וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בעיר דוד: אב ובנו נפצעו קשה מירי; המחבל - בן 13 ממזרח ירושלים

המחבל נוטרל על ידי אחד הפצועים, קצין צה"ל בן 22 שהיה באותו יום בחופשה מהצבא. הקצין ואביו ובן ה47 נורו ומצבם מוגדר קשה, הם פונו לבית החולים שערי צדק בעיר. חמאס וג'יהאד בירכו על הפיגוע. האירוע מתרחש פחות מ-12 שעות לאחר הפיגוע הקטלני בעיר בו נרצחו 7 בני אדם

תיעוד מלא של רגעי הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שני בני אדם נורו היום (שבת) בפיגוע ירי שני תוך פחות מיממה, שהתרחש במעלות עיר דוד בירושלים. הפצועים, קצין צה"ל בן 22, במצב קשה, ואביו, בן 47 במצב בינוני עד קשה. צוותי מד"א פינו אותם לבית החולים שערי צדק בעיר. המחבל, תושב מזרח העיר בן 13, נוטרל על ידי שני עוברי אורח, ומטופל כעת באמבולנס משטרתי.

הקצין, משרת בחטיבת הצנחנים, היה בחופשת שבת כשלפתע נקלע לפיגוע. מצה"ל נמסר כי למרות פגיעתו הקשה, הקצין פעל בקור רוח, חתר למגע ירה ופגע במחבל. רק לאחר מכן פונה הקצין לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

לאחר הפיגוע, מפקד גדוד 202 בחטיבת הצנחנים, שבו הקצין שנפצע משרת בתפקיד מפקד צוות, פרסם מכתב לחיילי הגדוד שבו שיבח את הקצין. נ' פעל בחדות ומקצועיות, חתר למגע עד לנטרול המחבל ובגבורתו מנע פיגוע קשה", כתב המג"ד. "הוא פעל כמצופה ממנו וברוח הגדוד - חתירה למגע עד לנטרול האויב, ובגופו הגן על סביבתו וזאת תוך כדי שהוא פצוע".

המחבל, נער בן 13 תושב סילואן, ככל הנראה לקח את הנשק עמו ביצע את הפיגוע מביתו ועלה על אוטובוס לכיוון הזירה, שם ארבע מאחורי רכב חונה וחיכה לעוברי אורח יהודים. בסביבות השעה 10:42 פתח בירי אל עוברי האורח ברחוב. שניים מהקבוצה לעברם ירה נשאו נשק ברישיון, ונטרלו אותו. הוא פונה בהכרה מלאה מהזירה. האקדח בו השתמש נתפס בשטח על ידי המשטרה.

מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי מבקר בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023. דוברות משטרת ישראל
המפכ"ל בזירת האירוע בעיר דוד, היום/דוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה יעקוב שבתאי הגיע לזירה יחד עם מפקד מחוז ירושליים, והשניים קיימו במקום הערכת מצב. בתוך כך, החליט המפכ"ל על נוכחות של צוות ימ"מ קבוע באזור ירושלים, שיוכל לתת מענה מיידי לאירועים חריגים במידת הצורך. כמו כן, מפקד מחוז ירושלים הנחה על המשך פעילות במערכים מתוגברים, לצד פעילו חקירתית והתקפית אל מול חשודים בהפרות סד.

עוד בוואלה!

ירדו לעזור לפצועים - ונורו למוות: בני הזוג אלי ונטלי נרצחו בפיגוע בירושלים

לכתבה המלאה

זירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים

זירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023/דוברות משטרת ישראל

פאראמדיק מד"א פאדי דקידק, שהגיע גם לזירת הפיגוע אמש, סיפר כי "הגענו במהירות למקום וראינו שני פצועים מירי. גבר כבן 45 וצעיר בן 22. הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון. העלנו אותו במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם תוך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים שערי צדק כשמצבו של הצעיר קשה ומצבו של הגבר השני בינוני עד קשה".

אחמד סיאם, עד ראייה שגר סמוך למקום, סיפר: "שמעתי יריות. מישהו פתח באש על שניים לפני הכניסה לעיר דוד". הוא הוסיף, "אף לא רוצה את זה. זה המחיר של בן גביר ונתניהו בשלטון. לא אנחנו ולא אתם רוצים את זה. אנחנו חייבים לחיות ביחד ושלום אבל לכל דבר יש מחיר. אף אחד לא רוצה את מה שהיה אתמול והיום. אבל בן גביר לא רוצה שלום. הוא רוצה להעיף את כל הערבים מפה".

פיגוע בעיר דויד בירושלים. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
זירת הפיגוע בעיר דוד, הבוקר/תמונות גולשים, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כמו בפיגוע אמש, גם הבוקר חילקו ממתקים ברחבי הגדה, הפעם בעקבות הפיגוע בעיר דוד, וחמאס בירך על הפיגוע. "פעולות הגבורה בירושלים ובאזורים אחרים מבטאות את עמדת ההתנגדות שלפיה התגובה לא תאחר לבוא, והאויב מתחיל לשלם מחיר על פשעיו", אמר עבד א-לטיף אל-קאנוע, אחד מדוברי הארגון. "עמנו ימשיך במהפכה שלו נגד הכיבוש הציוני ועדרי המתנחלים שלו, והם ישלמו מחיר כבד על פשעיהם ותוקפנותם נגד עמנו והמקומות הקדושים שלנו".

הג'יהאד האסלאמי בירך אף הוא על הפיגוע. "ההתנגדות של העם הפלסטיני לא תירתע מאיומי הכיבוש, ועליו לדעת שהיא תימשך עד לסילוקו מאדמתנו", אמר טארק עז א-דין, דובר של הארגון בגדה.

כוחות משטרת ישראל בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023. דוברות משטרת ישראל
כוחות המשטרה בזירת הפיגוע בעיר דוד, היום/דוברות משטרת ישראל
האקדח שנמצא בזירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023. דוברות משטרת ישראל
הנשק של המחבל שנמצא בשטח/דוברות משטרת ישראל

האירוע מגיע ברקע הפיגוע הקטלני שהתרחש אתמול בשכונת נווה יעקב בירושלים, ובו נרצחו שבעה בני אדם, בהם בני הזוג אלי ונטלי מזרחי, ונפצעו עוד שלושה נוספים. את הפיגוע ביצע חיירי עלקם, בן 21 ממזרח ירושלים, בעל תעודת זהות כחולה.

אמש בשעה 20:15 הגיע עלקם לבית הכנסת בשדרות נווה יעקב בירושלים. הוא פתח בירי, פגע בכמה אנשים, ברח לרכבו ונסע לכיוון בית חנינא. לאחר מספר דקות הגיעו כוחות משטרה למקום ובתום קרב יריות הרגו את המחבל.

זירת הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
זירת הפיגוע, הבוקר/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות הפיגוע עצרה המשטרה 42 חשודים לצורך חקירתו. החשודים הינם קרוביו של המחבל, מביתו, סביבתו ומשפחתו. לפי המשטרה, מרבית העצורים נעצרו בא-טור בבית המחבל. כמו כן, המפכ"ל קובי שבתאי הנחה הבוקר להעלות את רמת הכוננות של המשטרה לרמה הגבוהה ביותר, והשוטרים החלו לעבוד במשמרות של 12 שעות. "משטרת ישראל מבקשת מהציבור לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אדם או חפץ חשוד בזמן אמת", נמסר.

פיגוע ירי בעיר דוד. 28 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע בעיר דוד, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

לצד זאת, גורמים במערכת הביטחון מתריעים מפני האפשרות שבעקבות הפיגוע הקשה בירושלים פעילי ימין קיצוניים יבצעו פעולות נקם נגד פלסטינים ביהודה ושומרון. אחד הגורמים אמר הבוקר כי "כשראש הממשלה קרא אתמול בשטח לא לקחת את החוק לידיים זה לא היה על בסיס תחושה. יש חשש גדול מאוד מפעולה שתבעיר את השטח. מערכת הביטחון מודעת לזה. פועלים בנושא ולכן הוחלט לתגבר גם את מוקדי החיכוך בין פלסטינים ליהודים באיו"ש ובעוטף".

בעקבות הפיגוע בירושלים ועל רקע המתיחות הגוברת עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט על מנת לתת מענה לכל מי שצריך סיוע נפשי ותמיכה רגשית. עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילה חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי לכל מצוקה נפשית, לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully