וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "הכפפת תקציב המשטרה לארדן לא תעבור את שומרי הסף"

6.7.2017 / 11:21

אלשיך התייחס לראשונה להצעת החוק שאמורה להפוך את המשרד לביטחון הפנים לאחראי על תקציב הארגון, והבהיר כי אין מתיחות בינו לבין השר בעניין - לצד טענותיו כי ההצעה לא תעבור. על האפשרות שמדובר בנקמה על חקירות נתניהו: "איני פרשן פוליטי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

(הפגנות בחודש שעבר מול ביתו של היועמ"ש במחאה על הימשכות חקירות נתניהו)

המפכ"ל רוני אלשיך אמר היום (חמישי) כי הניסיון של השר לביטחון הפנים גלעד ארדן להכפיף את תקציב המשטרה למשרדו, הוא הצעה ש"לא יעבור בשומרי הסף". עוד טען כי אין מתיחות בינו לבין השר בעניין, וסירב להתייחס לאפשרות שזהו ניסיון לבוא איתו חשבון בעקבות החקירות המתנהלות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מדובר בהתייחסות פומבית ראשונה של אלשיך לנושא.

המהלך יצר משבר בין צמרת המשטרה לקואליציה, כאשר לפי הצעת החוק של ח"כ דודי אמסלם (ליכוד), האחריות על התקציב תעבור מחשב המשטרה הפועל תחת משרד האוצר, לידי המשרד לביטחון הפנים.

"אינני פרשן פוליטי ואני לא עוסק בכך", אמר אלשיך. "בניגוד לצה"ל, חייבת להיות הפרדה בין שיטת ניהול התקציב של צה"ל ומשרד הביטחון לבין השיטה לניהול התקציב של המשטרה. אנחנו גופים שונים ואנחנו אמונים על שמירת החוק והסדר, ולכן, דברים צריכים להיות שונים".

המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"אין מתיחות". ארדן ואלשיך, היום/ראובן קסטרו

אתמול פנו בכירים במשטרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במחאה על הצעת החוק. "מדובר בהחלטה שתחליש את המשטרה, ושאין לה מקום במדינה דמוקרטית", הבהיר מועדון רבי הניצבים וניצבים בדימוס, ובראשם המפכ"ל לשעבר משה קראדי, במכתב ליועץ המשפטי.

"מועדון הניצבים ורבי הניצבים בדימוס רואים בדאגה ניסיון זה שאינו הראשון בתולדות מדינת ישראל. ותיקי המשטרה זוכרים ניסיונות כאלה מתחילת שנות ה-90, שנפסלו פעם אחר פעם, מאחר שהובן כי העברת סמכויות חשב המשטרה המשרד לביטחון פנים תפגע בעצמאות המשטרה", נכתב.

מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, בשדרות משה דיין ראשון לציון. מרץ 2015. ראובן קסטרו
מוביל את הפורום. המפכ"ל לשעבר קראדי/ראובן קסטרו

השוטרים הדגישו כי "להצעה זו יש משמעות הרסנית בדבר יכולתו של המפכ"ל לבצע את תפקידו כאמור בפקודת המשטרה", ומנו את הבעייתיות העולה ממנו. "ההצעה עומדת בסתירה להגדרת תפקידי המפכ"ל".

לדבריהם, "המשטרה צריכה להפעיל את המשאבים העומדים לרשותה בצורה מקצועית, תוך מתן שירותי משטרה לכלל האוכלוסייה, ללא קשר להשתייכותם הפוליטית. המשטרה היא גוף אוכף, ולא סביר ולא רצוי במדינה דמוקרטית שפעולותיה יהיו מוכוונים פוליטית.

"העברת החשב למשרד לביטחון פנים תהפוך את השר ל'מפכ"ל על', ותעמוד בסתירה להגדרת תפקידי השר. התערבות כזו של דרג פוליטי אינה מסוכנת רק בתחום החקירות, שבהן הרגישות מובנת לכל, היא בעייתית גם כשמדובר על פעילות מתחומים אחרים. לא יעלה על הדעת שגורם פוליטי יוכל להחליט על הקצאת משאבים מבצעיים לאכיפה הקשורה לפינוי מאחזים מצד אחד או לפעילות כנגד עמותות שמאל מצד שני. החלטות המפכ"ל צריכות להיות נקיות מכל הטיה פוליטית".

האזינו לעימות בין ח"כ אמסלם למיקי לוי אצל אילה חסון ב-103FM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully