וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידות האדמה בטורקיה הורגשו גם בישראל: "זה היה מטורף"

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 14:29

שני הרעשים העוצמתיים שטלטלו את האזור הורגשו היטב ברחבי הארץ, אך לא דווח על נזק או על נפגעים. זה מפחיד", סיפרה תושבת עפולה. "התחלתי להרגיש את הרצפה זזה מתחת לרגליים שלי", סיפר תושב רמת גן

בווידאו: בעקבות רעידת האדמה- פינוי אנשים מבניין צ’מפיון בבני ברק/לפי סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

רעידות האדמה החזקות שפקדו את טורקיה ביממה האחרונה (שני) הורגשו היטב גם בישראל. במהלך הלילה, ברעידת האדמה הראשונה, תושבים רבים סיפרו כי התעוררו מעוצמתה ובשעות הצהריים התפנו אנשים מכמה בניינים ברחבי הארץ בעקבות הרעש השני. תושבים רבים התקשרו למד"א, אך בארגון ציינו כי לא ידוע על נפגעים או על נזק.

"הנברשות שוב זזו ונגעו אחת בשנייה, רהיטים נעו", סיפרה לוואלה! לילי יהב, בת 72 מעפולה המתגוררת בקומה שמינית. "היה כך גם בלילה, עכשיו אותו דבר אבל בעוצמה פחותה יותר. עם הרוחות החזקות של 'ברברה', הכול ביחד, זה מפחיד ולא נעים בכלל".

תושבת חיפה סיפרה לוואלה!: "בגלל הרוחות העזות בחוץ חשבתי שמדובר בהגעתה של הסופה ברברה, חלפו שניות ארוכות עד שהבנתי שהרעידה היא בתוך הבית". מאיה קלוסקי מקיבוץ אפיקים: "זו הייתה רעידת אדמה מטורפת שנמשכה חצי דקה לפחות. אנחנו גרים בקומה 3, הערנו את הילדים וחשבנו לצאת מהבניין ואז זה נפסק. האזעקה עבדה".

אביעד מרמת גן סיפר: "התחלתי להרגיש את הרצפה זזה מתחת לרגליים שלי. חשבתי שזה התקף סחרחורת מוזר אבל אז ראיתי שזה לא מפסיק ושכל המנורות מתחילות לזוז. לקח לי דקה להבין שאולי אני צריך לקחת את כל מי שישן סביבי ולהטיס אותם החוצה. ואז זה הפסיק".

עוד בוואלה!

יותר ממאה הרוגים ברעידת אדמה עוצמתית בטורקיה ובסוריה, הרעש הורגש גם בישראל

לכתבה המלאה
מפת רעידת האדמה עוצמתית. 6 בפברואר 2023. ShutterStock
מוקד הרעש/ShutterStock

מפיקוד העורף נמסרו הנחיות בנושא לפיהן יש לפעול כשמבחינים בסימנים של רעידת אדמה. השוהים במבנה נדרשים לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

אדם השוהה בחוץ - צריך להישאר בשטח פתוח ולהתרחק ממבנים, עצים, כבלי חשמל ופריטים שעלולים ליפול ולסכן. על הנוסעים ברכב לעצור בצד הדרך ולחכות בתוכו עד שרעידת האדמה תיפסק. השוהים בקרבת חוף הים צריכים להתרחק מחוף הים קילומטר אחד לפחות מחשש שיגיע צונאמי ויציף את החוף. אם לא ניתן לעזוב את אזור החוף, יש לעלות לקומה רביעית ומעלה של בניין קרוב.

למידע נוסף והנחיות פיקוד העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully