וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בקואליציה: ליברמן הוא המכשול העיקרי לפתרון משבר הגיוס

גורמים בקואליציה מסמנים את שר הביטחון כמי שמונע את ההתקדמות לסיום המשבר. לטענת בכיר בקואליציה, נתניהו אף דרש מליברמן שלא לפרק את הממשלה אם חוק הגיוס יעבור בקריאה שנייה ושלישית. ליברמן: "נלקחנו בשבי של קיצונים שרוצים לגרור אותנו לבחירות"

צילום: אבי כהן, רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בכירים בקואליציה סימנו הערב (חמישי) את שר הביטחון אביגדור ליברמן כמוקד המרכזי שמונע התקדמות לקראת פתרון משבר הגיוס ואמרו כי ליברמן הוא היחיד מבין השותפים הקואליציוניים שאינו מראה נכונות לפשרה. "יש התגמשות אצל החרדים ויש התגמשות אצל כחלון ועדיין אין התגמשות מליברמן", אמר לוואלה! NEWS בכיר בקואליציה, שהבהיר כי ראש הממשלה דורש משר הביטחון להתחייב שלא להצביע נגד החוק ולא לפרק את הממשלה גם אם הוא יעבור בקריאה שנייה ושלישית.

בקואליציה חוששים כי גם אם יושגו הסכמות עם הסיעות החרדיות על נוסח החוק שיעלה להצבעה, וגם אם יוסכם עמם כי החוק יעבור רק בקריאה טרומית - מה שיאפשר להעביר את תקציב המדינה במועד - בהמשך ליברמן יערער את יציבות הקואליציה, לאחר שהצהיר מוקדם יותר השבוע כי מבחינתו זו עילה לעזיבת הממשלה.

לקריאה נוספת:
בנט: לא מתחייב להישאר בממשלה אם היועמ"ש יחליט על אישום נגד נתניהו
נתניהו: "רוצה לכהן עד נובמבר 2019, אם לא - נלך לבחירות"
בשיתוף היועמ"ש ושרת המשפטים: גובש מתווה חדש לחוק הגיוס

אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
הצהיר כי אישור חוק הגיוס בטרומית הוא עילה לפרישה מהקואליציה. ליברמן/ראובן קסטרו

"נתניהו רוצה שהממשלה תחזיק עד סוף ימיה, הרעיון של לעשות חצי מהלך כדי שבעוד חודשיים ליברמן יצביע נגד או יאיים לפרק את הממשלה אינו מקובל עליו, לכן רוצים התחייבות של כולם לתמוך בחוק, בכל התהליך, עד סופו", אמר לוואלה! NEWS גורם בכיר בקואליציה. "בליכוד ובכולנו לא מוכנים לראות סיבוב נוסף של חוק המרכולים, שבו ליברמן הצביע נגד וכל שאר המפלגות עמדו במחויבויות הקואליציוניות".

נתניהו שוחח טלפונית מוושינגטון עם ליברמן בתחילת השבוע, ולוואלה! NEWS נודע כי השניים קיימו שיחה טלפונית נוספת השבוע עם השר יריב לוין, שבה הבהיר ליברמן כי הוא אינו מוכן לסגת מעמדתו. בכיר נוסף בקואליציה אמר היום כי "נתניהו עושה הכול כדי שלא יהיו בחירות אבל ליברמן כרגע מקשה על פתרון הבעיה".

עוד באותו נושא

בכירי יהדות התורה מבהירים: "אין כל התקדמות במשבר חוק הגיוס"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נתניהו: "מעוניין להמשיך עם ממשלה יציבה עד נובמבר 2019". לשכת העיתונות הממשלתית
שוחח עם ליברמן במהלך שהותו בארה"ב. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בתוך כך, שרת המשפטים איילת שקד הניחה הערב על שולחן ועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב את הצעת חוק הגיוס הפרטית של ח"כ יואב בן צור (ש"ס), בניסיון לזרז את פתרון המשבר בקואליציה. לפי המתווה שגובש מול החרדים, שטרם אושר סופית, הצעת החוק תעבור בוועדת השרים בליווי מסמך הערות של היועץ המשפטי לממשלה שיאפשר לו לעמוד בפסיקת בג"ץ.

המתווה קבע עוד כי ההצעה תעבור בקריאה טרומית לפני או ביחד עם ההצבעות על תקציב המדינה לשנת 2019, שמתוכננות לשבוע הבא. עם זאת, עד כה לא הושגו הסכמות סופיות עם החרדים לגבי נוסח ההצעה.

שרת המשפטים איילת שקד בכנס איפא"ק. צילום: אייפאק, מערכת וואלה!
מנסה לזרז פתרון המשבר באמצעות וועדת השרים לחקיקה. שקד/מערכת וואלה!, צילום: אייפאק

מטעמו של ליברמן נמסר: "בימים האחרונים עם ישראל נלקח בשבי בידי חבורה של גורמים קיצוניים. הם מאיימים לגרור את כולנו לבחירות מיותרות, במציאות ביטחונית לא פשוטה, ודורשים שניכנע לסחטנות שלהם. אחרת הם יפרקו את ממשלת הימין. אסור לנו ולא נאפשר לזה לקרות".

בתגובתו שרטט שלושה עקרונות שלדבריו מפלגתו לא תוותר עליהם: הטלת האחריות למשבר על מי שדורשים לאשר את חוק הגיוס בשלוש קריאות בטרם אישור התקציב; השארת ההחלטה בנושא הגיוס בידי צה"ל ומערכת הביטחון; והמתנה למסקנות הצוות המקצועי במשרד הביטחון המכין את נוסח חוק הגיוס.

ליברמן הוסיף כי "אינני רוצה בחירות. חשוב שממשלות בישראל יכהנו עד תום הקדנציה, אבל יש לי אחריות לביטחון ישראל ולצה"ל ועל עקרונות אלו אינני מוכן להתפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully