וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המודיעין של הסנאט: רוסיה התערבה בבחירות כדי לסייע לטראמפ

16.5.2018 / 23:28

לאחר שבית הנבחרים דחה את מסקנות שירותי המודיעין בדבר תמיכת מוסקבה בנשיא ארה"ב ב-2016, קבעו ראשי הוועדה הד-מפלגתית כי "מאמצי הרוסים היו מרובים, מתוחכמים, ונעשו בהנחיית פוטין". בימים אלה מנסה החוקר המיוחד מולר לתאם מועד שבו יראיין את טראמפ בנושא

צילום: CNN

מנהיגי הדמוקרטים והרפובליקנים בוועדת המודיעין של הסנאט הודיעו הערב (רביעי) כי הם מסכימים עם ההערכה של שירותי המודיעין ולפיה ממשלת רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות בשנת 2016 כדי לסייע לבחירתו של דונלד טראמפ. הדבר עומד בסתירה לממצאי ועדה מקבילה שהוקמה בבית הנבחרים שפרסמה את מסקנותיה בחודש שעבר.

"הצוות שלנו הגיע למסקנה כי הממצאים של קהיליית המודיעין היו מדוייקים", נמסר בהצהרה משותפת של יושב ראש הוועדה, ריצ'ארד בר הרפובליקני וסגנו מארק וורנר הדמוקרטי. לדבריהם, "מאמצי הרוסים היו מרובים, מתוחכמים, ונעשו בהנחיית ולדימיר פוטין עצמו כדי לסייע לטראמפ ולפגוע בהילרי קלינטון".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: לא ברור אם הפסגה עם קים תתקיים, נתעקש על פירוז מוחלט
נגיד הבנק המרכזי טרוריסט: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן
ארה"ב הטילה סנקציות על נסראללה ובכירים נוספים בחיזבאללה

נשיא ארה"ב טראמפ בשיחה עם כתבים עם המראתו מהבית הלבן, 4 במאי 2018. רויטרס
הכחיש בעבר כל תיאום עם רוסיה. טראמפ/רויטרס

הוועדה המקבילה בבית הנבחרים הודיעה בחודש שעבר כי בעוד שאין מחלוקת שרוסיה התערבה בבחירות, גופי המודיעין חרגו מסמכותם כשהגיעו למסקנה שהדבר נעשה כדי לסייע לטראמפ. מדובר בעליית מדרגה בוויכוח הפנים מפלגתי בשאלת המעורבות הרוסית בבחירות, ערב בחירות אמצע הקדנציה בהן צפוי הנושא לתפוס נפח משמעותי.

הנשיא טראמפ הצהיר בעבר פעמים רבות כי לא היה כל תיאום בין אנשי הקמפיין שלו ובין בכירים רוסים. במקביל, הלילה תמלא שנה מאז מונה החוקר המיוחד רוברט מולר לתפקידו. מאז הוגשו כמה כתבי אישום נגד עוזרים בקמפיין, באשמת עדות שקר ל-FBI והלבנת כספים, אך טרם הוצגה כל ראיה לתיאום בין קמפיין טראמפ וממשלת רוסיה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
שנה חלפה מאז מונה לחקור את המעורבות הרוסית. מולר/GettyImages

על הרקע הזה, התבטא טראמפ וכן בכירי ממשלו כמו סגן הנשיא מייק פנס ואחרים, בעד הצורך לזרז את סיום החקירה, בטענה שהיא מהווה עננה מעל ראשו של הנשיא ומפריעה לו לתפקד. טראמפ שקל בכמה הזדמנויות לפטר את מולר, וגם את שר המשפטים ג'ף סשנס ואת סגנו רוד רוזנשטיין - הממונה על החקירה. ואולם, נראה כי לפי שעה הוא לא מתכוון לעשות זאת. בימים אלה מתקיימים מגעים בין עורכי הדין של הנשיא ובין צוותו של מולר בניסיון לתאם מועד שבו מולר יוכל לראיין את טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully