וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה הרוגים בתקרית ירי בתיכון בטקסס; התלמיד היורה נעצר

19.5.2018 / 1:46

היורה בן ה-17 פתח באש עם תחילת הלימודים בתיכון שבסנטה פה ופצע עוד עשרה בטרם נעצר. בזירה נמצאו גם מטענים רבים. לפי המושל, היורה תכנן להתאבד אך בסופו של דבר נכנע לרשויות. עוד שני חשודים נעצרו. טראמפ: "אלוהים יברך את כולם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

עשרה בני אדם נהרגו אתמול (שישי) כשתלמיד תיכון בעיר סנטה פה במדינת טקסס שבארצות הברית פתח באש לכל עבר עד שנעצר - כך מסר שריף מחוז האריס, אד גונזלס. בין ההרוגים היו תשעה תלמידים ומורה. מושל טקסס גרג אבוט אמר כי עוד עשרה אנשים נפצעו וכי חשוד נוסף נעצר. הוא לא מסר את פרטיו.

עוד אמר המושל במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס כי היורה בן ה-17 היה חמוש ברובה ציד ובאקדח 38 מ"מ שלקח מאביו, שהחזיק בהם באופן חוקי. לדבריו, היורה תכנן להתאבד בתום מסע הירי, אבל "לא היה לו את האומץ לעשות זאת". המושל אמר כי המשטרה סורקת שני בתים וכלי רכב שקשור ליורה, שם נמצאו מטענים תוצרת בית רבים.

לפי השריף המחוזי גונזלס, אותרו גם מטענים בתוך שטח התיכון, שנמצא כ-48 ק"מ מדרום-מזרח ליוסטון, ומחוץ לקמפוס. מושל טקסס גרג אבוט אמר כי היו כמה סימנים מקדימים ואזהרות לכוונותיו של בן ה-17 לבצע פיגוע ירי בית הספר, בניגוד לשאר אירועי הירי האחרונים בבתי הספר.

עוד ידיעות מהעולם
בריטניה: המרגל הרוסי לשעבר שהורעל בגז עצבים שוחרר מביה"ח
אחרי דיונים ממושכים: אישה ראשונה מונתה לעמוד בראש ה-CIA

אירוע ירי בבית ספר תיכון בסנטה פה טקסס ארצות הברית ה-18 במאי 2018. AP
צוותי חירום בזירת הירי בבית הספר/AP

כוחות הביטחון במדינה הכריזו על עוצר בשטח בית הספר עם קבלת הדיווח על הירי וניידות משטרה רבות הוזעקו למקום. צוותים של הסוכנות הפדרלית לאלכוהול, טבק ונשק הגיעו גם הם למקום פתחו בחקירה.

תלמידים בתיכון סיפרו כי היורה פתח באש במהלך שיעור בכיתת האומנות קצת לפני 8:00 לפי שעון מקומי, וכי הם נמלטו בבהלה אחרי שראו את חבריהם פצועים. בזמן התקרית הופעלה מערכת התראת האש שהובילה לפינוי מלא של התיכון

קורטני מרשל, בת 15, אמרה כי היורה נכנס לשיעור האומנות שלה. "רציתי לדאוג לחברים שלי, אבל ידעתי שאני צריכה לצאת משם", אמרה מרשל, שהוסיפה כי היא ראתה לפחות אדם אחד שנפגע. "ידעתי שהאדם מאחורי מת".

נערה שהייתה בבית הספר סיפרה לרשת CNN כי המנהל אמר לתלמידים לרוץ וכי קרובת משפחתה הנשואה לשוטר התקשרה אליה ועדכנה אותה כי במקום התפתחה תקרית ירי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בחשבון הטוויטר שלו לדיווחים על נפגעים בתקרית ואמר כי הם "לא נראים טוב". את דבריו חתם במילים "אלוהים יברך את כולכם!".

בהמשך, אמר טראמפ: "הממשל שלי נחוש לעשות כל שבכוחנו כדי להגן על התלמידים שלנו, לאבטח את בתי הספר שלנו ולמנוע מכלי נשק להגיע לידיהם שלי מי שמסכנים את עצמם ואחרים".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס מסרה הלילה כי הממשל האמריקני ממשיך לבחון "את הדרכים הטובות ביותר להגן על הילדים ברחבי המדינה". סנדרס הוסיפה כי ועדת הבטיחות שהקים טראמפ אחרי אירוע הירי ההמוני האחרון הופעלה, והיא תתכנס בשבוע הבא.

אירוע ירי בבית ספר תיכון בסנטה פה טקסס ארצות הברית ה-18 במאי 2018. AP
בית הספר בסנטה פה, היום/AP

זאת התקרית הקטלנית ביותר במוסד חינוך בארצות הברית מאז הטבח בפארקלנד, פלורידה, בפברואר, שבמהלכו הרג תלמיד תיכון לשעבר 17 איש. התקרית הובילה למחאת צעירים כלל-ארצית בדרישה להגביל את מכירת כלי הנשק, אולם מאז לא עברה חקיקה פדרלית משמעותית בנושא.

לאחר הירי בפלורידה תקף טראמפ את איגוד הרובאים הלאומי (NRA) וקרא להיאבק בו, אך מוקדם יותר החודש הביע שוב את תמיכתו בלובי החזק ואמר כי "זכויותיכם מהתיקון השני לחוקה נמצאות תחת מצור". התיקון השני לחוקה מאפשר נשיאת כלי נשק.

(עדכון ראשון: 18:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully