וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגדל של ג'לי": כך ניסתה איחוד האמירויות להביא לפיטורי טילרסון

מיילים שהודלפו והגיעו לידי BBC חושפים תכתובות בין איש עסקים המקורב לשלטונות במדינה הערבית לבין אחד התורמים המרכזיים של טראמפ. שר החוץ היה על המוקד בשל תמיכתו בהקלת המצור על קטאר. "צריך להכות אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

איחוד האמירויות הערביות הפעילה לחצים כדי להביא לפיטוריו של שר החוץ של ארצות הברית, רקס טילרסון, בשל עמדותיו סביב המשבר עם קטאר - כך דיווחה ביום שני רשת BBC, בהתבססה על מיילים שדלפו והגיעו לידיה.

ההתכתבות הייתה בין איש עסקים המקורב לשלטונות באיחוד האמירויות, לבין אליוט ברוידי, אחד התורמים המרכזיים של טראמפ. לפי המיילים, האחרון נפגש עם הנשיא באוקטובר וביקר את טילרסון על כך שהוא "מתנהל בצורה גרועה".

מאז יוני שעבר, נמצאת הנסיכות הקטנה תחת חרם של שכנותיה, בהובלת ערב הסעודית. ריאד מאשימה את דוחא בתמיכה בארגוני טרור ובאיראן, טענות שאותן דוחה שכנתה הקטנה. אל החרם הסעודי הצטרפו איחוד האמירויות, בחריין ומצרים, אך טילרסון דחק בריאד ובשכנותיה להקל על המצור - בניגוד לעמדתו המקורית של הנשיא דונלד טראמפ, שהביע תמיכה בבידוד קטאר.

שר החוץ של ארה"ב, רקס טילרסון, פברואר 2018. רויטרס
סתר את עמדת טראמפ. טילרסון/רויטרס

במיילים, ברוידי קרא לטילרסון "מגדל של ג'לי" ואמר כי יש "להכות" בשר החוץ. הוא תקף את קטאר, וכינה אותה "תחנת טלוויזיה עם מדינה". הוא ככל הנראה התכוון לרשת אל-ג'זירה, שאותה הוא מרבה לבקר. לדבריו, טראמפ חשב שזה "רעיון טוב" לקבוע פגישה עם יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זאיד א-נהיאן.

דובר מטעמו של ברוידי מסר כי איש העסקים סבור כי קטאר אחראית להדלפת המיילים שלו, אך בנסיכות דחו זאת. לפי ניו יורק טיימס, ברוידי הוא בעלים של חברה החתומה בחוזים בשווי מאות מיליוני דולרים עם איחוד האמירויות.

המיילים על פגישתו של ברוידו עם טראמפ נשלחו לג'ורג' נאדיר, איש עסקים אמריקני ממוצא לבנוני ויועץ ליורש העצר של איחוד האמירויות, שהוא גם השליט בפועל של המדינה.

נאדיר תושאל על ידי התובע המיוחד רוברט מולר בקשר לקשריו עם איחוד האמירויות ולפגישותיו עם בכירים בבית הלבן. לפי ניו יורק טיימס, מולר, שאחראי על חקירת המעורבות הרוסית בבחירות, דרש מידע על ניסיונות אפשריים מצד האמירויות לקנות השפעה פוליטית דרך הזרמת כסף לקמפיין של טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully