וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירן פרנקו שחולצה מהריסות רעידת האדמה בטורקיה ב-1999: "פחדתי היום על הילדים שלי"

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 19:14

שירן פרנקו, שהייתה בת 9 כשחולצה בין ההריסות אחרי חמישה ימים, סיפרה כי הרגישה את רעשי האדמה שהכו היום בסוריה ובטורקיה, והורגשו גם בישראל, ועל התגובה שזה עורר בה. "הגוף פתאום מגיב, דפיקות לב, זיעה קרה - הדבר הראשון שאמרתי לבעלי זה שאנחנו בורחים לאמא שלי"

צילומי מזל"ט: מצילים בערים טורקיות מחפשים אחר ניצולי רעידת אדמה/רויטרס

"הדבר הראשון שאמרתי לבעלי זה שאנחנו בורחים לאמא שלי", שחזרה הערב (שני) שירן פרנקו, שחולצה מההריסות של מלון בטורקיה כשרעידת אדמה עוצמתית הכתה את המדינה ב-1999, כשהייתה בת 9. כיום, היא גרה בבניין בן 20 קומות, ובריאיון לאמנון לוי ברשת 13 היא סיפרה על תגובתה לרעשי האדמה שהכו היום בטורקיה וסוריה, והורגשו גם בישראל.

"ישר ניגשתי לטלפון. קבוצת הוואסטאפ של הבניין כבר רעשה. כל אחד שאל אם הרגשנו את זה, חברות סימסו לי. לא הצלחתי להכיל את התרחיש הזה - הגוף פתאום מגיב, דפיקות לב, זיעה קרה. פחדתי על הילדים שלי, כי אני יודעת מה התוצאה של רעידות אדמה, לצערי. רק לפני כמה שעות הצלחתי באמת להירגע מכל העניין", סיפרה פרנקו שאיבדה את אביה, אחיה, סבה וסבתה באסון לפני 23 שנים.

אסון רעידת האדמה בטורקיה בשנת 1999
בצילום: יחידת החילוץ וההצלה של פיקוד העורף של צה"ל, בודקת את שירן פרנקו בת ה-9, אשר נחלצה מהריסות בניין בעיר צ'ינרג'יק, ארבעה ימים לאחר רעש האדמה.. דובר צה"ל
שירן פרנקו כשחולצה מבין ההריסות. האסון בטורקיה ב-1999/דובר צה"ל
שירן פרנקו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"פחדתי על הילדים". שירן פרנקו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פרנקו חולצה מבין ההריסות רק כעבור חמישה ימים, ולדבריה, היא הייתה ערב רוב הזמן. "אני פחות או יותר זוכרת את האירוע. דיברתי עם אחי התאום, אריה, בעיקר רציתי לוודא שהוא עונה לי, כי ההורים לא שמעו אותי. הוא היה ממש צמוד אלי, אבל בשלב מסוים הוא כבר לא ענה", אמרה. "בתור ילדה בת תשע לא הבנתי מה המשמעות של זה, לא הבנתי מה זה מוות בכלל. מה פתאום שדבר כזה יקרה? רק אחרי שהטיסו אותי לבית החולים תל השומר, אחרי שבוע של אשפוז, סיפרו לי את זה. המשפחה עטפה אותי לכל אורך הדרך. זה חוסר אונים מוחלט. אי-ודאות מוחלטת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully