וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי פעוטות טבעו, אבו מאזן אושפז והנסיך הארי נישא למייגן | כותרות החג

מיליונים ברחבי העולם צפו בחתונה המלכותית בכנסיית סנט ג'ורג', חקירת הנשיא טראמפ הובילה להחרמת מחשבים של חברה ישראלית בידי ה-FBI, מפגין שנעצר בחיפה אושפז עם שברים - ושתי פעוטות טבעו בתוך שעות | אלה היו כותרות השבת והחג

חגיגה מלכותית לעיני מיליונים: הנסיך הארי ומייגן מרקל נישאו

הנסיך הארי, בנם של הנסיך צ'רלס והנסיכה דיאנה, והשחקנית האמריקנית מייגן מרקל נישאו בטקס מלכותי וחגיגי. הטקס הרשמי שבו נישאו השניים התקיים בכנסיית סנט ג'ורג' שבטירת ווינדזור, הממוקמת 20 קילומטרים ממרכז הבירה לונדון.

חקירת טראמפ-רוסיה: "ה-FBI החרים מחשבי חברה ישראלית"

אנשי הבולשת הפדרלית הגיעו לישראל במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית והחרימו מחשבים של חברה בתחום הפרסום ברשתות חברתיות - כך דווח בעיתון ניו יורק טיימס. על פי הדיווח יואל זמל, מומחה ישראלי בתחום, נפגש בחודש אוגוסט 2016 עם אנשי צוות הקמפיין של דונלד טראמפ, וכן עם בנו דונלד ג'וניור. בפגישה נכח גם אריק פרינס, בעל חברת אבטחה שהעביר מסר מיורשי העצר של ערב הסעודית ושל איחוד האמירויות הערביות לפיו ברצונם לסייע להיבחרו של המועמד הרפובליקני.

טרגדיה בדרום: פעוטה בת שנתיים טבעה למוות בבית פרטי במושב בלכיש

פעוטה בת שנתיים טבעה למוות היום בבריכה פרטית בבית במושב תלמים שבאזור לכיש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים ברזילי שבאשקלון, שם נקבע מותה זמן קצר לאחר מכן. "כשהגענו למקום הוציאו אלינו פעוטה בת שנתיים וחצי מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שככל הנראה שהתה מתחת למים כמה דקות", סיפרה פרמדיקית מד"א דנה זוהר, שהוזעקה למקום.

טענות לתקיפה משטרתית: מח"ש תבדוק מדוע מפגין שנעצר נזקק לאשפוז

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) תבדוק את הטענות על מעצרו של ג'עפר פרח, מנכ"ל עמותת מוסאווא לזכויות אדם, שלפיהן נפצע בעקבות אלימות משטרתית שהופעלה נגדו ונגד מפגינים נוספים שמחו בחיפה ביום שישי האחרון, נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה.

פרח עצור ומאושפז בבית החולים בני ציון בחיפה, משום שהתלונן על כאבים בברכו. מכריו סיפרו כי הוא אזוק למיטה וכי הוא סובל משבר בברכו. עם זאת בבית החולים לא חושפים מידע בנוגע למצבו של פרח, מסיבות הנוגעות לצנעת הפרט

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

במזרע ציינו את החג בסימן פשיעה חקלאית: "בטרור נטפל, מחבלים נחסל"

חקלאים בקיבוץ מזרע ניצלו במוצאי שבת את חגיגות חג שבועות כדי להציג נזקים שנגרמו לכלים חקלאיים בעקבות שורת מקרי פשיעה בתקופה האחרונה. בתהלוכה שקיימו חברי קיבוץ הוצגה עגלה ועליה גלגלי צינורות השקייה שהוצתו - עליה הורכב שלט שבו נכתב "בטרור נטפל, מחבלים נחסל". זאת, בהתייחס לכינוי "טרור חקלאי" שבו משתמשים חקלאים לתיאור מקרי הפשיעה שעמם הם מתמודדים בעת האחרונה.

21 מפגינים נגד פעולות צה"ל בעזה נעצרו בחיפה; בהם מנכ"ל עמותה לזכויות אדם

המשטרה עצרה בליל שבת 21 בני אדם שהשתתפו בהפגנה בחיפה במחאה על הרג מפגינים פלסטינים בגבול רצועת עזה. במהלך ההפגנה, שבה השתתפו ח"כים מסיעת הרשימה המשותפת וכן אישי ציבור ערבים ויהודים, נעצר גם מנכ"ל עמותת מוסאווא לזכויות אדם ג'עפר פרח. לדברי קרוביו של פרח הוא נפצע מאלימות שוטרים ורגלו נשברה.

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, מסר במהלך השבת כי הגיע לבקר את פרח בבית החולים בני ציון בעיר וכי שוטרים שהשגיחו עליו התעמתו עמו ומנעו ממנו להיכנס לחדרו. לטענת עודה בתום עימות עם השוטרים הוסרו אזיקים שהוצמדו לפרח. ממשטרת מחוז חוף נמסר כי עודה הטיח גידופים בשוטרים וכי הוגשה נגדו תלונה בעקבות המקרה.

דיווח: הממשל האמריקני יחשוף את תכנית השלום בחודש הבא

הממשל האמריקני מתכנן להציג את תכנית השלום בין ישראל והפלסטינים בחודש הבא, עם סיום חודש הרמדאן - כך דיווחו חמישה גורמים רשמיים ועוזר פרלמנטרי בקונגרס. כפי הנראה, במסגרת התכנית תפעיל ארצות הברית לחץ על הפלסטינים בקיצוץ מיליונים נוספים של דולרים מכספי סיוע הומניטריים, שנועדו לפרויקטים ולפיתוח בגדה המערבית וברצועת עזה.

לפי הגורמים, ממשלו של הנשיא דונלד טראמפ מתכנן לפרסם את התכנית באמצע עד סוף יוני, אך ייתכן שהמועד יוקדם בהתאם להתפתחויות באזור. לדבריהם, אדריכלי התכנית העיקריים, שליחו המיוחד של טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, וחתנו ויועצו המיועד ג'ארד קושנר, כבר מתדרכים בימים אלו באופן חשאי גורמים מסוימים לגבי ההצעה.

יותר ממאה הרוגים בהתרסקות מטוס בקובה: "צלל לתוך האדמה"

110 בני אדם נהרגו ביום שישי בהתרסקות מטוס נוסעים מדגם "בואינג 737" מדרום להוואנה, בירת קובה - כך דיווח העיתון "גרנמה", ביטאון המפלגה הקומוניסטית במדינה. המטוס התרסק זמן קצר לאחר שיצא מנמל התעופה הבינאלומי "חוסה מארטי" בדרכו לעיר הולגוין שבמזרח המדינה. הנשיא הטרי מיגל דיאז-קאנל הגיע אל זירת ההתרסקות ואמר לכלי התקשורת כי מדובר ב"תאונה אווירית מצערת, מספר ההרוגים גבוה". המדינה הכריזה על שני ימי אבל בעקבות האסון.

מקורב לניצב הלוי: ארדן צריך להחליט עכשיו על זהות המפכ"ל הבא

מקורביו של מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי דורשים מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן להכריע כבר בימים הקרובים, תוך שבוע שבועיים, אם הוא מאריך את כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך בשנה רביעית וקראו לו להודיע באופן מיד על זהות מחליפו המיועד, במקרה שיחליט שלא להאריכה. אחד ממקורביו של הלוי אמר ביום שישי בשיחה עם וואלה! NEWS כי הדיווחים בימים האחרונים על מתיחות בין השניים בשל טענות לכאורה כאילו הלוי קיים פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאחורי גבם של המפכ"ל ושל ארדן הם "סימן לאזהרה".

מקורבו של מפקד המחוז הוסיף כי לארדן "אסור לחזור על טעויות העבר". בדבריו התייחס להתרחשויות סביב מינויו של אלשיך לפני שלוש שנים. "במסגרת המרוץ למפכ"לות החלו לצאת תלונות והכפשות על קצינים", אמר. "השבוע יצאו נגד יורם האשמות בדברים שלא היו ולא נבראו. כל זאת כדי לחבל בניסיונותיו להיבחר לתפקיד המפכ"ל".

עשרה הרוגים בתקרית ירי בתיכון בטקסס; התלמיד היורה נעצר

עשרה בני אדם נהרגו ביום שישי כשתלמיד התיכון דמיטריוס פגורטיזיס בן ה-17 בעיר סנטה פה במדינת טקסס שבארצות הברית פתח באש לכל עבר - כך מסר שריף מחוז האריס, אד גונזלס. מושל טקסס גרג אבוט אמר כי עוד עשרה אנשים נפצעו וכי חשוד נוסף נעצר. הוא לא מסר את פרטיהם.

עוד אמר המושל במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס כי היורה בן ה-17 היה חמוש ברובה ציד ובאקדח 38 מ"מ שלקח מאביו, שהחזיק בהם באופן חוקי. לדבריו, היורה תכנן להתאבד בתום מסע הירי, אבל "לא היה לו את האומץ לעשות זאת". המושל אמר כי המשטרה סורקת שני בתים וכלי רכב שקשור ליורה, שם נמצאו מטענים תוצרת בית רבים.

דיווח: אבו מאזן פונה לבית החולים בפעם השלישית השבוע

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פונה היום לבית החולים ברמאללה - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים, על פי מקורות רפואיים. לא נמסרו פרטים על מצבו. זוהי הפעם השלישית השבוע שבה אבו מאזן פונה לקבלת טיפול רפואי, זאת בהמשך לכמה אשפוזים וטיפולים רפואיים שעבר בחודשים האחרונים.

מנהל בית החולים, ד"ר סעיד סראחנה, אמר כי מצבו של יו"ר הרשות טוב. "הוא עבר בדיקות רפואיות בהמשך לבדיקות שערך קודם לכן", מסר.

ארדואן: פעולות ישראל בעזה - כמו פשעי הנאצים באירופה

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן השווה ביום שישי בין פעולות ישראל מול המפגינים בגבול רצועת עזה לבין פשעי הנאצים. בדברים שנשא בעצרת הארגון לשיתוף פעולה איסלאמי באיסטנבול אמר ארדואן כי "אין כל הבדל בין הזוועות שעמן התמודד העם היהודי באירופה לפני 75 שנה לבין הברוטליות שבפניה עומדים אחינו בעזה".

ארדואן, המכהן כיו"ר הארגון בן 57 הנציגים ממדינות מוסלמיות שונות, אף קרא להעלות במסגרת העצרת הכללית של האו"ם את סוגיית הרג המפגינים הפלסטינים מירי חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה בשבועות האחרונים. לדבריו, ארצות הברית חוסמת כל אפשרות של פעולה למען הצדק במסגרת מועצת הביטחון. "על ישראל לתת את הדין בגין הרג חפים מפשע שבהם טבחה תוך הפרת החוק הבינלאומי", הוסיף.

דיווח: נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ידונו בהסכם חדש עם איראן

דיפלומטים במדינות אירופה, בסין וברוסיה דנים בניסוח הסכם גרעין חדש שיוצע לאיראן - כך דווח בעיתון גרמני. זאת, לאחר שלפני כשבועיים החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על פרישת ארצו מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, למרות התנגדותן של בריטניה, צרפת וגרמניה. על פי הדיווח ב"וולט אם סונטג", במסגרת ההסכם יוצע לאיראן לעצור את התקדמות תכנית הטילים הבליסטיים שלה ואת התערבותה במדינות המזרח התיכון בתמורה לסיוע כלכלי.

נציגים מצרפת, בריטניה, רוסיה וסין ייפגשו בווינה שבאוסטריה בשבוע הקרוב, בפגישה שתנוהל על ידי הלגה שמיד, בכירה באיחוד האירופי. בפגישה ישוחחו הצדדים על הצעדים הבאים לאור פרישתו של טראמפ מההסכם. ארצות הברית לא תשלח נציגים לפגישה. לא ברור כרגע אם איראן - שסירבה לקריאות לעצור את תכנית הגרעין שלה בעבר - תשתתף ביוזמה.

עיראק: רשימת המטיף השיעי שמתנגד לאיראן ניצחה בבחירות

הרשימה של המטיף השיעי מוקדתא א-סדר ניצחה בבחירות לפרלמנט בעיראק - כך הודיעה בליל שבת ועדת הבחירות במדינה. הרשימה בראשותו זכתה ב-54 מושבים בפרלמנט, כשהבאים אחריו הם הגוש בראשותו של האדי אל-עאמירי, מפקד מיליציה שיעית הנתמכת בידי איראן, עם 47 מושבים, ואילו הקואליציה של ראש הממשלה הנוכחי חיידר אל-עבאדי הגיעה רק למקום השלישי עם 42 מושבים.

אחרי פרסום התוצאות הרשמיות הכריז א-סדר בחשבון הטוויטר שלו: "הרפורמה מנצחת, השחיתות פוחתת". ההישג המרשים יעניק לו כוח רב במשא ומתן על הרכבת הקואליציה, משימה שלרשותה עומדים 90 יום מרגע פרסום התוצאות הרשמיות. עם זאת, הוא עצמו לא יוכל לכהן כראש הממשלה, מאחר שהוא אינו חלק מהרשימה שבראשה הוא עומד.

הלך לעולמו ברנרד לואיס - גדול ההיסטוריונים של המזרח התיכון

ההיסטוריון וחוקר המזרח התיכון הבריטי הנודע פרופסור ברנרד לואיס הלך לעולמו היום בניו ג'רזי שבארצות הברית. עבודתו של לואיס עיצבה במידה רבה את העמדה המערבית לגבי האזור, והוא נחשב להיסטוריון המשפיע ביותר בנושא האסלאם. דבר מותו של לואיס פורסם על ידי בת זוגו ושותפתו בכתיבה, באנצי צ'רצ'יל, שלא הזכירה את סיבת המוות.

ד"ר לואיס הוציא תחת ידיו כ-30 ספרים ומאות מאמרים שתורגמו לשפות רבות. בכתיבתו עסק בתחזיות לגבי המזרח התיכון המודרני, ובעיקר בעלייתן של תנועות אסלאמיסטיות קיצוניות באזור. כמזרחן מומחה הוא ייעץ למדינאים רבים, בהם גם נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש הבן. החל משנות ה-70 היה חוקר ומרצה באוניברסיטת פרינסטון האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully