וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו ברנרד לואיס - גדול ההיסטוריונים של המזרח התיכון

החוקר וההיסטוריון הבריטי הנודע מת בגיל 101 בניו ג'רזי. הוא ידוע בכך שעזר לעצב את העמדה המערבית לגבי ארצות האסלאם והאזור, ונחשב לחוקר המשפיע ביותר בנושא. כמזרחן מומחה ייעץ למדינאים רבים, בהם גם נשיא ארה"ב לשעבר בוש

ההיסטוריון והמזרחן ברנרד לואיס, 2012. Nataev, Creative Commons
חצה את גבולות האקדמיה. פרופסור לואיס ב-2012/Creative Commons, Nataev

ההיסטוריון וחוקר המזרח התיכון הבריטי הנודע פרופסור ברנרד לואיס הלך לעולמו הלילה (ראשון) בניו ג'רזי שבארצות הברית. עבודתו של לואיס עיצבה במידה רבה את העמדה המערבית לגבי האזור, והוא נחשב להיסטוריון המשפיע ביותר בנושא האסלאם. דבר מותו של לואיס פורסם על ידי בת זוגו ושותפתו בכתיבה, באנצי צ'רצ'יל, שלא הזכירה את סיבת המוות.

ד"ר לואיס הוציא תחת ידיו כ-30 ספרים ומאות מאמרים שתורגמו לשפות רבות. בכתיבתו עסק בתחזיות לגבי המזרח התיכון המודרני, ובעיקר בעלייתן של תנועות אסלאמיסטיות קיצוניות באזור. כמזרחן מומחה הוא ייעץ למדינאים רבים, בהם גם נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' בוש הבן. החל משנות ה-70 היה חוקר ומרצה באוניברסיטת פרינסטון האמריקנית.

לואיס זכה לתארים ופרסים רבים. עמדותיו ומחקריו חצו את גבולות האקדמיה והגיעו לשיח הפוליטי והציבורי ברחבי העולם. בשנת 1986 פרסם ספר בנושא אנטישמיות, שנקרא "שמים ואנטישמים". בספר הוא דן ביחסו של העולם הערבי להקמתה של מדינת ישראל. לטענתו, עיסוקם של הערבים לישראל לא פרופורציונלי ביחס לעיסוקם בנושאים עולמיים אחרים הקשורים באומה הערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully