וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: לא מתחייב להישאר בממשלה אם היועמ"ש יחליט על אישום נגד נתניהו

8.3.2018 / 9:37

יו"ר הבית היהודי הבהיר כי במידה שאביחי מנדלבליט יחליט על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה במפלגתו יקיימו "הערכת מצב". עוד הבהיר כי הוא לא מתכוון לדחוק את נתניהו החוצה אך "אם הוא ירד מהבמה - אתמודד על ראשות הממשלה"

צילום: לע"מ

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הבהיר הבוקר (חמישי) כי הוא אינו מוכן להתחייב להישאר בממשלה במידה שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יחליט על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ברקע משבר הגיוס ודרישתו של נתניהו מהשותפות הקואליציוניות להתחייב על ישיבה בממשלה עד שנת 2019, שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי הוא מקווה שהממשלה תאריך את ימיה אך חזר על עמדתו כי במידה והיועץ המשפטי לממשלה יחליט על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה הבית היהודי "יקיימו הערכת מצב" בנוגע למשמעות הפוליטית של הדברים.

בנט גם הבהיר כי בממשלה הבאה הוא מתכוון לדרוש את תיק הביטחון. "אני לא מתכוון לדחוק את נתניהו החוצה, אבל אם הוא ראש הממשלה אני בהחלט מתכוון בפעם הבאה לדרוש את תיק הביטחון, אני חושב שזה חיוני" והוסיף כי "אם הוא ירד מהבמה אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה".

עוד בוואלה!NEWS:
בחיל האוויר מתקרבים להכרעה: להתחמש ב-F-15 או F-35?
לרגל יום האשה יעלון מתחייב: במפלגתי החדשה - 50% נשים
ראש עיריית אשדוד: לא ניתן יותר דוחות בשבת במרכזי קניות ובביג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני לא מתכוון לדחוק את נתניהו החוצה", נפתלי בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו התייחס אתמול לראשונה לאפשרות של בחירות מוקדמות בקולו ואמר כי הוא "מעוניין להמשיך עם ממשלה יציבה עד נובמבר 2019", אך הבהיר ברקע משבר הגיוס כי הוא דורש שהצעת חוק הגיוס שתובא לפתחה של הממשלה תהיה מקובלת על היועץ המשפטי לממשלה, "ולקבל התחייבות מכל השותפות שממשיכים עד 2019. אני לא מעוניין בפתרון של לכדרר את זה לעוד כמה שבועות ולמצוא את עצמנו במשבר. פיתרון מלא - אחרת נצטרך ללכת לבחירות".

המסר כוון בעיקר לאוזנו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שמאיים לעזוב את הממשלה במידה וחוק הגיוס החדש יעבור בקריאה שניה ושלישית, אך רבים במערכת הפוליטית פירשו את ההתבטאויות כדרישה מהשותפות הקואליציוניות להתחייב שלא יעזבו את הממשלה במידה ויוחלט על הגשת כתב אישום. בנט הבהיר הבוקר כי לא חל שינוי בעמדת הבית היהודי שהושמעה עד כה, לפיה החלטה על הגשת כתב אישום תחייב בחינה מחדש.

עוד באותו נושא

גורם בכיר במערכת האכיפה: "נתניהו ניסה להעביר מסר בוטה ליועמ"ש"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נתניהו: "מעוניין להמשיך עם ממשלה יציבה עד נובמבר 2019". לשכת העיתונות הממשלתית
לא ידחוק אותו החוצה. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully