וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטיילים לא נרתעים מההסלמה בצפון: "שבת יפה לטיולים"

בגליל ובגולן נשמעו אזעקות רבות עקב התקרית שבה הופל מל"ט איראני וטייסי מטוס F-16 של חיל האוויר נאלצו לנטשו בשמי עמק יזרעאל. בגולן נקראו לשמור על ערנות, אך אין שינוי בהנחיות למטיילים והחרמון נפתח כסדרו. התחזית: מעונן חלקית וחם מהרגיל

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים

בצל ההסלמה בצפון, נפתח הבוקר (שבת) אתר החרמון למבקרים, ועומסי תנועה הורגשו בשעות הבוקר באזור. מטיילים רבים הגיעו גם לאזור נפילת מטוס ה-F-16 בעמק יזרעאל, למרות שתושבים באזור הונחו להישאר בבתים. כל הכניסות לקיבוץ הרדוף, שבו נפל המטוס נסגרו וצה"ל הכריז על שטח צבאי סגור.

קב"ט קיבוץ הרדוף שאול פינקרפלד אמר בשיחה עם וואלה!NEWS כי זמן קצר אחרי השעה 06:00 בבוקר נשמעו באזור פיצוצים. "התעוררנו, הבנו שיש מטוס או חלקי מטוס שעולים באש סמוך לשער הקיבוץ", הוסיף. "אין הוראות מיוחדות לתושבים אבל כעת אי אפשר להיכנס או לצאת מהיישוב. לא נאמר לנו לכמה זמן".

כ-1,300 מטיילים הגיעו הבוקר לשמורת נחל תבור לתחנת הסברה של רשות הטבע והגנים. מהרשות נמסר כי האתרים במחוז צפון פתוחים כרגיל וכי לא התקבלו הנחיות כלשהן מפיקוד העורף.

על פי נתוני רשות שמורות הטבע והגנים יצאו לאתרי הטבע כ-50כ-100 אלף מטיילים פקדו את שמורות הטבע והגנים, בהם גם 8,000 תיירים זרים. על פי נתוני הרשות 2,900 מטיילים הגיעו לשמורת הבניאס, 3,000 נוספים לעין אפק, 4,100 לקיסריה, 4,200 לשמורת הירקון, 2,300 לאתר מצדה ו-5,200 מטיילים פקדו את שטחי המועצה האזורית אשכול. כ-6,000 איש הגיעו לאתר החרמון.

מטיילים בצפון למרות ההסלמה, 10 בפברואר 2018. מזי מגאנג'י מוסקוביץ, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בשמורת נחל תבור, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מזי מגאנג'י מוסקוביץ, רשות הטבע והגנים

אל שטח קיבוץ כפר רופין שבבקעת בית שאן, שם הופל המל"ט האיראני לפנות בוקר, הגיעו כוחות משטרה וצבא והתושבים נקראו שלא לצאת לשטחים החקלאיים ממזרח ומדרום ליישוב. דוד גלזנר, דובר צוות החירום היישובי, אמר כי אזעקה נשמעה ביישוב בשעה 4:25 וכי בתחילה חשבו התושבים כי מדובר בתקלה. "לאט לאט זה התחיל להתברר. אמרו לנו לא לצאת מהקיבוץ. אבל לא היתה הנחיה להכנס למרחבים מוגנים", הוסיף. "מבחינתנו זה לא אירוע. זו שבת יפה לטיולים".

בשעות הבוקר המאוחרות נשמעו אזעקות בכמה יישובים ברמת הגולן, בגליל העליון ובגליל המערבי. מהמועצה האזורית גולן נמסר כי תושבים נקראים להישמע להנחיות פיקוד העורף וכי אין שינוי בהנחיות למטיילים. במועצה האזורית עמק המעיינות שמצפון לכנרת נמסר גם כן כי אין שינוי בהנחיות לתושבים.

עוד באותו נושא

הסלמה בצפון: טייס נפצע קשה בהתרסקות F-16 בעמק יזרעאל

לכתבה המלאה
עונת הסקי נפתחה הבוקר באתר החרמון, 28 בינואר 2018. אתר החרמון, מערכת וואלה! NEWS
החרמון נפתח למבקרים כסדרו/מערכת וואלה! NEWS, אתר החרמון

ראש עיריית חיפה יונה יהב הנחה לרענן את כל המערכות העירוניות לאחר שהושלמה סקירת המקלטים הציבוריים בעיר. "בשלב זה אנו עוקבים אחר הדברים ונמצאים בקשר רציף עם מפקד המחוז של פיקוד העורף, מלבד זאת ממשיכים בשגרה ערנית", הוסיף. ראש עיריית בית שאן רפאל בן שטרית אף הוא מסר כי העירייה נמצאת בקשר רצוף עם פיקוד העורף והמשטרה. לדבריו, "בשעות האחרונות קיבלתי דיווח על חזרה לשיגרה באזור בית שאן, אנו מאחלים לצה"ל ולכוחות הביטחון הצלחה במשימתם החשובה בצפון. תושבי העיר בית שאן יכולים לחזור לשגרת השבת". ראש מועצת קצרין דימי אפרצב מסר לתושבי העיר כי השגרה נמשכת וכי יש להישמע להנחיות פיקוד העורף.

התחזית: מעונן חלקית; חם ויבש מהרגיל לעונה

במהלך היום צפוי להיות מזג אוויר מעונן חלקית עד מעונן. בנוסף לכך תחול עלייה במעלות החום והטמפרטורות ייעשו גבוהות מהרגיל לעונה. הלילה יהיה מזג האוויר דומה. מחר בבוקר יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל ובמהלך היום ייכנס בהדרגה אוויר קר ולח, בעיקר במישור החוף והשפלה, וייתכן אובך וטפטוף.

ביום שני תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ויחל לרדת גשם מקומי בצפון הארץ. במהלך הלילה יתפשט הגשם בהדרגה לדרום הארץ ויתחזק וקיים חשש מהיווצרות שיטפונות בנחלי המזרח והדרום. בשלישי יירד גשם לסירוגין ברוב אזורי הארץ וייתכנו סופות רעמים בודדות, בעיקר בשעות הבוקר. במהלך היום ייחלשו הגשמים בהדרגה.

אלה הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בירושלים - מ-25 עד 17, בתל אביב מ-24 עד 18, בחיפה מ-23 עד 16, בקצרין מ-24 עד 16, בצפת מ-21 עד 16, בטבריה מ-25 עד 16, בבית שאן מ-24 עד 15, באשדוד מ-23 עד 18, בעין גדי מ-24 עד 19, בבאר שבע מ-28 עד 19, במצפה רמון מ-29 עד 17 ובאילת מ-29 מעלות ביום עד 15 בלילה.

(עדכון ראשון: 10:00)

מטיילים בצפון למרות ההסלמה, 10 בפברואר 2018. מזי מגאנג'י מוסקוביץ, רשות הטבע והגנים, מערכת וואלה! NEWS
שמורת נחל תבור, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מזי מגאנג'י מוסקוביץ, רשות הטבע והגנים
הזירה בה נפל מטוס 10 חיל האוויר בגליל, 10 בפבואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
סקרנים באזור קיבוץ הרדוף, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט
הזירה בה נפל מטוס 10 חיל האוויר בגליל, 10 בפבואר 2018. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ניידות משטרה באזור קיבוץ הרדוף, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully