וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת השנה הרביעית של אלשיך: בורסת השמות במרוץ למפכ"לות רותחת

23.4.2018 / 11:00

גורמים במשטרה מזהירים כי השתהות השר ארדן בשאלת הארכת כהונת אלשיך מכניסה את הארגון לקיפאון ועצירת קידום תהליכים במסגרתו. הם אף קשרו בין המשבר שנוצר לסערת ריטמן. המועמדים האפשריים להחלפת המפכ"ל: סגנו זוהר דביר, ניצב בדימוס בנצי סאו ומפקד מחוז י-ם יורם הלוי

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יוסי אלטר

גורמים במשטרה מעריכים כי הארגון נכנס בימים אלה לתקופת המתנה ולהקפאת תהליכים חדשים במסגרתו, זאת בשל הימנעות השר לביטחון פנים גלעד ארדן מקבלת החלטה בדבר הארכת כהונתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לשנה רביעית. לטענת הגורמים, ארדן פועל להחלשת המפכ"ל והם העריכו כי כהונתו לא תוארך.

"למפכ"ל יש תכניות עבודה ארוכות, אך כשעתיד כהונתו לא ברור, לא ניתן לבצע אותן בסדר פעילות רציף", אמר בכיר במשטרה. "בתקופת כהונת אלשיך בוצעו פעולות שונות שעיקרן להחזיר את אמון הציבור במשטרה אחרי משבר הניצבים, ולהילחם בפשיעה. נרשמו הישגים כמו ירידה בגניבות כלי הרכב, בפריצות לבתים, ובכלל עבירות הרכוש והאלימות. יש עוד מה לעשות לקראת השנה הרביעית לכהונה, אבל ברגע שלא ברור מה יקרה - יש קושי להמשיך בתכניות. מצד שני, אם בממשלה מחליטים לא להמשיך עם המפכ"ל הנוכחי צריכים להודיע מראש כדי שתמונה ועדת איתור, לבחון, ולקבל החלטה ולאפשר למחליף להתכונן לקראת כניסה לתפקיד בסוף השנה. חשוב שיינתן סימן למפכ"ל הנכנס כדי להתארגן".

סערת אלשיך | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שני ניצבים יפרשו בסוף השנה - ובמשטרה מחכים להכרעה בעניין אלשיך
בעקבות המתיחות: בסביבת נתניהו רוצים למנוע מאלשיך שנה רביעית
המשטרה נגד ארדן: "התנהלות השר נועדה להביך את המפכ"ל"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס החלפת מפקדים במחוז תל אביב 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
העיכוב בהחלטה מוביל לקיפאון. ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

בארגון קושרים את המשבר שנוצר סביב רוני ריטמן, מפקד להב 433 שפרש בעקבות פרשת ההטרדות המיניות, עם עתידו של רוני אלשיך. "לפי איך שזה נראה כרגע, ריטמן יפנה לבג"ץ נגד השר ארדן שמסרב למנותו לתפקיד ניצב", אמר גורם במשטרה. "רוני פרש מלהב 433 אחרי קרוב לארבע שנים בתפקידו, ריטמן אמר כי הוא הגיע למיצוי בתפקיד אך מבקש להמשיך בשירות. קביעת בג"ץ בעניינו לא פוסקת כי יודח מהמשטרה. ריטמן טוען כי לא בוצע נגדו כל הליך משפטי ולא ניתנה לו האפשרות להתגונן ולכן אין מידתיות למעשי השר שלא למנותו לתפקיד ניצב אחר".

עוד באותו נושא

המפכ"ל על חקירות נתניהו: "זו תהיה שנה מורכבת, נהפוך כל אבן"

לכתבה המלאה
ניצב רוני ריטמן. ראובן קסטרו
"המשבר מחזק את השר במרכז הליכוד". ניצב ריטמן/ראובן קסטרו

גורם במשטרה נוסף קשר בין המשברים: "השר צריך להציג חילוקי דעות כדי שיוכל להדיח בעצם את המפכ"ל ולא להעניק לו שנה רביעית. משבר ריטמן מחזק את השר במרכז הליכוד כאחד שבא להגנת נתניהו, ומדיח שתיים מהדמיות החזקות שניהלו את התיקים נגדו".

ניצב בנצי סאו 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
ישוב לשורות המשטרה? ניצב בדימוס בנצי סאו/ראובן קסטרו

במשטרה כבר החלה בורסת השמות של המועמדים להחלפת אלשיך. בין המועמדים שהוזכרו - סגן המפכ"ל בועז דביר ומפקד מחוז ירושלים יורם הלוי, ששימשו בעברם כמפקדי הימ"מ. הם נחשבים כמוערכים מאוד בעיני השר ארדן וראש הממשלה נתניהו, ונחשבים למועמדים הטבעיים מתוך המשטרה. מועמד נוסף היא ניצב בדימוס בנצי סאו שכיהן כממלא מקום המפכ"ל בתקופה שבין המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו לאלשיך.

זהר דביר, מפקד המחוז הצפוני, בהתפרעויות בכפר כנא. נובמבר 2014. שלומי גבאי
שמו הועלה במסגרת בורסת השמות. סגן המפכ"ל זוהר דביר/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully