וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצפיות מוסוות וכרזות מתגרות: חיזבאללה מגביר את הנוכחות בגבול

1.2.2018 / 19:55

בתמונות שהגיעו לידי וואלה! NEWS נראים פעילי הארגון בוחנים את עבודות צה"ל בסמוך לגדר עם לבנון, שם מוקמים מכשולים למניעת מעבר מחבלים. בנוסף, מתגבר הקשר בין חיזבאללה לחמאס, הכולל גם הבעת תמיכה במאבק הפלסטיני

צילום: איתן אורן. ק. מלכיה, עריכה: יוסי אלטר

חיזבאללה מגביר את היקף האחיזה בדרום לבנון, במיוחד באזור הגבול. בתמונות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, נראים פעילים של הארגון, לבושים בבגדים אזרחיים, עורכים תצפיות על העבודת מעבר לגבול.

הגברת הנוכחות מגיעה ברקע היחלשות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסוריה וצמצום היקף לוחמיו במערכה, החשש מאיומי ישראל לתקוף בלבנון אם יקומו מפעלים לייצור נשק איראניים והשינויים ההנדסיים שמבצע פיקוד הצפון לאורך הגבול, הכוללים בעיקר הקמת גדר ומכשולים.

לפי הערכת גורמי ביטחון, היקף הפעילות ההנדסית של צה"ל ומשרד הביטחון בפיקודו של תת-אלוף ערן אופיר, שכוללת הקמת גדר ברזל גבוהה למניעת מעבר מחבלים, בדומה לגדר שהוקמה מול הכפר כילא, יוצרת מתח בחיזבאללה.

פעיליו לא חוששים להגיע אל הגבול עם מצלמות ומשקפות כדי לתעד את השינויים ההנדסיים בשטח, את פעילות כוחות צה"ל ואת פעילות החקלאיים שמעבדים אדמות במרחק קצר מאוד מהגבול.

לקריאה נוספת בנושא
איזנקוט על גבול הצפון: "מבעד לשקט ממתין אתגר; חיזבאללה מתעצם"
האיום שמאחורי הודעת צה"ל: ישראל תצטרך להכריע אם לפעול בלבנון

פעילי חיזבאללה בלבוש אזרחי בסמוך לגבול עם ישראל, 2018. איתן אורן. ק. מלכיה, מערכת וואלה! NEWS
פעילי חיזבאללה בלבוש אזרחי/מערכת וואלה! NEWS, איתן אורן. ק. מלכיה

לדברי גורמי ביטחון, נציגים מישראל העבירו מסרים חריפים ליוניפי"ל על פעילות אנשי חיזבאללה, שמגיעים בלבוש אזרחי לביצוע משימות מודיעין על הגבול. בנוסף לכך, עודכנו כוחות צה"ל בפיקוד הצפון על פעילות ענפה של כוחות יוניפ"יל בשבוע האחרון לפירוק מוקשים במרחב השטח הלבנוני, בסמוך לגבול.

כוחות החבלה של יוניפי"ל הביאו אל האזור חומרי נפץ בהיקפים גדולים כדי לפוצץ ריכוז גדול של מוקשים ומטענים, שחלקם הוצב בשטח בעבר וחלקם נסחף עם הגשמים. הפעילות של יוניפי"ל מעוררת דאגה בישראל, מאחר שמדובר בעוד קרקע שבה יכולים פעילי חיזבאללה לפעול. זאת על אף שלפי המסרים שהעבירו מפקדי יוניפ"יל, הכוונה היא להכשיר עוד קרקע חקלאית עבור הלבנונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המתיחות בצפון- תיעוד: כוח יוניפ"יל פוצץ מוקשים במרחב השטח הלבנוני הסמוך לגבול הישראלי. ללא, אתר רשמי
בישראל חוששים שחיזבאללה ייכנס לשטח החקאלי. פיצוץ מוקשים באזור הגבול/אתר רשמי, ללא

בשנה האחרונה בכלל ובחודשים האחרונים בפרט בולטת יותר התמיכה של חיזבאללה לפלסטינים. היא באה לידי ביטוי לא רק בתליית דגלים לאורך הגבול כהתרסה, אלא בעיקר על ידי אירוח בכירים במטה חו"ל של חמאס, בהם סגן ראש הלשכה המדינית סאלח אל-עארורי, שנמצא בקשר ישיר עם משמרות המהפכה ובכירים באיראן.

שיתוף הפעולה בין חמאס לחיזבאללה ואיראן מעורר דאגה בישראל, בעיקר בשל המאמץ של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר להיחלץ מהמשבר הכלכלי באמצעות כסף איראני. החשש הוא שבתמורה לכסף האיראני לעזה, חמאס ידרדר את היציבות בגבול הדרומי.

סימן נוסף לתהליך השלילי והקשר ההולך ומתהדק בין איראן וחיזבאללה לחמאס הוא השלט שנתלה בעברית ובערבית בגבול לבנון מול אחד ממוצבי צה"ל. השלט נתללה בתגובה להכרזת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל. בשלט הכולל את תמונות הר הבית ואדם רעול פנים, כתבו פעילי חיזבאללה: "לירושלים אנו הולכים - שהידים במיליונים. ירושלים הבירה הנצחית של פלסטין".

שלט חיזבאללה מעבר לגבול לבנון, 2018. איתן אורן. ק. מלכיה, מערכת וואלה! NEWS
קשר מתהדק בין חיזבאללה לחמאס. כרזת התמיכה לאורך הגבול/מערכת וואלה! NEWS, איתן אורן. ק. מלכיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully