וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לניצב הלוי: ארדן צריך להחליט עכשיו על זהות המפכ"ל הבא

18.5.2018 / 19:58

מקורב למפקד מחוז ירושלים תקף את הדיווחים על פגישות בינו לבין ראש הממשלה ברקע המרוץ למפכ"לות: "זה סימן לאזהרה, הדברים לא היו ולא נבראו". לצד זאת העריך כי אם תוארך כהונת אלשיך "כל הניצבים יצדיעו ויישרו קו"

צילום מסך

מקורביו של מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי דורשים מהשר לביטחון פנים גלעד ארדן להכריע כבר בימים הקרובים, תוך שבוע שבועיים, אם הוא מאריך את כהונתו של המפכ"ל רוני אלשיך בשנה רביעית וקראו לו להודיע באופן מיד על זהות מחליפו המיועד, במקרה שיחליט שלא להאריכה. אחד ממקורביו של הלוי אמר הערב (שישי) בשיחה עם וואלה! NEWS כי הדיווחים בימים האחרונים על מתיחות בין השניים בשל טענות לכאורה כאילו הלוי קיים פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מאחורי גבם של המפכ"ל ושל ארדן הם "סימן לאזהרה".

מקורבו של מפקד המחוז הוסיף כי לארדן "אסור לחזור על טעויות העבר". בדבריו התייחס להתרחשויות סביב מינויו של אלשיך לפני שלוש שנים. "במסגרת המרוץ למפכ"לות החלו לצאת תלונות והכפשות על קצינים", אמר. "השבוע יצאו נגד יורם האשמות בדברים שלא היו ולא נבראו. כל זאת כדי לחבל בניסיונותיו להיבחר לתפקיד המפכ"ל".

לקריאה נוספת:
הניצב הבכיר מאשים את אלשיך: מסכל בכל מחיר את מינויי למפכ"ל
סערת השנה הרביעית של אלשיך: בורסת השמות במרוץ למפכ"לות רותחת

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בירושלים,  18 במאי 2018. נועם מושקוביץ
"מחבלים במועמדותו". הלוי, היום/נועם מושקוביץ
"מלחמת ניצבים ארוכה לא תואיל. חייבים לסגור את הסיפור הזה בשבוע הבא או מקסימום בתוך שבועיים"

"כל עיכוב בהודעה על מינוי המפכ"ל יש בו כדי לפגוע במשטרה", הוסיף המקורב. "אם השר מחליט להאריך את כהונת המפכ"ל כל ניצבי המשטרה והשוטרים יצדיעו ויישרו קו. אם לא מתכוונים להאריך חייבים להודיע מי המחליף כדי שיוכל למנות סגל פיקוד בכיר עד אוקטובר, מועד תחילת כהונת המפכ"ל. מלחמת ניצבים ארוכה לא תואיל לארגון אלא תפגע בו קשות. חייבים לסגור את הסיפור הזה בשבוע הבא או מקסימום בתוך שבועיים".

בשיחה העלה המקורב לניצב הלוי את תחושותיו הקשות בעקבות מה שכינה "משבר בצמרת המשטרה". לדבריו, "שלוש שנים יורם מכהן כמפקד מחוז ירושלים. יום אחד של חופש הוא לא לקח. הוא הצליח לשנות סדרי עולם במחוז והוציא מאות מבצעים בכל חודש, בכל הכפרים סביב ירושלים. בכל לילה כמה מבצעים בכל השכונות במזרח העיר ובכפרים בעוטף ירושלים".

עוד באותו נושא

ניצב הלוי על המתיחות עם אלשיך: לא היה כלום, אל תעשו לי את זה

לכתבה המלאה
המפכ"ל רוני אלשיך בהערכת מצב בירושלים בחג הרמדאן. נועם מושקוביץ?, מערכת וואלה!
מלחמת ניצבים. אלשיך/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ?

לדברי המקורב, תחת כהונתו של ניצב הלוי כמפקד המחוז "הר הבית נפתח למבקרים כמו שלא נפתח מעולם. הוא אישר כל אירוע בעיר של כל זרם וכל ארגון". המקורב הדגיש כי השבוע החולף שהיה תובעני במיוחד וגדוש אירועים עבור שוטרי הבירה - בהם פתיחת שגרירויות ארצות הברית וגואטמלה ואבטחת אירועי יום ירושלים - עבר בשלום. "ואז בסוף השבוע יורם מגלה שמנסים לפגוע בו, לחבל בניסיון שהוא יתמנה למפכ"ל. זה פגע בו קשות. הוא לא יודע מי עומד מאחורי המעשה הזה", סיכם.

הלוי בסיור עם המפכ"ל: לא היה כלום

מוקדם יותר היום התייחס ניצב הלוי למתיחות עם המפכ"ל אלשיך במסגרת סיור משותף שערכו השניים בירושלים לקראת אירועי יום שישי הראשון של חודש רמדאן. "התייחסנו כבר ואמרנו שלא היה כלום", אמר הלוי לכתבים שליוו את הסיור. "אל תעשו לי את זה בבקשה". גורמים במשטרה אמרו אתמול כי אלשיך נקט צד בקרב הירושה על זהות מחליפו וכי הוא פועל להכשיל את מועמדותו של הלוי.

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי בירושלים,  18 במאי 2018. נועם מושקוביץ
הלוי בסיור בעיר העתיקה, היום/נועם מושקוביץ

מקורביו של אלשיך טענו כי הרקע לדברים הוא סירובו של הלוי להתמנות לתפקיד סגן המפכ"ל. אולם, מקורביו של מפקד המחוז דחו הסבר זה בנימוק כי הלוי רואה את עצמו מועמד אך ורק לתפקיד מפקד הארגון. לטענתם, אין כל סיבה שיעזוב את המחוז, שבו הוביל שורה של פרויקטים, לטובת תפקיד הסמפכ"ל.

אלשיך עצמו אמר בסיור היום כי "אין לנו זמן לשטויות כאלה" והוסיף כי הופתע לגלות בתקשורת סערות "שאני לכאורה מעורב בהן". עוד הוסיף המפכ"ל "לא שמעתי שאמרתי את הדברים האלה. אנחנו (אלשיך והלוי, א.א.) נפגשים כל הזמן. אני לא עוסק לא ברכילויות ולא בשטויות, אלא בעבודה. כל מי שמתעסק ברכילויות, שיסביר מאיפה הוא שמע". הלוי עצמו הכחיש את הפרסומים אתמול ואמר כי אינו יודע מי עומד מאחוריהם. "מישהו מנסה לחבל באפשרות שלי להתמודד על תפקיד המפכ"ל", הוסיף. "הקשרים שלי עם המפכ"ל הם טובים".

שגרירות ארה"ב העבירה את מעונה לירושלים הנשיא טראמפ: "ירושלים היא בירת ישראל". רויטרס
טקס חנוכת שגרירות ארצות הברית בירושלים, השבוע/רויטרס
החלו חגיגות 'יום ירושלים' בעיר הבירה; אלפי בני אדם צועדים ורוקדים ברחובות. רוני כנפו
צעדת דגלים בירושלים, השבוע/רוני כנפו
הפגנה של הרשימה המשותפת מחוץ לשגרירות ארה"ב 14 במאי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הפגנה מול פתיחת השגרירות בירושלים, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully