וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהירי במתפללים ועד חיסול המחבל | דקה אחר דקה בפיגוע בבית הכנסת

המחבל חיירי עלקם הגיע לבית הכנסת בנווה יעקב בשעה 20:15 והחל במסע הירי שלו לעבר מתפללים. מותם של חמישה נקבע בזירה, שניים נוספים נפטרו בבית החולים. שני שוטרים תיקלו את המחבל וירו בו למוות. כך התרחש ליל האימה בבירה

בווידאו: זירת הפיגוע בירושלים/צילום: רוני כנפו, שלו שלום/TPS, רויטרס, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

אחד הפיגועים הקשים ביותר שהתרחשו בשנים האחרונות הסתיים במותם של שבעה ישראלים בליל שישי בערב. הכול החל בשעה 20:15 כשהמחבל חיירי עלקם, בן 21 ממזרח ירושלים, הגיע לבית הכנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים. ניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים במשטרה אמר כי המחבל הגיע למקום, פתח בירי, פגע בכמה אנשים וברח לרכבו. הוא נסע לכיוון בית חנינא.

בשלב זה קיבלו השוטרים עדכון על המקרה. המשטרה אומרת כי נדרשו להם פחות מחמש דקות מקבלת הדיווח הראשוני להגיע למקום על אף שעדי ראייה טענו כי הכוחות הגיעו למקום רק כעבור כרבע שעה. השוטרים חתרו למגע, תיקלו את עלקם ובינו לבין השוטרים התפתח קרב יריות.

בתום הקרב נהרג עלקם. בינתיים הגיעו למקום כוחות גדולים ופתחו בסריקות, כדי לוודא שאין חוליות נוספות. בתוך כך עלה חשד כי המחבל השתמש בסייען, שנמלט בינתיים לשטחי הרשות הפלסטינית. לדיווח זה לא התקבל אישור.

מפכ"ל המשטרה תיאר את השלב הזה בפיגוע ואמר כי "מחבל הגיע והחל לבצע ירי וביצע מסע הרג. כל מי שנתקל בדרכו הוא ירה בו. המחבל מנתק מגע בשלב מסוים מכיוון הרכב ואנשים שבאו לבדוק מה קרה - נורו. המחבל עולה על רכב ומתרחק כ-300 מטר. צוות שוטרים שהיה בצומת מגיע תוך פחות מחמש דקות מגיע למחבל ומנטרלים. מדובר במפגע בודד. אני אומר בזהירות שמדובר במפגע בודד".

פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
כוחות זורמים לזירת הפיגוע בירושלים, 27 בינואר 2023/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במקביל לפעולת השוטרים החלו כוחות רפואה לזרום למקום הפיגוע. החובשים והפרמדיקים של מד"א תיארו זירה קשה ביותר. חובש מד"א שמואל אלפסי סיפר: "הגענו מהר מאוד למקום והמראה היה מזעזע. ראינו נפגעים שוכבים על הכביש ועל האי תנועה בשדרות נווה יעקב. אישה כבת 70 הייתה מחוסרת הכרה עם פצעי ירי בגופה ומיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך כדי פעולות החייאה לבית חולים. לצערנו הרופאים נאלצו לקבוע את מותה".

חובש מד"א יונתן שור ופרמדיקית מד"א עדן כהן סיפרו: "הגענו למקום עם האמבולנס ומיד ניגש אלינו בחור בן 24 בהכרה מלאה כשהוא סובל מפצעי ירי בגב. העלנו אותו לאמבולמס והענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו קשה והוא מיד הוכנס לחדר הניתוח".

פאראמדיק מד"א ליאור שאשא סיפר: "בתחילת הרחוב שכב נער כבן 15 מעורפל הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. לידו לא היו פצועים נוספים והענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים הדסה בהר הצופים כשמצבו קשה ולא יציב כשאמא שלו מלווה אותו. בבית החולים הוא הועבר מיד לחדר הניתוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בן גביר בזירת פיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
איתמר בן גביר בזירת הפיגוע/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בתוך כך הגיעו לזירת האירוע גם גורמים בכירים, ובהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל עדכונים על הפיגוע והחליט לכנס דיון להערכת מצב ביטחונית. בשלב זה נמסר מלשכת שר הביטחון, העושה את דרכו לארץ מטקס הברית של נכדו, שהוא יקיים בקרוב הערכת מצב מיוחדת עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמי ביטחון נוספים. ראש הממשלה בנימין נתניהו גם הגיע לזירה.

לאחר פינוי הפצועים מהשטח, החלו להתקבל דיווחים מבתי החולים. במרכז הרפואי הדסה, שאליו הגיע הנער בין ה-15 וחצי, אמרו שניתוחו הסתיים, והוא יצא מכלל סכנה. פצוע שני שפונה להדסה עדיין מנותח. משרד הבריאות באמצעות עמותת ער"ן פתח מענה תמיכה רגשית עבור תושבי ירושלים ואזרחים שנחשפו לאירוע. כמו הן הודיע המשרד על פתיחת מענה לנפגעי חרדה בבית חולים שערי צדק החל ממוצ"ש.

בשלב זה חסמו כוחות הביטחון צירים בכל רחבי ירושלים והסביבה, מחשש לסייענים ולפיגועי השראה. צה"ל הרחיב את המחסומים באזור חטיבת בנימין ועוטף ירושלים, והעלה את רמת הדריכות ברחבי יהודה ושומרון על רקע החשש מפיגועי חקיינות על ידי אמצעי לחימה או דריסה.

נתניהו ובן גביר בזירת הפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.  27 בינואר 2023. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת הפיגוע (צילום: רויטרס)/רויטרס

עם הגעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לזירה, הוא נתקל בצעקות ובמחאה מצד התושבים שצעקו: "בחרנו בך. זה קרה במשמרת שלך". תושבים אחרים צעקו "מוות למחבלים". במקביל סיים שר הביטחון יואב גלנט את הערכת המצב המיוחדת עם הרמטכ"ל החדש רב אלוף הרצי לוי, ראש השב"כ רונן בר, מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר, ראש אמ"ץ האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, מתאם הפעולות בשטחים האלוף רסאן עליאן וראש אבט"ם דרור שלום.

גלנט קיבל סקירה על פרטי האירוע, הפעילות המודיעינית של כוחות הביטחות ופריסת הכוחות בשטח. הוא הנחה את מערכת הביטחון להיערך לאפשרות של התפתחויות נוספות, ולסיוע למשטרת ירושלים להגן על היישובים והצירים ביהודה, בשומרון ובמחוז ירושלים.

מעט לפני השעה 23:00 הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לזירת הפיגוע. עוד נמסר בשלב זה כי נבדקת האפשרות לכנס מחר את הקבינט הביטחוני כדי לדון בהתפתחויות.

באיזור השעה חצות, נכנסו כוחות הביטחון לבית משפחת המחבל בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים.

היום בבוקר, הורה הרמטכ"ל הרצי הלוי על תגבור כוחות נוסף באזור יהודה ושומרון. זאת, לאחר שכוחות צה"ל תוגברו שעות אחדות לאחר הפיגוע. כמו כן, בהמשך להערכת המצב הנחה מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי על העלאת כוננות לרמה הגבוה ביותר, והעלאת משמרות השוטרים ל12 שעות.


בעקבות הפיגוע בירושלים ועל רקע המתיחות הגוברת עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט על מנת לתת מענה לכל מי שצריך סיוע נפשי ותמיכה רגשית. עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully