וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיד הבנק המרכזי טרוריסט: ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על איראן

משרד האוצר הודיע כי וליאוללה סיף פעל יחד עם כוח קודס במשמרות המהפכה כדי להעביר מיליוני דולרים שיממנו את פעילות הגוף בחו"ל. עיצומים הוטלו גם על בנק בעיראק. זהו סבב הסנקציות השני מאז הפרישה מהסכם הגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ארצות הברית הטילה היום (שלישי) סנקציות חדשות על איראן, שכללו גם את הכנסת נגיד הבנק המרכזי לרשימת הטרור, וליאוללה סיף, שמואשם בעברת כספים לחיזבאללה דרך משמרות המהפכה. זהו סבב הסנקציות השני של הממשל מאז הכריז הנשיא דונלד טראמפ על פרישה מהסכם הגרעין בשבוע שעבר.

"סיף קשר קשר עם כוח קודס במשמרות המהפכה כדי להעביר מיליוני דולרים דרך המערכת הפיננסית הבינלאומית במגוון מטבעות, במטרה לאפשר לכוח קודס לממן את פעילותיו בחו"ל", נמסר בהודעת משרד האוצר באתר האינטרט שלו.

משרד האוצר מסר כי וושינגטון הטילה עיצומים גם על הבנק האסלאמי אל-בילאד, שבסיסו בעיראק, כחלק ממאבקה במימון טרור גלובלי. אל הרשימה הוכנסו גם סגן מנהל המחלקה הבינלאומית בבנק המרכזי של איראן, עלי טרזלי, ויו"ר בנק אל-בילאד, אראס הביב.

לקריאה נוספת על קריסת הסכם הגרעין
פוטין ומקרון שוחחו: מחויבים לשמור על הסכם הגרעין
יועצו של טראמפ: חברות אירופיות שייסחרו עם איראן עשויות להיענש

רוחאני: "מחוייבים להסכם כל עוד האינטרסים המדיניים שלנו לא ייפגעו". רויטרס
ארה"ב מגבירה את הלחץ. רוחאני/רויטרס

אתמול שוחח שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, שביקר בישראל לרגל פתיחת השגרירות, על סוגיית הסנקציות עם מקבילו הישראלי שר האוצר משה כחלון וסוכם על תיאום ושיתוף פעולה בנושא בין ישראל וארצות הברית. כחלון גם נפגש היום בברלין עם שר האוצר הגרמני וחלק נרחב מהפגישה עסק בסוגיית הסנקציות על רקע הפרישה האמריקנית מהסכם הגרעין. מנוצ'ין נפגש גם עם שר האנרגיה יובל שטייניץ, שהיה שר האוצר בתקופת גיבוש משטר הסנקציות הבינלאומי נגד איראן בשנים 2011-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully