וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי המפלגות החרדיות נפגשו עם נתניהו: "אין התקדמות משמעותית"

גורם שנכח בפגישת ראש הממשלה וחברי המפלגות החרדיות הביע אופטימיות מהניסיונות לפתור את המשבר. נתניהו דרש התחייבות פומבית "להמשיך בממשלה לאורך זמן". טרם הפגישה הבהירו גורמים חרדיים: "אם יהיו בחירות - זה בגלל נתניהו, לא בגלל חוק הגיוס"

צילום: רוני כנפו

משבר חוק הגיוס - כל הפרטים:

- נתניהו נפגש עם ראשי הסיעות החרדיות; היום יקיים פגישה עם ראשי הקואליציה
- חברי כנסת מדגל התורה: קיבלנו אישור מהרבנים לנהל מו"מ על החוק
- ראש הממשלה צפוי לדרוש מהחרדים: לא לקדם חקיקה בנושאי דת ומדינה עד ל-2019
- גורמים בסביבת נתניהו: הוא מעוניין להמשיך את פעילות הממשלה עד לסוף כהונתה
- ליברמן צייץ: "לפעמים צריך לעשות את מה שמאמינים בו ולא מה שכדאי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי המפלגות החרדיות נפגשו אמש (שבת) בלשכתו של ראש הממשלה, כדי לנסות לפתור את משבר חוק הגיוס. גורם חרדי שנכח בפגישה ציין כי "יש רצון לפתור את המשבר, אך ההתקדמות לא משמעותית". גורמים בסביבת נתניהו מסרו כי ראש הממשלה הבהיר לחרדים כי חייבים להתקיים שלושה תנאים לפתרון המשבר - טיוטה מוסכמת על היועמ"ש ועל כל המפלגות החרדיות, הסכמה של כחלון וסיעתו לתמוך בחוק זה בשלוש קריאות והתחייבות פומבית של ליברמן, כמו של שאר הסיעות, לאפשר את המהלך הזה ולהמשיך בשותפות בממשלה לאורך זמן. בפגישה השתתפו ראשי הסיעות החרדיות יעקב ליצמן משה גפני ואריה דרעי, השר יריב לוין, ראש הסגל יואב הורביץ ויו"ר הקואליציה דודי אמסלם.

לפני הפגישה הגיעו חברי הכנסת של דגל התורה להתייעצויות בבתיהם של הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים הליטאים. אחרי ההתייעצות עם הרבנים, גורמים בדגל התורה הבהירו כי ניתן להם האישור לנהל משא ומתן על מתווה לאישור חוק הגיוס בקריאה טרומית בלבד קודם אישור התקציב ולעריכת שינויים בחוק. מנגד, במפלגת אגודת ישראל שבה חבר גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן טרם התקבלה ההחלטה.

משבר הגיוס | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
חוק שירות חובה אם החרדים לא יעמדו ביעדים: מתווה פשרת הגיוס נחשף
"נמות ולא נתגייס": הפלג הירושלמי הפגין לראשונה מאז מות הרב אוירבך
בכירים בקואליציה: ליברמן הוא המכשול העיקרי לפתרון משבר הגיוס

ח"כ משה גפני בכניסה למשרד ראש הממשלה 10 במרץ 2018. אוליבייה פיטוסי / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
גפני נכנס לפגישה בלשכת ראש הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אוליבייה פיטוסי / "הארץ"
יהדות התורה בסבב התייעצויות עם הנשיא ראובן ריבלין. מרץ 2015. נועם מושקוביץ
ייתכנו חילוקי דעות. חברי יהדות התורה/נועם מושקוביץ

שר הפנים אריה דרעי, המשתתף גם הוא בפגישה עם נתניהו, שוחח אתמול בטלפון עם נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן השוהה במקסיקו וקיבל הנחיות כיצד לפעול לקראת הפגישה הערב עם נתניהו. במקביל הורה השר דרעי ליו"ר הסיעה ח"כ יואב בן צור לקיים סבב שיחות עם שאר חברי מועצת חכמי התורה של המפלגה.

ראש הממשלה נתניהו ינסה במהלך הפגישה להגיע להסכמה על נוסח חוק הגיוס, שיעלה להצבעה בוועדת שרים לחקיקה ובקריאה טרומית בשבוע הקרוב, לפני ההצבעות על התקציב. לוואלה! NEWS נודע כי נתניהו ידרוש מהחרדים להתחייב כי לא יקדמו מהלכים שנויים במחלוקת בנושאי דת ומדינה עד סוף 2019, והתחייבות לקידום חוק הלאום.

"אנחנו מבקשים מהחרדים לא להעלות בכנסת הזאת דברים שנויים במחלוקת, לא כשרות ולא רבנות, ולא להכניס עוד פצצות נפץ עד הסוף", אמר לוואלה! NEWS גורם בסביבת נתניהו. מחר בצהריים נתניהו צפוי להיפגש עם כל ראשי סיעות הקואליציה. גורמים בסביבת נתניהו אומרים כי ההעדפה של ראש הממשלה היא להמשיך את פעילות הממשלה עד סוף תקופת כהונתה בנובמבר 2019 ולשם כך דרושה הסכמה של השותפות הקואליציוניות.

חברי הכנסת של דגל התורה עורכים כעת התייעצויות בבתיהם של הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים הליטאיים בתמונה: החכים גפני, מקלב ויעקב אשר 10 במרץ 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הח"כים גפני, מקלב ואשר בהתייעצות אצל הרב אדלשטיין/מערכת וואלה! NEWS, -
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וראשי סיעות החרדים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בלשכת נתניהו נערכים ללילה ארוך, כשאם יושגו הסכמות עם החרדים מוקד המשבר הקואליציוני יעבור לשני שותפים אחרים: שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר האוצר משה כחלון. הראשון מאיים להצביע נגד חוק הגיוס - גם בקריאה טרומית - בעוד השני מוכן להצביע רק בעד חוק שיקודם בהסכמת כל השותפים לממשלה.

בנוסף, בכירים בקואליציה מנסים להרתיע את נתניהו מללכת לבחירות מוקדמות ומאיימים כי יסכימו לבחירות רק בעוד כחצי שנה, ולא בעוד שלושה חודשים, המועד שבו לפי ההערכה נתניהו מעונין לקיים בחירות.

אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
מחדד עמדות. שר הביטחון אביגדור ליברמן/ראובן קסטרו

"נתניהו חייב את הסכמתנו על מועד הבחירות, ולא בהכרח נסכים לפזר עכשיו, אלא רק בסוף השנה", אמר לוואלה! NEWS בכיר בקואליציה, על רקע ההערכה כי נתניהו מעונין בבחירות בזק כדי להקדים את החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום בחקירותיו הפליליות.

ליברמן החריף את אווירת המשבר עם צאת השבת, כשצייץ בטוויטר כי ‏"בחיים, יש רגעים שבהם צריך ללכת עם מה שאתה מאמין ולא עם מה שכדאי או משתלם. זהו בדיוק הרגע". ליברמן מסומן בשלב זה כמכשול העיקרי שעלול למנוע את פתרון המשבר, שכן נתניהו דורש גם ממנו לרדת מהאיום לפרק את הממשלה בהמשך אם חוק הגיוס יעלה לקריאה שנייה ושלישית.

(עדכון ראשון: 21:41)

הציוץ של ליברמן:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully