וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממאה הרוגים בהתרסקות מטוס בקובה: "צלל לתוך האדמה"

אי-פי ואלי אשכנזי

19.5.2018 / 6:47

בכלי תקשורת במדינה דווח כי התרסקות מטוס "בואינג 737" התרחשה זמן קצר לאחר המראתה של טיסת פנים מנמל התעופה בהאוונה. 104 בני אדם היו על סיפון המטוס. אזרח ישראלי שהיה באזור: "פיצוץ גדול עם להבה של מאה מטר"

צילום: רויטרס

יותר ממאה בני אדם נהרגו אמש (שישי) בהתרסקות מטוס נוסעים מדגם "בואינג 737" מדרום להוואנה, בירת קובה - כך דיווח העיתון "גרנמה", ביטאון המפלגה הקומוניסטית במדינה. על סיפון המטוס היו בשעת ההמראה 104 נוסעים ותשעה אנשי צוות והוא התרסק זמן קצר לאחר שיצא מנמל התעופה הבינאלומי "חוסה מארטי" בדרכו לעיר הולגוין שבמזרח המדינה.

תמונות מזירת התקרית ששודרו בכלי תקשורת במדינה הראו עשן רב מיתמר מעל שדה התעופה. גורם צבאי ששוחח עם סוכנות הידיעות "אי-פי" מסר כי רק שלושה בני אדם חולצו בחיים מהמקום. הנשיא הטרי מיגל דיאס-קאנל הגיע אל זירת ההתרסקות ואמר לכלי התקשורת כי מדובר ב"תאונה אווירית מצערת, מספר ההרוגים גבוה".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
עשרה הרוגים בתקרית ירי בתיכון בטקסס; התלמיד היורה נעצר
בריטניה: המרגל הרוסי לשעבר שהורעל בגז עצבים שוחרר מביה"ח
טראמפ: קים יגמור כמו קדאפי אם לא יוותר על הגרעין

עשן מיתמר מעל שדה התעופה חוסה מארטי בהוואנה בירת קובה לאחר התרסקות מטוס בואינג 737 ועליו 104 נוסעים, 18 במאי 2018. מערכת וואלה!
כמה ניצולים נישאו על אלונקות. כוחות חילוץ בזירת ההתרסקות, אתמול/מערכת וואלה!

על פי דיווח באתר החדשות "קובהדיבייט" הנמצא בבעלות המדינה ההתרסקות אירעה זמן קצר לאחר המראת המטוס מנמל התעופה העיקרי בבירה, המשמש גם לטיסות בינלאומיות. בכמה דיווחים מקומיים נמסר כי "כדור אש" נראה באוויר סמוך להתרסקות.

כוחות החירום הגיעו לזירת ההתרסקות סמוך לכפר סנטיאגו דה לה וגאס, הנמצא כ-20 קילומטרים מדרום להוואנה. המטוס נחת בסבך עצי יוקה וצוותי כיבוי אש הקיפו את שרידיו. בצילומים של רשת הטלוויזיה הממלכתית נראו כמה בני אדם מובלים על גבי אלונקות מזירת ההתרסקות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עשן מיתמר מעל שדה התעופה חוסה מארטי בהוואנה בירת קובה לאחר התרסקות מטוס בואינג 737 ועליו 104 נוסעים, 18 במאי 2018. מערכת וואלה!
צוותי כיבוי אש בזירת ההתרסקות, מדרום להוואנה/מערכת וואלה!
צוותי הצלה פועלים בזירת התרסקות המטוס ליד הוואנה שבקובה ב-18 במאי 2018. רויטרס
צוותי הצלה בזירת ההתרסקות/רויטרס

אבי אובלס, אזרח ישראלי שהיה בשדה התעופה בהוואנה בעת ההתרסקות, סיפר כי הוא ראה אותה ממרחק של כמה מאות מטרים מתוך הטרמינל, לפני המראתו לקוסטה ריקה. הוא סיפר כי זה היה "כמו בסרטים".

"המטוס המריא ונראה לי שהמנוע הימני שלו נכבה תוך כדי המראה", תיאר אובלס. "הסתכלתי על ההמראה שלו יחד עם כעשרה אנשים. תוך כדי המראה הוא זיגזג בגובה של כמאה מטר, ואז נטה ימינה, עלה בעוד כחמישים מטר ואז צלל ימינה לתוך האדמה". אחר כך, לדבריו, נראה "פיצוץ גדול עם להבה גבוהה של כמאה מטר".

אל זירת ההתרסקות הגיעו כמה תושבים שקרוביהם היו על סיפון המטוס. אחד מהם, ששוחח עם כתבת "אי-פי" אנדרה רודריגז סיפר כי אשתו ואחייניתו היו בין הנוסעים. חברת "קובנה" שהפעילה את הטיסה הוציאה משירות בחודשים האחרונים שורת מטוסים ישנים, בשל בעיות מכניות.

רק אתמול נפגש עם נציגי חברת התעופה סגן הנשיא סלבדור ולדז מסה כדי לדון עמם בשיפור השירות לנוסעים. זאת, בשל המוניטין הרע שצברה החברה בעקבות עיכובים וביטולי טיסות. הנהלת החברה הסבירה בעבר את הרקורד הלא מוצלח שלה בכך שלמטוסיה חסרים חלקי חילוף כתוצאה מאברגו הסחר שמטילה ארצות הברית על המדינה הקריבית.

(עדכון ראשון: 20:47)

כבאי בזירת התרסקות המטוס ליד הוואנה שבקובה ב-18 במאי 2018. רויטרס
כבאי בזירת התרסקות המטוס, אתמול/רויטרס
עשן מיתמר מעל שדה התעופה חוסה מארטי בהוואנה בירת קובה לאחר התרסקות מטוס בואינג 737 ועליו 104 נוסעים, 18 במאי 2018. מערכת וואלה!
מחלצים בזירת ההתרסקות/מערכת וואלה!
מטוס ועליו 104 נוסעים התרסק בהוואנה בירת קובה. רויטרס
עשן עולה מזירת ההתרסקות מדרום להוואנה/רויטרס
אנשים ליד זירת התרסקות המטוס בהוואנה שבקובה ב-18 במאי 2018. רויטרס
אנשים ליד זירת התרסקות המטוס, אתמול/רויטרס
משפחות הנוסעים במטוס שהתרסק ליד הוואנה שבקובה ב-19 במאי 2018. רויטרס
משפחות הנוסעים במטוס/רויטרס
משפחות הנוסעים במטוס שהתרסק ליד הוואנה שבקובה ב-19 במאי 2018. רויטרס
משפחות הנוסעים במטוס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully