וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גל ראשון": ארה"ב הטילה סנקציות על גורמים הקשורים לחיזבאללה

משרד האוצר בוושינגטון השית עיצומים על שישה אנשים ושבע חברות הקשורות לארגון השיעי. זאת כחלק מקמפיין של הממשל ללחוץ על חיזבאללה, שזוכה ב-700 מיליון דולר סיוע איראני בשנה

צילום: איתן אורן. ק. מלכיה, עריכה: יוסי אלטר

ארצות הברית הטילה היום (שישי) סנקציות על שישה גורמים ועל שבע חברות הקשורים לחיזבאללה - כך הודיע משרד האוצר בוושינגטון. השישה כוללים חמישה אזרחים לבנונים ואזרח עיראקי, הקשורים לחברת הבנייה אל-אינמא. שבע החברות מבוססות בסיירה לאון, ליבריה, לבנון וגאנה.

משמעות הסנקציות היא שנכסיהם של אותם גורמים וחברות הנתונים תחת שיפוטה של ארצות הברית יוקפאו, וכי ייאסר על גורמים אמריקניים לעשות עמם עסקים. "לא ננוח עד שנזהה, נחשוף ונפרק את רשת התמיכה הכספית של חיזבאללה בעולם", אמר שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין.

לקריאה נוספת על חיזבאללה
תצפיות מוסוות וכרזות מתגרות: חיזבאללה מגביר את הנוכחות בגבול
איזנקוט על גבול הצפון: "מבעד לשקט ממתין אתגר; חיזבאללה מתעצם"

נסראללה נואם בעקבות המשבר עם ערב הסעודית. רויטרס
תומכי חיזבאללה צופים בנאום של נסראללה/רויטרס

גורמים בכירים בממשל אמרו כי זה "הגל הראשון" כחלק מקמפיין ללחוץ על חיזבאללה. לדבריהם, ארצות הברית מעריכה כי איראן מעבירה 700 מיליון דולר לארגון הלבנוני מדי שנה.

לפי הגורמים, בממשל אמרו כי בקרוב יוטלו סנקציות נוספות על חיזבאללה, כתוצאה מחקירה שעליה הורה הנשיא בקיץ האחרון. הם אמרו כי עוד "עשרות" רשתות פיננסיות הקשורות לארגון השיעי עשויות לספוג עיצומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully