וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דיונים ממושכים: אישה ראשונה מונתה לעמוד בראש ה-CIA

הסנאט בחר בג'ינה הספל לתפקיד, אחרי שבועות רבים שבהם מועמדותה עמדה בספק בשל מעורבותה בשיטות חקירה קשות. היא תחליף את פומפאו, שמונה לשר החוץ במרץ

הסנאט האמריקני אישר הלילה (שישי) את מועמדותה של ג'ינה הספל לראשות סוכנות הביון המרכזית (CIA) אחרי הליך ממושך שהתמקד בקשריה לשימוש שעשתה בעבר הסוכנות בשיטות עינויים שונות במהלך חקירת חשודים. להספל, שתהיה האישה הראשונה בתפקיד, יש ותק של 33 שנה ב-CIA והיא משמשת כבר עתה כראש סוכנות הביון בפועל.

54 סנאטורים מתוך מאה הצביעו בעדה, ואילו 45 התנגדו למינוי שהיה זקוק לרוב רגיל. שישה דמוקרטים הצטרפו לרפובליקנים, ואילו שני רפובליקנים הצביעו נגד. היא תחליף בתפקיד את מייק פומפאו, שלו שימשה סגנית עד שבחודש מרץ נבחר על ידי הנשיא דונלד טראמפ לשר החוץ.

הספל הייתה סוכנת סמויה במהלך רוב הקריירה שלה. ב-2002 היא עמדה בראש תחנת ה-CIA בתאילנד, שם ערכה הסוכנות חקירות במתקן סודי, כשהיא משתמשת בשיטות מעוררות מחלוקת, כמו "ווטרבורדינג", המדמה הטבעה. שלוש שנים מאוחר יותר, היא ניסה מסמך שבו הורתה על השמדת הקלטות שתיעדו את החקירות הללו.

ג'ינה הספל, סגנית ראש ה-CIA. רויטרס
עוררה מחלוקת. הספל/רויטרס

למרות זאת, להספל הייתה תמיכה רבה בקרב ממשל טראמפ, ומצד גורמי מודיעין רבים בעבר ובהווה וכן מצד מחוקקים מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל הדמוקרטים.

בין המתנגדים הבולטים ביותר למינויה היה הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, שעבר עינויים בעצמו בתור שבוי במלחמת וייטנאם. מקיין, הנאבק בשנה האחרונה במחלת הסרטן, קרא לעמיתיו שלא לתמוך בה, אך לא היה נוכח בסנאט בזמן ההצבעה.

ארגוני זכויות אדם מיהרו לגנות את המינוי. לאורה פיטר מארגון "משמר זכויות האדם" כינתה זאת "תוצר הלוואי הצפוי והמעוות של הכישלון האמריקני להתמודד עם הפרות זכויות שביצע בעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully