וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת רוסיה מסתעפת: "חוקרי FBI החרימו מחשבים בישראל"

על פי דיווח בניו יורק טיימס, סוכני הבולשת הפדרלית הגיעו גם לישראל במסגרת בדיקת הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות. עוד דווח כי החוקרים החרימו מחשבים של חברה המתמחה ברשתות חברתיות, שבעליה נכח בפגישה עם בנו של הנשיא

צילום: CNN

סוכני הבולשת הפדרלית של ארצות הברית (FBI) הגיעו לאחרונה לישראל כחלק מחקירת קשרי רוסיה עם קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ - כך דווח הערב (שבת) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, הסוכנים תשאלו עובדים ישראלים של חברה שמעורבותה בפרשה נחקרת. עוד דווח כי מחשבים הוחרמו מהחברה.

העיתון האמריקני דיווח כי כשלושה חודשים לפני הבחירות לנשיאות, בראשית חודש אוגוסט 2016, נפגשה קבוצת אנשים במגדל טראמפ שבניו יורק עם בנו הבכור של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור. אחד מהנוכחים בפגישה היה יואל זמל, מומחה רשתות חברתיות ישראלי ובעל חברה בתחום. על פי הדיווח, זמל שיבח את החברה שבבעלותו ואת היכולת שלה לסייע רבות לטראמפ במהלך הקמפיין. החברה Psy-Group מעסיקה ישראלים בעלי עבר ביטחוני ומודיעיני, ומתמחה בעיצוב דעה פוליטית ברשת.

לקריאה נוספת:
ועדת המודיעין של הסנאט: רוסיה התערבה בבחירות כדי לסייע לטראמפ
בין ביס לביס: כשנתניהו נפגש במקרה עם שגרירים ערבים במסעדה
חקירת המעורבות הרוסית: דלפה רשימת השאלות של החוקר המיוחד לטראמפ

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בבית הלבן, בוושינגטון, ארה"ב 17 במאי 2018. רויטרס
הפתעה מהמפרץ. טראמפ/רויטרס

בפגישה הועבר גם מסר מפתיע מהמפרץ הפרסי. אריק פרינס, בעל חברת אבטחה אמריקנית שארגן את הפגישה, העביר מסר מיורשי העצר של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות, שלפיו הם מעוניינים לסייע לטראמפ לנצח בבחירות.

דמות נוספת שנכחה בפגישה היא ג'ורג' נאדיר, איש עסקים אמריקני ממוצא לבנוני ויועץ ליורש העצר של איחוד האמירויות. על פי הדיווח לאחר ניצחונו של טראמפ בבחירות נאדיר העביר לידי זמל תשלום שלדברי גורם המקורב לנושא הגיע לסך של שני מיליון דולר בעבור מצגת שעסקה בקידום המועמד ברשתות החברתיות. גורמים אחרים אישרו את דבר התשלום אך נקבו בסכומים אחרים. על פי הדיווח לא ברור אם אכן נעשה שימוש בשירותי החברה של זמל במסגרת הקמפיין של טראמפ.

עורך דינו של זמל מארק מוקאסיי מסר בתגובה לכתבה כי לא היה כל קשר בינו, או בין אף אחת מהחברות הקשורות אליו, לבין הבחירות לנשיאות ארצות הברית. "הייתה פגישה אחת קצרה אך לא הוצגה כל הצעה קונקרטית או הצעת מכירות לאיש ודבר לא יצא מכך", מסר מוקאסיי ביחס לפגישה באוגוסט במגדלי טראמפ.

עוד באותו נושא

"מגדל של ג'לי": כך ניסתה איחוד האמירויות להביא לפיטורי טילרסון

לכתבה המלאה

ועדת המודיעין של הסנאט: מסכימים עם ההערכה לגבי מעורבות רוסיה

ביום רביעי הודיעו מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בוועדת המודיעין של הסנאט כי הם מסכימים עם ההערכה של שירותי המודיעין שלפיה ממשלת רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות בשנת 2016 כדי לסייע לבחירתו של טראמפ. הדבר עומד בסתירה לממצאי ועדה מקבילה שהוקמה בבית הנבחרים שפרסמה את מסקנותיה בחודש שעבר.

"הצוות שלנו הגיע למסקנה כי הממצאים של קהיליית המודיעין היו מדוייקים", נמסר בהצהרה משותפת של יושב ראש הוועדה, ריצ'ארד בר הרפובליקני וסגנו מארק וורנר הדמוקרטי. לדבריהם, "מאמצי הרוסים היו מרובים, מתוחכמים, ונעשו בהנחיית ולדימיר פוטין עצמו כדי לסייע לטראמפ ולפגוע בהילרי קלינטון".

(עדכון ראשון: 21:21)

טראמפ ג'וניור. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
טראמפ ג'וניור/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully