וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראש העיר נכנע לחרדים": מאות הפגינו באשדוד נגד כפייה דתית

11.2.2018 / 0:38

מאות מתושבי העיר הפגינו נגד כוונת העירייה לסגור מתחמי קניות בשבת וקראו לראש העירייה להתפטר מתפקידו. פעיל חברתי: "העירייה מעדיפה את הכוללים על פני גני ילדים". ראש העיר לסרי: "לא אתן שתפרוץ מלחמת אחים"

צלמים זמניים מורשים

מאות מתושבי אשדוד הפגינו הערב (שבת) בפעם הרביעית ברחבת העירייה נגד מה שהם מגדירים הכפייה הדתית בעיר. המפגינים קראו לראש העירייה יחיאל לסרי להתפטר מתפקידו עקב מה שמהווה, לדבריהם, שינוי הסטטוס קוו בעיר, בעקבות כוונת העירייה לסגור מתחמי קניות בשבת. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהיה אמור להשתתף גם הוא בהפגנה, ביטל את הגעתו בעקבות האירועים האחרונים בצפון.

אלי נכט, פעיל חברתי שהגיע להפגנה אמר כי "הבעיה מתחילה כשהעירייה מציבה בסדר העדיפות שלה את הכוללים על פני גני ילדים ובתי ספר לחרדים על פני קאנטרי קלאב ומרכזי תרבות". לדבריו, "החרדים מצפים מראש העירייה להחזיר את הסטטוס קוו. מבחינתם, זה אומר להקפיא את המצב כפי שהוא היה לפני עשר שנים, כלומר לצמצם את המסחר והתעשייה בעיר. לצערם של תושבי העיר, לסרי הסכים לתכתיבי החרדים מבלי לקחת בחשבון את תגובתם של יתר תושבי העיר, בהם גם החילונים והמסורתיים".

עוד בוואלה! NEWS:
המטיילים לא נרתעים מההסלמה בצפון: "שבת יפה לטיולים"
לקראת שבוע של פקקים: הצצה לעבודות התשתית ברכבת ישראל
הנחל שסימל את הקשר העכור יביא לסיום הסכסוך בגליל?

הפגנה באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה באשדוד, הערב/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

נכט הוסיף כי "כבר היום יש צפי ל-50 או 60 אלף מצביעים נוספים בבחירות הקרובות מקרב הציבור החילוני, שמאס בקברניטי העיר. השאלה היא אם ראש העיר יחזור בו, או שימשיך בקו הפרו-חרדי נגד רוב תושבי העיר".

בתחילת השבוע הגיעו המפגינים אל ישיבות מועצת העיר, וגם שם דרשו מראש העירייה לעזוב את תפקידו. לסרי אמר באותה הישיבה כי הוא קרוב לפתרון לטובת כלל תושבי העיר. הוא פנה לחברי האופוזיציה ואמר להם כי הם גורמים לסכסוך בין התושבים לבין עצמם. "לא אתן למלחמת אחים לפרוץ באשדוד, נגיע לפתרון לטובת העיר וכלל התושבים", אמר לסרי.

(עדכון ראשון: 21:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully