וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נמות ולא נתגייס": הפלג הירושלמי הפגין לראשונה מאז מות הרב אוירבך

חברי הפלג החרדי קיצוני הפגינו בירושלים במחאה על מעצר תלמיד ישיבה. ההפגנה נערכה בכניסה לבירה ובמהלכה הותקף נהג מונית. "ממשיכים את דרך הרב, שהורה 'להרעיש עולם ומלואו'"

צילום: יקי אדמקר

כמה מאות מחברי הפלג הירושלמי הפגינו היום (חמישי) ברחוב ירמיהו בכניסה לירושלים, בעקבות מעצרו של עריק שלשום. המפגינים ירדו לכביש וחסמו את הכניסה והיציאה מעיר בגשר המיתרים - המשטרה הפנתה את התנועה לכביש 9 במנהרת הארזים. לאחר פיזור ההפגנה נפתחו כל החסימות בעיר, מעט אחרי השעה 19:30 בערב.

כמה מהמשתתפים בהפגנה הצמידו לבגדיהם טלאי צהוב. במהלך ההפגנה פרצו עימותים בין שוטרי יס"מ לנוכחים במקום ופרשים ניסו לפזר את המפגינים. באחד המקרים תקפו כמה מפגינים נהג מונית שביקש לעבור בכביש ונחסם. הנהג חטף מכות מהמפגינים, אליו הצטרפו כמה עוברי אורח בניסיון להגן עליו. המחאה, בתמיכת הוועדה להצלת עולם התורה היא הראשונה מאז מותו של מנהיג הפלג הרב שמואל אוירבך לפני כשבוע.

עוד בוואלה! NEWS:
המינוי שייזכר בחיוך: כך תציל השרה שקד את נתניהו מהדחה
הטרדה מינית וניצול מרות: תלונות כלפי בכיר ברשות הכבאות
"עינה, התעלל והתאכזר": תושב רחובות תועד בועט בראשה של כלבתו

הפגנת חרדים לראשונה מאז מות מנהיג הפלג הירושלמי הרבך שלמה אוירבך, 8 במרץ 2018. שלומי גבאי
המפגינים חסמו לפרקים את התנועה. ההפגנה בכניסה לירושלים, היום/שלומי גבאי

החלל שהותיר אחריו אוירבך הורגש היטב, ולשם כך הוקמה מועצת גדולי התורה של "בני תורה", הסיעה הפוליטית של הפלג הירושלמי. במועצה חברים כ-12 רבנים, שהצהירו בעקבות מעצרו של הבחור כי "ממשיכים את דרכו של רבינו מרן ראש הישיבה (הרב אוירבך), שהורה 'להרעיש עולם ומלואו'. החובה כעת מוטלת על כל אחד ואחד לצאת ולהשתתף במחאות ההמוניות".

בוועדה להצלת עולם התורה אמרו כי "הציבור החרדי ימשיך בכל הכוח את המאבק חסר הפשרות של רבינו ראש הישיבה נגד גזירת הגיוס. רבינו הורה לנו להיאבק נגד הגזירה שהפילה ומפילה חללים רבים מעולם התורה אל זרועות השמד הרוחני של הצבא, ואנו נמשיך את דרכנו במאבק עיקש וחסר פשרות".

עוד נמסר כי "במועצה שהתכנסה השבוע הכריזו רבותינו כי הם נוטלים אחריות אישית והדדית על כל המפעלים הגדולים שהוקמו בשנים האחרונות - כולל העמידה חסרת הפשרות בעניין חוק הגיוס והעלאת הנושא לסדר היום הציבורי דרך מאבקים ציבוריים והפגנות, וחיזוק אי-ההתייצבות בלשכות הגיוס - עד להחזרת החוק למתכונתו הישנה, ללא שום התניה בעמידה ביעדי גיוס כאלה ואחרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלוויתו הרב שמואל אוירבך, מנהיג הפלג הירושלמי 25 בפברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
הלווייתו של הרב אוירבך בירושלים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

העריק מאיר בורדיאנסקי נעצר שלשום בפעילות שגרתית של משטרת מרחב מעלה אדומים. במהלכה בדקו השוטרים את זהות הנוסעים ברכב שבו נסע, ושמו עלה במסוף המשטרתי כדרוש למעצר בעקבות סירובו להתייצב בלשכת הגיוס. הוא הועבר למטה מחוז ש"י, ומשם הועבר על ידי המשטרה הצבאית לכלא ענתות.

בכלא הצהיר כי הוא מסרב ללבוש מדים ועל כן הוחלט כי הוא ישהה באגף מבודד. מחר צפוי להתקיים דיון בעניינו בבית הדין הצבאי, ולפי הפלג הירושלמי הודיעו מאות תלמידי ישיבה המוגדרים עריקים, לאחר שבהוראת רבניהם סירבו להתייצב בלשכות הגיוס, כי הם מוכנים להיעצר ולשהות בכלא הצבאי גם לפרק זמן ממושך. "נשב בליל הסדר בכלא הצבאי, אם זה מה שצריך כדי לבטל את גזירת הגיוס", אמרו.

(עדכון ראשון: 13:37)

הפגנת חרדים לראשונה מאז מות מנהיג הפלג הירושלמי הרבך שלמה אוירבך, 8 במרץ 2018. שלומי גבאי
צעירים חרדים בהפגנה, היום/שלומי גבאי
הפגנת חרדים לראשונה מאז מות מנהיג הפלג הירושלמי הרבך שלמה אוירבך, 8 במרץ 2018. שלומי גבאי
צעירים חרדים בהפגנה, הערב/שלומי גבאי
הפגנת חרדים לראשונה מאז מות מנהיג הפלג הירושלמי הרבך שלמה אוירבך, 8 במרץ 2018. שלומי גבאי
מפגין בכניסה לירושלים, הערב/שלומי גבאי
הפגנת חרדים לראשונה מאז מות מנהיג הפלג הירושלמי הרבך שלמה אוירבך, 8 במרץ 2018. שלומי גבאי
המפגינים התיישבו על הכביש וחסמו את התנועה. ירושלים, היום/שלומי גבאי
הפגנת חרדים לראשונה מאז מות מנהיג הפלג הירושלמי הרבך שלמה אוירבך, 8 במרץ 2018. AP
פיזור מפגינים בירושלים באמצעות משאית "בואש"/AP
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully