וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הטילה סנקציות על נסראללה ובכירים נוספים בחיזבאללה

16.5.2018 / 22:20

וושינגטון הטילה סנקציות כלכליות על אישים בכירים, בהם מזכ"ל ארגון חיזבאללה וסגנו נעים קאסם. ערב הסעודית ומדינות נוספות במפרץ הכניסו את נסראללה לרשימת הטרור שלהן והקפיאו נכסים של בכירים הכפופים לו

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית הטילה היום (רביעי) סנקציות על הנהגת חיזבאללה בלבנון, כשהמוקדים העיקריים הם מזכ"ל הארגון חסן נסראללה וסגנו נעים קאסם. בהצהרה שפורסמה באתר משרד האוצר האמריקני נמסר כי סנקציות הוטלו גם על בכירים נוספים בארגון.

בנוסף, ערב הסעודית וחברות נוספות במועצת מדינות המפרץ הוסיפו עשרה ממנהיגי חיזבאללה לרשימות הטרור שלהן. בין הנוספים לרשימות נמצאים גם נסראללה וקאסם. המדינות הוסיפו לרשימות ארבע ועדות של חיזבאללה והורו על הקפאת נכסיהם וחשבונות הבנק של בכירי הארגון.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ בירך על הטלת הסנקציות ואמר כי "הטלת הסנקציות של ארצות הברית על מזכ"ל החיזבאללה וסגנו והצטרפותה של מועצת מדינות המפרץ הערביות היא רגע מכונן בדרך לבלימת איראן ופירוק החיזבאללה מנשקו. זה הצעד הנכון, ישראל תומכת ומגבה".

עוד בוואלה! NEWS
"גל ראשון": ארה"ב הטילה סנקציות על גורמים הקשורים לחיזבאללה
נגיד הבנק המרכזי טרוריסט: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן

מזכ"ל חיזבאללה טוען כי 55 טילים שוגרו מסוריה בתגובה לתוקפנות הישראלית. רויטרס
סבב שני של סנקציות מארה"ב. נסראללה/רויטרס

בחודש פברואר האחרון הטילה וושינגטון סנקציות על שישה גורמים ושבע חברות הקשורות לחיזבאללה. השישה כללו חמישה אזרחים לבנונים ואזרח עיראקי, הקשורים לחברת הבנייה אל-אינמא. שבע החברות מבוססות בסיירה לאון, ליבריה, לבנון וגאנה.

משמעות הסנקציות היא שנכסיהם של אותם גורמים וחברות הנתונים תחת שיפוטה של ארצות הברית יוקפאו, וכי ייאסר על גורמים אמריקניים לעשות עמם עסקים. "לא ננוח עד שנזהה, נחשוף ונפרק את רשת התמיכה הכספית של חיזבאללה בעולם", אמר בפברואר שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין.

אתמול הטילה ארצות הברית סנקציות חדשות על איראן, שכללו גם את נגיד הבנק המרכזי וליאוללה סיף, שהוכנס לרשימת הטרור. וליאוללה מואשם בהעברת כספים לחיזבאללה דרך משמרות המהפכה. "סיף קשר קשר עם כוח קודס במשמרות המהפכה כדי להעביר מיליוני דולרים דרך המערכת הפיננסית הבינלאומית במגוון מטבעות, במטרה לאפשר לכוח קודס לממן את פעילותיו בחו"ל", נמסר בהודעת משרד האוצר באתר האינטרט שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully