וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזנקוט על גבול הצפון: "מבעד לשקט ממתין אתגר; חיזבאללה מתעצם"

30.1.2018 / 17:59

הרמטכ"ל נשא דברים באירוע לציון 21 שנה לאסון המסוקים, ואמר כי הארגון בלבנון "שומר על נוכחות צבאית באזור". "מול האיומים האלו, צה"ל פועל להבטיח מוכנות". אחת האימהות השכולות: "הקרע הולך ומעמיק, מחנה אחד מסית נגד אחר"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: תום זואילי

הרמטכ"ל גדי איזנקוט התייחס היום (שלישי) לאתגרים העומדים בפני צה"ל בגבול הצפון, באירוע לציון 21 שנים לאסון המסוקים שבו נהרגו 73 חיילי צה"ל. "אנו יודעים כי מבעד לשקט ממתינים אתגרים רבים", אמר איזנקוט באירוע שהתקיים בבית הספר הר וגיא, הסמוך למקום התרסקות המסוקים בין קיבוץ דפנה לשאר יישוב. "ארגון הטרור חיזבאללה מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, שומר על נוכחות צבאית באזור ומחזיק במערכות נשק ומתעצם ביכולותיו הצבאיות. מול האיומים האלו, צה"ל פועל יום וליל להבטיח את המוכנות, את ההרתעה. אנו נעשה כל שיידרש לשמור על הגבול הצפוני של ישראל בטוח ושקט".

בהמשך, אמר: "האתגר שלנו הוא להמשיך ולשמר את המוכנות, להעמיק את הידע על האויב, לצמצם את יכולותיו ולהעריך ככל הניתן את המציאות הביטחונית האזרחית הטובה שנמשכת 11 שנים ומשרתת את האוכלוסיות משני צדי הגדר. אני משוכנע בעליונות הצבאית שלנו, באיכות המפקדים והלוחמים וביכולתם להשיג ניצחון בעת מלחמה ולקבוע תוצאה גבוהה וכואבת לאויב".

גדי אייזנקוט בכנס 21 שנה לאסון המסוקים, 30 בינואר 2018. אדריאן הרבשטיין
איזנקוט באירוע/אדריאן הרבשטיין

באירוע התקיים יום עיון וטקס זיכרון בהשתתפות הורים ובני משפחות הנופלים, אישי ציבור ובראשם איזנקוט ושר החינוך נפתלי בנט, ח"כ שולי מועלם רפאלי ששכלה את בעלה באסון, מאות תלמידים וחניכי מכינות קדם צבאיות, חיילים ומפקדים. "המוות לא הבחין בין הלוחמים שעלו על המסוקים. על אותו מסוק היו אנשים מכל גווני החברה הישראלית: ימין ושמאל, חילוניים ודתיים", אמר בנט. "דווקא בתקופה הזו, כשיש קיטוב בחברה, צריך לזכור שוויכוחים בתוך המשפחה זה בסדר כל עוד זו נשארת משפחה. אנחנו משפחה אחת גדולה. המאבק על העמדות צריך להיות מאבק על עמדות, ולא אחד בשני".

"עוד שנה עברה, ואנו מרכינים ראש בעצב ובגאווה לזכור ולהזכיר את יקירינו שנפלו על הגנת המדינה", אמרה אסתי לניר, אמו של סגן דביר לניר שנהרג באירוע. "אני שמחה על הקשר שנשמר בין המשפחות ועם בית הספר ומארגני יום הזיכרון. בן הזקונים שלנו היה בן שש כשאחיו הגדול נפל, וכיום הוא סטודנט ממש כאן, במכללת תל-חי".

מלכה ביטון, אמו של סמל צפריר שובל שנהרג באסון, נשאה דברים באירוע. "אני תוהה מה היה חושב היום על החברה שלנו. שהקרע הולך ומעמיק, מחנה אחד מסית נגד אחר. השנאה בין הפלגים מחלישה אותנו וסיכויינו לשרוד פוחתים. חייבים לגשר על הפערים בינינו. מי שחושב אחרת מאתנו, אינו אויב שלנו. צפריר בחייו הצליח לגשר על חילוקי דעות, הלוואי שנדע גם אנחנו לפעול כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully