם התנאים, מה מצב התשתיות החשמל, המים, כלי הרכב, קליטה סלולרית". מה שלא ממש מדברים עליו הוא עדיין בגדר בלתי נודע. אפילו השאלה עד כמה רצויה בכלל משלחת ישראל בעיני המקומיים אינה ברורה להם - האם דגל המגן דוד על שרוול המעיל שלהם ייצור מורכבות נוספת, בגזרה שכל כך קרובה לגבול הסורי ולארגונים שמבריחים אותו ופועלים מעברו?

עוד בוואלה!

הפעוטה שחולצה מההריסות בסוריה נותרה בחיים - אך איבדה את אמה ואחיה

לכתבה המלאה
הריסות רעידת האדמה בגזיאנטפ, טורקיה, 7 בפברואר 2023. רויטרס
"נצטרך קודם כל ליצור תנאים שיאפשרו את העבודה בשטח". הריסות רעידת האדמה בגזיאנטפ, היום/רויטרס

"תחושת שליחות ועזרה לאחר מניעה אותי ביום-יום וככה גם במשלחת הזו", אומר גורפיין. "בנסיעה הזו האתגר הוא כמובן בהיקף הלא רגיל והמורכבות הלא רגילה של האירוע". על הסיוע בתוך מדינה מוסלמית הוא אומר: "זו זכות עצומה לייצג את הטוב שבמדינת ישראל ולבוא לעזרת שכנים באחת השעות הקשות ביותר שלהם. בלי פוליטיקה ובלי אינטרסים. כל זה בצד ובכלל לא מעניין. נקווה ומאמין שנצליח להציל חיים ולסייע במה שאפשר".

הטיסה החכורה נערכה במטוס מיוחד של איחוד הצלה - ארגון המתנדבים הלאומי וחברת התעופה סאן דור מבית אל-על, ובתיאום עם משרד החוץ ושגרירות ישראל בטורקיה. על המשלחת מפקד רב סרן במיל יוסי כהן מאיחוד הצלה. חברי המשלחת הינם רופאים, פרמדיקים וחובשים מתנדבים של איחוד הצלה, מתנדבי יחידת חוס"ן (חרום וסיוע נפשי) של הארגון ומתנדבי יחידות החילוץ הישראליות.

עשרות ישראלים יצאו להתנדב בהריסות בטורקיה. בתמונה" חובש איחוד הצלה בדרכו לטורקיה,  7 בפברואר 2023. עיבוד תמונה, יואב איתיאל
המשלחת השלישית אליה מצטרף. גורפיין/יואב איתיאל, עיבוד תמונה

מנמל התעופה הבינלאומי של גאזינטאפ המשלחת ממשיכה דרומה לכיוון העיר האטאי, שם יחלו חברי המשלחת מיד בהקמת חפ"ק מיוחד, מרפאות קהילתיות בשטח, מתן סיוע רפואי ועזרה בחילוץ הלכודים. בנוסף, צוות הלוגיסטיקה ישנע את 10 טון הציוד שהובא במיוחד מישראל ויסייע רבות לכוחות הרפואה והחילוץ בזירת האסון.

שליח וואלה בתורכיה, יואב איתיאל, הצורף לעשרות הישראלים שיצאו להתנדב בהריסות.  7 בפברואר 2023. עיבוד תמונה, יואב איתיאל
המשלחת לפני עלייתה למטוס/יואב איתיאל, עיבוד תמונה

לאיחוד הצלה נסיון רב במתן סיוע מציל חיים באסונות בקנה מידה כזה בארץ ובעולם, ביניהם רעידת האדמה הגדולה בנפאל ב-2017, אסון קריסת הבניין בסרפסייד מיאמי ועוד.

אלי פולק, מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "בתיאום עם שרי החוץ, הביטחון והבריאות, המריאה משלחת איחוד הצלה המונה כ-30 אנשי רפואה לזירת האסון. המשלחת תשהה שם ככל שנתבקש ותעניק סיוע רפואי ונפשי. בנוסף מביאה עימה המשלחת כ-10 טון ציוד שיסייע רבות לכוחות החירום בשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully