וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית אשדוד: לא ניתן יותר דוחות בשבת במרכזי קניות ובביג

8.3.2018 / 0:40

אחרי המשבר בנושא בעיר הדרומית, החליט ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי כי לא ייתן יותר דוחות עירייה למרכזי קניות ולביג שפותחים בשבת. "כל ניסיון לשנות את חוק העזר העירוני הוא למטרת רווח פוליטי", אמר. "הסטטוס קוו הופר. חייבים לשמור על חיים משותפים בכבוד"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניב מעוז

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי החליט אמש (רביעי) כי העירייה לא תיתן יותר דוחות במרכזי הקניות ובביג שפתוחים בשבת. "זה נגמר, הסתיים", אמר. לדבריו, "כל ניסיון לשנות את חוק העזר העירוני הוא טעות ומטרתו רווח פוליטי. העיר חוותה משבר בחודשים האחרונים, לא רצינו אותו ואני מקבל את האחריות עליי, חייבים לשמור על החילונים והחרדים בעיר ועל חיים משותפים בכבוד".

ראש העירייה אמר כי הסטוס קוו והכבוד ההדדי הופרו, גם על ידי בית המשפט לפני שנתיים. הוא הוסיף כי "לא אכפנו את החוק בביג אבל אז נפתחו מקומות קטנים בתוך העיר, נפתחו סופרים בשכונות וגם ליד בתי הכנסת. פנינו והתחננו לבעלי הסופרים לכבד את הסביבה בה הם פועלים והם לא היו מוכנים, הם פנו לבית המשפט ושאלו 'למה העירייה לא אוכפת את חוקי העזר', אבל זה לא עזר ובית משפט ביטל את צווי הסגירה של הסופרים".

עוד בנושא
"ראש העיר נכנע לחרדים": מאות הפגינו באשדוד נגד כפייה דתית
בעלי העסקים באשדוד לא נרתעים מהקנסות: "נמשיך לעבוד בשבת"
"לא נאפשר לסגור את העיר": אלפי תושבי אשדוד מפגינים נגד ההדתה

ישיבת מועצה על השבת, אשדוד, 7 במרץ 2018. שי מכלוף
"כל תושב ואורח החיים שלו". ישיבת מועצת העיר אשדוד, הערב/שי מכלוף

לטענת לסרי, "אין כפייה דתית בעיר אשדוד, כל תושב ואורח החיים שלו. למדנו את פסק הדין אז והלכנו לאכיפה בתוך העיר, המהלך הסתיים לפני כמה שבועות ועכשיו אנחנו אוכפים בתוך העיר". לדבריו, "יש פוליטיקאים מחוץ לעיר שבאים לקושש מנדטים, לא נאפשר לאף אחד לגרום לנו למלחמת אחים. אנחנו חוזרים למצב הקודם, החזרנו את השקט לעיר. זה הסתיים, זה נגמר".

יו"ר האופוזיציה בעיר, שמעון כצלנסון, בירך על כך שהלחץ הציבורי של תושבי העיר פעל. "חברי המועצה מן האופוזיציה והקואליציה עשו את שלהם וחייבו את ראש העיר לא לחלק יותר דוחות", אמר.

בתגובה להחלטת עיריית אשדוד אמרה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) כי "זה ניצחון אדיר של הציבור על ממשלה פוגענית ודורסנית. הוכחנו שכשהציבור עומד על רגליו האחוריות ונלחם הוא גם מנצח. המאבק על החוק הזה הוכיח כמה הממשלה מנותקת מהציבור. אני רוצה לברך את חברי אילן גילאון שהיה ממובילי המאבק באשדוד ונלחם לצד תושבי העיר כתף אל כתף עד הניצחון. ניצחנו בקרב הזה וננצח גם במאבק על התחבורה הציבורית בשבת".

(עדכון ראשון: 20:40)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ישיבת מועצה על השבת, אשדוד, 7 במרץ 2018. שי מכלוף
ישיבת מועצת העיר אשדוד, אמש/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully