וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הסכמות בקואליציה: "הייתה פייק ישיבה, נתניהו רוצה בחירות"

ברקע משבר הגיוס ישיבת ראשי הסיעות נערכה ללא ליברמן וליצמן. נציגי הסיעות החרדיות לא הצליחו להגיע להסכמות על נוסח החוק. גורמים בקואליציה: "נתניהו שיחק אותה מופתע שליברמן לא הגיע"

עריכה ניר חן .

המשבר בקואליציה - עדכונים אחרונים:

- ראשי הקואליציה נפגשו בלי ליצמן וליברמן
- גורמים בקואליציה: "הייתה פייק ישיבה"
- החרדים עדיין לא הגיעו לנוסח מוסכם על חוק הגיוס
- בהמשך היום: ישיבת קבינט בנוכחות ליברמן

ראשי סיעות הקואליציה נועדו היום (ראשון), ברקע המשבר סביב חוק הגיוס והאיומים מצד השותפים בממשלה על הליכה לבחירות מוקדמות, ללא נוכחות אביגדור ליברמן ויעקב ליצמן. לטענת גורמים בסביבת נתניהו, הישיבה "התקיימה ברוח טובה". הגורמים הוסיפו כי הסיעות החרדיות טרם הגיעו לנוסח מוסכם לחוק. "ראשי הקואליציה ממתינים לנוסח שלהם ולאחריו ימשיכו את הדיונים במטרה לפתור את המשבר", נמסר בנוסף.

לאחר שבפגישה שהתקיימה בצהריים בלשכתו של ליצמן לא הצליחו נציגי ש"ס ויהדות התורה להגיע לנוסח מוסכם על חוק הגיוס, הם החליטו להיפגש בשנית בהמשך היום. בשל התמשכות הפגישה איחר ליצמן לישיבת ראשי סיעות הקואליציה והגיע לאחר שהתפזרה.

ליברמן, שנעדר מישיבת ראשי הקואליציה, צפוי להשתתף בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שתדון בחוק עונש מוות למחבלים. החוק, שמקדמת סיעתו של ליברמן, עבר בקריאה טרומית בינואר, אך המשך קידומו הותנה בדיון בקבינט. בעבר התלונן ליברמן על הדלפות מישיבת ראשי הסיעות ובשל כך אינו נוהג להגיע לפורום זה.

לקריאה נוספת:
משבר חוק הגיוס טרם הסתיים - אבל החרדים כבר הפסידו בו
הליכוד: "בנט חותר להפיל את נתניהו"; בנט: "רה"מ יאבד אותנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 במרץ 2018. מארק סלם, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
הציב שלושה תנאים לסיום המשבר. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מארק סלם, ידיעות אחרונות

נתניהו נועד בשעות הצהריים בארבע עיניים גם עם יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון ועם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. השלושה אף נועדו במשותף. בישיבת ראשי הקואליציה שאל נתניהו את כחלון כיצד יצביעו חברי סיעתו על חוק הגיוס. על כך השיב האחרון: "תביא נוסח שמוסכם על היועץ המשפטי לממשלה, ונראה אותו. תסגור את כל שאר המשבר עם כולם ואז נדבר".

גורמים בקואליציה אמרו כי ישיבת ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס מחר וחוק הגיוס נמצא על סדר יומה. לדברי הגורמים ההצבעות על תקציב המדינה לשנת 2019 יימשכו כרגיל, "למקרה שהמשבר ייפתר ונוכל לקדם הכל ביחד". הגורמים הוסיפו כי "נתניהו שיחק אותה מופתע שליברמן לא הגיע לישיבת ראשי הקואליציה, אבל זה היה פייק ישיבה. נראה שנתניהו החליט ללכת לבחירות".

גורם בליכוד הגיב ואמר כי "ברגע האמת, כשממשלת הימין בסכנה, בנט מפורר אותה מבפנים בחתרנות ובהתקפות סרק חסרות רסן נגד ראש הממשלה נתניהו. בנט פוגע בכוונה במאמצים של ראש הממשלה נתניהו לשמור על הקואליציה. הוא הגיע לחמש הדקות האחרונות בישיבה, והובך קשות כשגילה שהחרדים עדיין כלל לא הגיעו לטיוטת חוק מוסכמת ביניהם. מוטב שמי שלא עוזר, לפחות לא יזיק".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן בביקור גיוס גולני וגבעתי, בקו"ם, תל השומר, 11 במרץ 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
הכחיש כי הוא פועל בתיאום עם נתניהו להקדמת הבחירות. ליברמן, היום/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

נתניהו הציב שלושה תנאים לסיום המשבר סביב חוק הגיוס: הגעה לנוסח מוסכם על המפלגות החרדיות ועל היועץ המשפטי לממשלה; הסכמה של שר האוצר משה כחלון וסיעת כולנו לתמוך בחוק בשלוש קריאות - וכן התחייבות פומבית של השר ליברמן, ויתר הסיעות, לאפשר את קידומו ולהמשיך בשותפות בממשלה.

שר החינוך נפתלי בנט תקף הבוקר את נתניהו, על רקע משבר חוק הגיוס ואמר כ "מדובר במשבר מדומה שיכול להיפתר". לדבריו, "הכול תלוי ברצונו של נתניהו. הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות". בליכוד תקפו בחזרה ואמרו כי בנט חותר תחת נתניהו, שמצדו הבהיר כי לא תיתכן ממשלה ללא שר הביטחון אביגדור ליברמן.

אינפו התנאים שהציב נתניהו לפתרון משבר הגיוס, 11 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
אינפו התנאים שהציב נתניהו לפתרון משבר הגיוס, 11 במרץ 2018/מערכת וואלה! NEWS, --

ליברמן התייחס למשבר בפגישה עם מתגייסים בבקו"ם כי מפלגתו לא הציבה אולטימטום ולא יצרה משבר סביב חוק הגיוס. לדבריו, כפי שברור לכל שהמפלגות החרדיות לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת, "שלא יצפו מאיתנו שנתמוך בנוסח של החוק שמתואם עם החרדים והמפלגות שלהם". בדבריו הדגיש, כפי שעשה בעבר, כי נוסח הצעת חוק הגיוס שתתקבל לבסוף יהיה זה שיגבשו צה"ל ומערכת הביטחון.

ליברמן אף הכחיש את השמועות על אפשרות של ריצה משותפת של מפלגתו עם הליכוד ואמר כי "בבחירות הבאות נרוץ לבד ב-200 אחוז, נאמרים הרבה דברי הבל בזמן האחרון".

נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 11 במרץ 2018. מארק סלם, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
בנט בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, מארק סלם, ידיעות אחרונות
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. דוברות משרד הבריאות, מערכת וואלה!
ליצמן/מערכת וואלה!, דוברות משרד הבריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully