וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ראש הסגל בבית הלבן כינה את טראמפ "אדיוט" שיש להציל מעצמו

1.5.2018 / 8:24

ב-NBC דווח כי ג'ון קלי תקף בחריפות את הנשיא ואמר כי הוא "מציל את המדינה" מפני אסון. הגנרל לשעבר, שלפי דיווחים הורחק ממעגל מקבלי ההחלטות, מיהר להכחיש: "בולשיט"

ראש הסגל בבית הלבן, ג'ון קלי, תקף בחריפות את הנשיא דונלד טראמפ ואף כינה אותו בשיחות סגורות עם אנשי צוות "אדיוט" מספר פעמים - כך דווח אמש (שני) ברשת NBC. בבית הלבן מיהרו להוציא הודעה המכחישה את הדיווח, ובה כינה קלי את הדיווח "בולשיט".

לפי הדיווח, שמונה מקורות בממשל מסרו כי קלי סבור שהוא מציל את המדינה, וכי הוא המחסום האחרון מפני אסון, כיוון שהוא "מרסן את הדחפים הבלתי יציבים של הנשיא, שיש לו שליטה לוקה בחסר בסוגיות המדיניות ובתפקידים של הממשלה". עוד דווח, כי טראמפ מודע לחלק מן הדברים שקלי כביכול אמר כלפיו.

עוד דווח כי במהלך ישיבה שעסקה בנושא תכנית DACA, המעניקה מעמד לילדי מהגרים שהגיעו לארצות הברית שלא כחוק בהיותם מתחת לגיל 18, אמר קלי "הוא אפילו לא מבין מה זה DACA, הוא אדיוט. עלינו להציל אותו מעצמו".

זמן קצר לאחר שפורסם הדיווח פרסם הבית הלבן את הודעת ההכחשה של ראש הסגל: "אני מבלה יותר זמן עם הנשיא מאשר כל אחד אחר, ויש לנו מערכת יחסים כנה וחזקה", מסר קלי. "הוא תמיד יודע מה עמדתי, ושנינו יודעים שהסיפור הזה הוא בולשיט מוחלט. אני מחויב לנשיא, לאג'נדה שלו, ולארצנו. זה עוד ניסיון פתאטי להטיל דופי באנשים הקרובים לנשיא כדי להסיח את הדעת מההצלחות של הממשל".

השבעתו של ג'ון קלי, ראש הסגל החדש של הבית הלבן עם הנשיא טראמפ 31 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
לקראת עוד פיטורים בממשל? טראמפ וקלי/רויטרס, רויטרס

קלי, לשעבר גנרל בצבא ארצות הברית והשר להגנת המולדת בממשל טראמפ, עבר לשמש ראש הסגל אחרי שקודמו בתפקיד, ריינס פרייבוס, נדחק החוצה בקיץ שעבר. הוא הביא עמו לתפקיד משמעת צבאית והחל להשליט סדר בנהלי העבודה בבית הלבן. תחילה חלק לו הנשיא טראמפ שבחים על עבודתו, אולם בחודשים האחרונים נראה כי בין השניים חל ריחוק מסוים. לפי דיווחים שונים, קלי לא מצוי יותר במעגל הקרוב לנשיא, וממודר מחלק מן התכניות של הנשיא, שלא כבעבר.

זו לא הפעם הראשונה שצצים דיווחים המייחסים דברים בוטים של אחד מבכירי הממשל כלפי הנשיא. בשנה שעברה פורסם דיווח ולפיו כינה שר החוץ לשעבר, רקס טילרסון את הנשיא "דביל". טילרסון הכחיש אז את הדברים אבל יחסיו עם הנשיא לא שבו מאז למסלולם, ולפני חודש וחצי הוא פוטר מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully