וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המעורבות הרוסית: דלפה רשימת השאלות של החוקר המיוחד לטראמפ

1.5.2018 / 15:15

הניו יורק טיימס פרסם את רשימת 50 השאלות שמתכן החוקר המיוחד לבחינת ההתערבות הרוסית בבחירות בארה"ב רוברט מולר לשאול את הנשיא. הנושאים הבולטים: פיטורי ראש ה-FBI, היחס לשר המשפטים סשנס והפגישה הסודית עם הגורמים הרוסים במגדלי טראמפ בניו יורק

צילום: CNN

החוקר המיוחד לבחינת ההתערבות הרוסית בבחירות, רוברט מולר, גיבש רשימה של כ-50 שאלות שהוא מעוניין לשאול את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. הרשימה הגיעה לידי הניו יורק טיימס, ופורסמה במלואה. רשימת השאלות עוסקת בארבעה נושאים עיקריים: היועץ לשעבר לביטחון לאומי, מייקל פלין, פיטורי ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי יחסו לשר המשפטים ג'ף סשנס (שהפכו קרים מאז האחרון פסל את עצמו מלהיות ממונה על חקירת הקשרים לרוסיה) וכן מאורעות הפגישה במגדלי טראמפ בשנת 2016 בה הציעו גורמים רוסים לספק לגורמים בקמפיין טראמפ "לכלוך" על הילרי קלינטון.

השאלות מבקשות לקבוע מה הייתה המוטיבציה של טראמפ בכל אחד מן האירועים במטרה להבין האם התקיים תיאום בינו ובין גורמים רוסים והאם ניסה לשבש את חקירת ההתערבות הרוסית. כך, למשל, ביקש מולר לשאול את טראמפ מה חשב על קומי לפני שנכנס לתפקידו, וגם למה התכוון בציוץ שפרסם יומיים אחרי שפיטר אותו, ובו כתב כי "מוטב לקומי שאין הקלטות של שיחותינו".

הציוץ של טראמפ על קומי

בנוגע לשר המשפטים סשנס, ביקש מולר לשאול את הנשיא "מה חשבת על החלטתו לפסול את עצמו מהטיפול בחקירה", "מדוע כשהוא ביקש להתפטר, החזקת את מכתב ההתפטרות בידיך עד ה-30 במאי", ו"מדוע השמעת כלפיו ביקורת בחודש יולי?". בכך מתכוון מולר לציוץ בו כתב טראמפ כי סשנס הוא אדם חלש.

עוד באותו נושא

דיווח: ראש הסגל בבית הלבן כינה את טראמפ "אדיוט" שיש להציל מעצמו

לכתבה המלאה

הציוץ נגד סשנס

בנוגע לפגישה במגדלי טראמפ, ביקש מולר לשאול מה ידע הנשיא על הפגישה המתוכננת, האם היו לו במהלך קמפיין הבחירות דיונים עם יועציו באשר לפגישה אפשרית עם פוטין, האם התקיימו בצוות דיונים בנוגע לסנקציות כלפי רוסיה, ומה הוא ידע על ההתערבות הרוסית בבחירות באמצעות פריצה לשרתי מחשבים ושימוש ברשתות החברתיות.

בשבועות האחרונים מתקיימים מגעים בין היועצים המשפטיים של הנשיא ובין צוותו של מולר כדי לנסות ולתאם מועד בו יוכל החוקר המיוחד לראיין את טראמפ, כאשר בין היתר מנסים הצדדים לדון בפורמט בו ייערך הראיון. לפי הפרסום בניו יורק טיימס, עורכי הדין של טראמפ ניסו לשכנע את מולר כי אין צורך בכך שהוא יראיין את הנשיא, ואילו הוא לא היה שבע רצון, והשיב כי עליו לראיין את טראמפ ישירות כדי לקבוע האם התנהלותו בנוגע לפיטורי ג'יימס קומי נבעה מכוונה פלילית. בסופו של דבר, במסגרת המגעים הללו העביר הצוות של מולר את רשימת השאלות הזו לעיון צוותו של טראמפ.

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
מולר/GettyImages

טראמפ אינו מוגדר כרגע חשוד בפלילים אלא "נושא לחקירה", כלומר אדם שמעשיו נבדקים על ידי חבר מושבעים. עם זאת, אדם שהוא נושא לחקירה יכול להפוך לחשוד בעקבות התשובות שהוא מוסר במהלך עדותו, ולכן חלק מיועציו המשפטיים של הנשיא סבורים שעליו לסרב לראיון. ההערכה בעקבות פרסום השאלות הללו היא כי אלו הן רק שאלות הפתיחה, וכי לכל תשובה של הנשיא תיתכן סדרה של שאלות המשך שיקשו על הכנתו לראיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully