וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין ומקרון שוחחו: מחויבים לשמור על הסכם הגרעין

15.5.2018 / 11:21

נשיאי רוסיה וצרפת שוחחו על עתיד ההסכם בעקבות החלטת טראמפ לפורש ממנו, ודנו גם במצב בסוריה. סגן שר החוץ הרוסי: איראן תצטרך לעשות ויתורים כדי לשמור על ההסכם

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון שוחחו על הסכם הגרעין עם איראן והביעו את מחויבותם אליו, למרות פרישתה של ארצות הברית - כך מסר היום (שלישי) הקרמלין. השניים שוחחו גם על המצב בסוריה, לפני הגעתו של מקרון לרוסיה בשבוע הבא כדי להשתתף בכנס כלכלי.

צרפת, רוסיה ויתר המדינות החתומות על ההסכם שנחתם ב-2015 - בריטניה, גרמניה וסין - אמרו כי הן נותרו מחויבות ליישומו חרף ההכרזה של הנשיא דונלד טראמפ. איראן אמרה כי היא תישאר בהסכם כל עוד האינטרסים הכלכליים שלה לא ייפגעו, אולם לא ברור כיצד ישפיעו הסנקציות האמריקניות המחודשות על חברות זרות שעושות עסקים עם טהראן.

לפי סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריבקוב, יש אפשרות לדון בעתיד הסכם הגרעין ללא מעורבותה של ארצות הברית. עם זאת, ריבקוב, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס, אמר כי לא ניתן יהיה לשמור על ההסכם ללא ויתורים מצדה של טהראן. הוא הוסיף כי ההחלטה האמריקנית הייתה "נמהרת" בשל השיחות שהיא מקיימת עם קוריאה הצפונית.

נשיא צרפת מקרון ונשיא רוסיה פוטין בארמון ורסאיי, 29 במאי 2017. רויטרס
מקרון ופוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully