וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות רעידת האדמה בטורקיה: תושבי הצפון נדרשים להרתיח מים לפני שתייה ובישול

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 17:30

אחרי רעש האדמה העוצמתי שהכה בטורקיה וסוריה, והורגש גם בארץ, משרד הבריאות הודיע כי העכירות במים חריגה, ויש להרתיח את המים לפני כל שימוש בהם. האזהרה תקפה לבית שאן ויישובי המועצה האזורית עמק המעיינות

צילומי מזל"ט: מצילים בערים טורקיות מחפשים אחר ניצולי רעידת אדמה/רויטרס

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי על תושבי בית שאן והמועצה האזורית עמק המעיינות להרתיח מים לפני שתייה ובישול. זאת עקב עכירות חריגה במים, שככל הנראה נגרמה מרעידת האדמה. משרד הבריאות מסר כי ימשיך להתעדכן באיכות המים ובתקינות מערכת האספקה ויעדכן במידת הצורך.

ההודעה תקפה לכלל הצרכנים המחוברים למערכת אספקת מים באזורים: בית שאן, גשר, נווה אור, ירדנה, חמדיה, מעוז חיים, נווה איתן, בית יוסף, כפר רופין, עין הנציב, שדה אליהו, טירת צבי, תל תאומים, רחוב, רוויה, שדה תרומות, מירב, מלכישוע, שלוחות, רשפים, שלפים, מסילות, ניר דוד, מפעלי שאן, אזור תעשייה "פארק צבאים".

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
על התושבים להרתיח מים לפני שתייה ובישול/ShutterStock

רעידות האדמה החזקות שפקדו את טורקיה ביממה האחרונה הורגשו היטב גם בישראל. במהלך הלילה, ברעידת האדמה הראשונה, תושבים רבים סיפרו כי התעוררו מעוצמתה ובשעות הצהריים התפנו אנשים מכמה בניינים ברחבי הארץ בעקבות הרעש השני. תושבים רבים התקשרו למד"א, אך בארגון ציינו כי לא ידוע על נפגעים או על נזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מפת רעידת האדמה עוצמתית. 6 בפברואר 2023. ShutterStock
מוקד רעש האדמה, היום/ShutterStock

מפיקוד העורף נמסרו הנחיות בנושא לפיהן יש לפעול כשמבחינים בסימנים של רעידת אדמה. השוהים במבנה נדרשים לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת תוך שניות ספורות, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת עד ליציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לשבת בפינה פנימית של החדר או תחת רהיט כבד ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully