וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפיצוץ הרעיד הכל": שני ימי אבל בקובה בעקבות התרסקות המטוס

המדינה הכריזה על ימי האבל בעקבות מותם של 110 בני אדם בהתרסקות המטוס, שהמריא מהבירה הוואנה ומסיבה לא ברורה צנח לקרקע דקות אחר כך. שלוש הניצולות מאושפזות עדיין בבתי החולים. עדי ראייה: "המטוס לפתע עשה פנייה ונפל. נדהמנו. התחלתי לרוץ, כל כך פחדתי"

צילום: רויטרס

קובה נכנסה היום (שבת) לשני ימי אבל בעקבות התרסקות מטוס הבואינג 737 אתמול, שבה נהרגו 110 נוסעים ואנשי צוות. רק שלוש נשים ניצלו מההתרסקות, והן חולצו משברי המטוס על ידי כוחות ההצלה. השלוש עדיין מאושפזות בבית החולים והן נמצאות בסכנת חיים. הנשיא מיגל דיאז קנאל אמר כי הרשויות פתחו בחקירת ההתרסקות. הערב הודיעו הרשויות כי מצאו את אחת מהקופסאות השחורות של המטוס וכי היא "במצב טוב".

תקופת האבל תימשך מהיום בשעה שש בבוקר (שעון קובה) ועד ראשון בחצות, ודגלי המדינה יורדו לחצי התורן.
המטוס התרסק דקות לאחר המראתו משדה התעופה חוזה מארטי בשדה קרוב. מדובר בטיסה פנימית מהבירה הוואנה לעיר אולגין שבמזרח האי. רוב ההרוגים הם קובנים.

התרסקות מטוס בקובה, מאי 2018. רויטרס
קרובי נוסעי המטוס מקבלים את הבשורה המרה, אתמול/רויטרס

המטוס, שיוצר לפני כ-40 שנה, נהרס כמעט לחלוטין בהתרסקות ובשריפה שפרצה כתוצאה ממנה. כוחות הכיבוי מיהרו לזירה וכיבו את הלהבות, וכוחות הצלה ניסו לאתר ניצולים. אחת מכנפי המטוס נמצאה בין גזעי עצים חרוכים.

חוזה לואיס בן ה-49 סיפר שראה מהסופרמרקט שבו הוא עובד את המטוס ממריא ומתרסק לקרקע. "ראיתי את ההמראה, ולפתע המטוס עשה פנייה ונפל. נדהמנו", אמר. יסניאל דיאז בן ה-21 סיפר כי היה נראה שהטייס מנסה לבצע נחיתת אונס, אך לא הצליח. "הפיצוץ הרעיד הכל", אמר. "התחלתי לרוץ, כל כך פחדתי".

אתמול אמר הנשיא דיאז קנאל לכלי התקשורת כי מדובר ב"תאונה אווירית מצערת, מספר ההרוגים גבוה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
התרסקות מטוס בקובה, מאי 2018. רויטרס
זירת התרסקות המטוס, אתמול/רויטרס

אבי אובלס, אזרח ישראלי שהיה בשדה התעופה בהוואנה בעת ההתרסקות, סיפר כי הוא ראה אותה ממרחק של כמה מאות מטרים מתוך הטרמינל, לפני המראתו לקוסטה ריקה. הוא סיפר כי זה היה "כמו בסרטים".

"המטוס המריא ונראה לי שהמנוע הימני שלו נכבה תוך כדי המראה", תיאר אובלס. "הסתכלתי על ההמראה שלו יחד עם כעשרה אנשים. תוך כדי המראה הוא זיגזג בגובה של כמאה מטר, ואז נטה ימינה, עלה בעוד כחמישים מטר ואז צלל ימינה לתוך האדמה". אחר כך, לדבריו, נראה "פיצוץ גדול עם להבה גבוהה של כמאה מטר".

(עדכון ראשון: 18:34)

התרסקות מטוס בקובה, מאי 2018. רויטרס
קרובי נוסעי המטוס בשדה התעופה באולגין, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully