וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ניצבים יפרשו בסוף השנה - ובמשטרה מחכים להכרעה בעניין אלשיך

11.3.2018 / 16:51

ראשי אגף המבצעים ומשאבי האנוש בארגון יעזבו בסוף השנה, אך טרם הוחלט על סבב מינויים בקצונה הבכירה, בין היתר בשל ההתלבטות בשאלה אם להאריך לשנה רביעית את כהונת המפכ"ל. החלטת ארדן בעניין אלשיך תשפיע גם על עתידם של יורשיו

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יוסי אלטר

ראש אגף המבצעים במשטרה ניצב אלון לבבי הודיע למפכ"ל רוני אלשיך כי בכוונתו לפרוש מהשירות בסוף השנה. גם ראשת אגף משאבי אנוש, גילה גזיאל, צפויה לפרוש בסוף שנה זו. אולם, במשטרה טרם החליטו על סבב מינויים בקרב הקצונה הבכירה. הסיבה בין היתר בשל אי ההחלטה של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והממשלה אם להאריך את כהונתו של רב-ניצב אלשיך לשנה רביעית.

אלשיך אמור לחתום שלוש שנים בתפקיד בסוף נובמבר. בדרך כלל נהוג שהשר לביטחון הפנים על דעת הממשלה להודיע כמה חודשים עד קרוב לשנה למפכ"ל אם בכוונתו להאריך את הכהונה לשנה הרביעית, כדי לאפשר למפכ"ל לבצע תוכניות ארוכות טווח. להחלטה לגבי שנה רביעית למפכ"ל יש השלכות גם על שיבוץ של ניצבים. כך למשל לא ברור עתה אם הסמפכ"ל זוהר דביר ייצא לשנת לימודים ויפנה את כסאו למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, שנחשב מועמד מוביל לצד דביר על התמודדות מתוך המשטרה לתפקיד המפכ"ל בתום עידן אלשיך.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בעקבות המתיחות: בסביבת נתניהו רוצים למנוע מאלשיך שנה רביעית
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "זו תהיה שנה מורכבת, נהפוך כל אבן"
המפכ"ל: "הכפפת תקציב המשטרה לארדן לא תעבור את שומרי הסף"

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך והשר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס החלפת מפקדים במחוז תל אביב 1 פברואר 2018. ראובן קסטרו
ארדן ואלשיך/ראובן קסטרו

מאז אירועי הר הבית גבר המתח בין סביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המפכ"ל רוני אלשיך, וכבר לפני תקופת חגי תשרי החלו אנשי נתניהו לגשש באשר לאפשרות שהשר לביטחון הפנים גלעד ארדן לא יאריך לשנה רביעית את כהונתו אלשיך. מפכ"ל המשטרה נבחר וממונה על ידי הממשלה לכהונה של שלוש שנים, ושר לביטחון הפנים יכול להמליץ לממשלה להאריך את כהונתו בשנה נוספת - בדיוק כפי שאירע עם שני המפכ"לים הקודמים, דודי כהן ויוחנן דנינו, שכיהנו ארבע שנים כל אחד.

בסביבת נתניהו מבינים זה זמן רב כי הם עשו מבחינתם "טעות אסטרטגית" בבחירת אלשיך למפכ"ל. בכיר לשעבר בלשכת נתניהו הריץ את אלשיך לתפקיד, כשהמחסום היה ניצב בנצי סאו - קצין מנוסה ורב זכויות, שפרשת הניצבים לא נגעה בו. אלא שמינויו סוכל בעקבות ידיעה שהופצה על חברותו עם רוני מאנה, לשעבר מקורבו של נתניהו וכיום, לדברי גורמים בלשכה, "סדין אדום".

בסביבת ראש הממשלה זועמים על אלשיך לא רק בגלל ההדלפות והחקירות, אלא גם בעקבות משבר הר הבית והעובדה כי ישראל נאלצה להסיר את המגנומטרים מהכניסה להר ימים ספורים אחרי שהוצבו. המהלך גרם למשבר עם מדינות ערב המתונות כמו ירדן, מצרים, וערב הסעודית, והעמיד את ראש הממשלה במבוכה.

עוד בוואלה!

אין הסכמות בקואליציה: "הייתה פייק ישיבה, נתניהו רוצה בחירות"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס מינוי והענקת דרגה למפכ"ל הנכנס רב ניצב רוני אלשיך, 03 דצמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
אלשיך ביום מינויו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

פורמלית, נדרש השר בסמיכות לתחילת השנה השלישית להודיע למפכ"ל אם הוא הולך הביתה בסוף השנה או נשאר לשנה נוספת. ההודעה בתחילת השנה השלישית נועדה אפשר למפכ"ל לתכנן משימות ותוכניות לטווח ארוך. מצד שני, ברגע שהשר יודיע על אי הארכת הכהונה נפתח המרוץ לתפקיד מחליפו והמפכ"ל הופך ל "ברווז צולע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully