וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: "בנט חותר להפיל את נתניהו"; בנט: "רה"מ יאבד אותנו"

שר החינוך אמר ברקע משבר חוק הגיוס כי "אם נגיע לבחירות, ניאלץ לשקול מחדש את הגיבוי בראש הממשלה". בליכוד האשימו כי הוא "דואג לעצמו לסידור עבודה". ליברמן הצטרף למתקפה על בנט: "קצת צניעות, יש גבול לשטויות". נתניהו: "ממשלת 61 היא לא אופציה"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

בוקר מתוח בקואליציה | כל הפרטים:

* בנט: "משבר מדומה שיכול להיפתר"
* בליכוד הגיבו: "בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי"
* ליברמן: "לא גרמנו למשבר; יש גבול לשטויות שאפשר לשמוע מחבר בקואליציה"
* נתניהו: "ממשלת 61 היא לא אופציה"
* שקד: "בואו נשים את הספינים בצד. משבר הגיוס נפתר"

שר החינוך נפתלי בנט תקף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע משבר חוק הגיוס ואמר כ "מדובר במשבר מדומה שיכול להיפתר". לדבריו, "הכול תלוי ברצונו של נתניהו. הציבור לא יסלח למי שייקח אותו לבחירות מיותרות". בליכוד תקפו בחזרה ואמרו כי בנט חותר תחת נתניהו, שמצדו הבהיר כי לא תיתכן ממשלה ללא שר הביטחון אביגדור ליברמן.

יו"ר הבית היהודי החל הבוקר בטענות מרומזות כלפי ראש הממשלה, בעקבות חוסר ההתקדמות במגעים הליליים עם הסיעות החרדיות. "ייתכן שיש מי שרוצה מסיבות פרסונליות לייצר משבר ולהוביל את המדינה לבחירות", אמר. "הציבור לא יסלח למי שמפיל ממשלה ימנית לאומית לכן נמשיך לפעול כדי להביא פשרה לסגירה. בסוף הכל נתון בידי אדם אחד שצריך להחליט אם הוא רוצה בחירות ובסוף זה ראש הממשלה".

לקריאה נוספת על משבר הגיוס
נציגי המפלגות החרדיות נפגשו עם נתניהו: "אין התקדמות משמעותית"
נתניהו דורש מהחרדים: לא לקדם חקיקה על דת ומדינה עד סוף 2019

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתערוכת "3000 שנה לירושלים" במטה האו"ם בניו יורק, 8 במרץ 2018. אי-פי, AP
ממשיך לפעול לפשרה בין סיעות הקואליציה. נתניהו/AP, אי-פי

בליכוד תקפו בחזרה ואמרו כי בנט חותר תחת נתניהו. "בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי", נמסר. "אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה".

בנט השיב לדברים בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏אדוני ראש הממשלה נתניהו: כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו".

מתוך חשבון הטוויטר של השר בנט:

בישיבת שרי הליכוד אמר נתניהו כי "אנחנו פועלים למען ממשלה יציבה שתפעל עד תום הקדנציה בנובמבר 2019. יש לנו הישגים גדולים ומשימות לא קטנות לפנינו". לדבריו, "כדי שזה יקרה, כל הסיעות צריכות להגיע להסכמה ולהחליט שממשיכים ביחד. אנחנו עובדים כדי לנסות להשיג את זה, כי אזרחי ישראל רוצים ממשלה יציבה שתמלא את ימיה. דבר אחד ברור, בממשלת 61 אי אפשר להחזיק. זה ברור לכולם.

"כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. לכן נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה", הוסיף נתניהו.

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי היא "מקווה שכולם ירדו מהעץ. אם בסופו של דבר חברי הקואליציה יובילו אותנו לבחירות לא נוכל לשבת מהצד". לדבריה, "אני מקווה שגם החרדים ירדו מהעץ וגם ליברמן וגם כחלון". רגב נשאלה אם נתניהו פועל בתיאום עם ליברמן סביב המשבר בקואליציה והכחישה אפשרות כזו.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן בביקור גיוס גולני וגבעתי, בקו"ם, תל השומר, 11 במרץ 2018. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
מכחיש שהציב אולטימטום. ליברמן בלשכת הגיוס הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

מאוחר יותר צייצה רגב על בנט, "חבל שחזרת לירות בתוך הנגמ"ש ושכחת מהי אחוות לוחמים". בבית היהודי הגיבו לדבריה ותהו: "כשמירי רגב דבררה בחגיגיות את גירוש 8,000 תושבי גוש קטיף, היא זכרה מה זו אחוות לוחמים?".

בסיור של ליברמן בלשכת הגיוס בבקו"ם, תקף שר הביטחון במרומז את בנט. "מצפה לקצת צניעות מכל מי שרוצה להיות גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון", אמר. "שמעתי שיש גורם בקואליציה שהוא גם מחנך את עצמו להיות שר וראש הממשלה בו זמנית והוא מתדרך בעילום שם וגם מדבר על הגינות וגם על חכמה". לדבריו, "יש גבול לכל השטויות ולכל המלל וההשמצות שאפשר לשמוע מחבר בקואליציה, יש משהו אחר מאשר הדברים האחרים שמעניינים אותו"

ליברמן: "בבחירות הבאות נרוץ לבד ב-200 אחוז"

ליברמן הוסיף כי הוא כפי שברור לכל שהמפלגות החרדיות לא יתמכו בתחבורה ציבורית בשבת, "שלא יצפו מאיתנו שנתמוך בנוסח של החוק שמתואם עם החרדים והמפלגות שלהם". לדבריו, מפלגתו "לא הציבה שום אולטימטום ולא יצרה שום משבר". ליברמן חזר על דבריו משבוע שעבר לפיהם נוסח הצעת חוק הגיוס שתתקבל לבסוף יהיה זה שיגבשו צה"ל ומערכת הביטחון.

ליברמן הכחיש את השמועות על אפשרות של ריצה משותפת של מפלגתו עם הליכוד ואמר כי "בבחירות הבאות נרוץ לבד ב-200 אחוז, נאמרים הרבה דברי הבל בזמן האחרון". הוא הוסיף כי הוא "מקווה מאוד שלא הולכים לבחירות" וכי "מישהו יזם את המשבר. כל הזמן שמים אולטימטומים ואקדחים לרקה, אנחנו לא מוכנים לעבוד כך. אני מבקש קצת צניעות מהשותפים הקואליציוניים".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד במליאת הכנסת 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
לא יצטרף לממשלה עם נתניהו וכתב אישום. לפיד/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
יאיר לפיד: "יש עתיד לא תשב בשום ממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום"

ראשי הקואליציה התכנסו בצהריים לישיבה על המשבר, בהיעדר השר ליברמן, שאינו מגיע לפורום הזה, בגלל ההדלפות שיוצאות ממנו, לטענתו.

בתוך כך, ביקש הבוקר יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד להבהיר כי מפלגתו לא תיקח חלק בממשלה במקרה שבו יוגש כתב אישום נגד נתניהו במסגרת התיקים הנחקרים בעניינו. "למי שלא הבין ובעיקר למי שהתעקש לא להבין: יש עתיד לא תשב בשום ממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום. בשום תנאי", כתב לפיד בחשבון הטוויטר שלו.

אמש הבהיר נתניהו בפגישתו עם נציגי הסיעות החרדיות את תנאיו להשגת פתרון למשבר הגיוס: טיוטה לחוק שתזכה להסכמת היועץ המשפטי לממשלה והסיעות החרדיות; הסכמת שר האוצר משה כחלון וסיעת כולנו לתמיכה בחוק בשלוש קריאות - וכן התחייבות פומבית של ליברמן עצמו, ושל יתר סיעות הקואליציה - לאפשר את קידום החוק ולהישאר בממשלה עד להשלמת ימיה.

ליברמן דחה עד כה את דרישתו של נתניהו לשנות את עמדתו בנוגע לחוק והבהיר כי הוא אינו מוכן להצהיר כי ימנע בהצבעה עליו ולהבטיח רוב לאישורו. אמש נפוצו בקואליציה הערכות שהשניים מתואמים וכמה בכירים אף טענו שליברמן "סגר דיל" עם נתניהו על ריצה משותפת בבחירות בתמורה למינויו בשנית לתפקיד שר הביטחון בממשלה הבאה. הן בסביבתו של ראש הממשלה והן בסביבת ליברמן הכחישו את ההערכות הללו וכינו אותן "שקר" ו"קשקוש".

(עדכון ראשון: 9:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully