וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שבוע של פקקים: הצצה לעבודות התשתית ברכבת ישראל

8.2.2018 / 14:52

בעוד כשבועיים יושבתו תחנות רכבת מרכזיות כחלק מעבודות תשתית לביטול מפגשי כביש מסילה ולהפעלת הקו המהיר בירושלים. ברכבת ישראל מבטיחים כי הפקקים ישתלמו בשל השיפור הצפוי בתשתיות, אך מזהירים: "זה יהיה קשה לנוסעים"

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

פקקי הענק והעומסים הכבדים בכניסות וביציאות מגוש דן צפויים לחזור במהלך עבודות הרכבת שיימשכו מה-18 בפברואר (בלילה שבין ראשון לשני) עד ה-24 בחודש (שבת). במהלך שבוע זה יתבצעו עבודות תשתית במסילת הרכבת בין תחנת בית יהושע לתחנת תל אביב האוניברסיטה, ובנוסף לכך צפויים ברכבת ישראל להתרכז בכמה משימות מרכזיות, בהן השלמת תשתית הקו המהיר לירושלים, הכנת תשתית לחיבור רכבת השרון לרשת המסילות הארצית ופינוי תוואי המסילה הוותיקה בהרצליה להארכת נתיבי איילון. כמו כן, יתבצע ביטול שלושה מפגשי כביש-מסילה, ובהם המפגש המורכב בכפר שמריהו, המהווה "צוואר בקבוק" שנסגר למשך כשש שעות במצטבר בכל יום.

לדברי מהנדסת קו איילון ברכבת ישראל, מרים פיאניקה, "לשבוע עבודות מרוכז שכולל השבתה של המסילות יש אפקטיביות רבה. זה אמנם קשה לנוסעים, אבל בעתיד הם ירוויחו מסילה ותשתית חדשה". פיאניקה הוסיפה כי במהלך השבוע "אנחנו מדביקים את הפער בגידול התחבורה הציבורית מבחינת הביקוש לנסיעה ברכבת. אנחנו לא רוצים שייווצר מצב שנוסעים יגיעו לתחנה ולא תעמוד לרשותם רכבת".

עבודות הרכבת בתל אביב. -, מערכת וואלה! NEWS
מוכנים לפקקים? מתחם עבודות הרכבת/מערכת וואלה! NEWS, -

העבודות יתקיימו בשני מוקדים עיקריים בו זמנית - אזור שפיים וסמוך לתחנת הרכבת בהרצליה, ויבוצעו על ידי צוותי רכבת ישראל וקבלני משנה. במלאכה יעסקו מהנדסים, מפעילי ציוד הנדסי ואנשי תשתיות, שיפעלו במשך כל שעות היממה וייעזרו בעשרות כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) לבניית מבנה המסילה התחתון ובכלים מסילתיים כבדים ומנופים לפירוק ולהנחת תוואי המסילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במקום מפגשי כביש-מסילה - הפרדות מפלסיות בטוחות

מנהל אגף דרכים והסדרי תנועה ברכבת ישראל, בני יזדי, הסביר כי המפגש בין הכביש לבין המסילה באזור כפר שמריהו, שבו עוברים רבבות נוסעים תושבי השרון והסביבה, הוא "אחד ממפגשי הכביש הכי מסוכנים בארץ". מבדיקת קברניטי הרכבת, עומסי תנועה כבדים נוצרים באזור ועובדי הרכבת קולטים לא פעם במצלמות האבטחה הפרוסות לאורך המפגש הבעייתי נוסעים לא זהירים שבוחרים לסכן את חייהם - ולחצות אותו במהירות.

לדברי יזדי, "רק במהלך שנת 2017 היו כאן יותר מ-500 'אירועים אדומים' (רכבים שנכנסו לאזור הצמוד במסילה לאחר צלצול פעמוני האזהרה המתריעים על התקרבות רכבת, א"ר). ב-170 אירועים קיבלו נהגי הקטרים התראות על כך שרכב נמצא בתחום האסור במשך יותר מארבע שניות".

מרים פיאניקה, מהנדסת קו איילון ברכבת ישראל. -, מערכת וואלה! NEWS
"מדביקים את הפער". פיאניקה/מערכת וואלה! NEWS, -

הוא הוסיף כי הסגירה של הדרכים בעת מעבר רכבות, שמגיעה לשש שעות במצטבר ביום, היא "לא בגדר הרגיל" ושלא פעם "אנשים לא הבינו למה הם צריכים להמתין פה כל כך הרבה זמן לפני המפגש".

ביטול המפגש מהווה שלב נוסף בתכנית הרב-שנתית של רכבת ישראל לביטול מפגשים ולבניית הפרדות מפלסיות במקומם לצורך הגברת הבטיחות והקלה על הגודש בכבישים. עד שנת 2021 צפויה רכבת ישראל לבטל עוד כ-14 מפגשים בין כבישים לבין מסילות לטובת הפרדות מפלסיות.

"עבודות תשתית לוקחות זמן"

ימי העבודות צפויים להשפיע על רבבות נוסעים ש"ייתקעו" בעומסים, וייאלצו למצוא דרכים חלופיות להגיע לאזור המרכז. חלקם שואלים מדוע עבודות התשתית לא מתרכזות בכמה השבתות בודדות במקום להתפרנס לכמה פעמים בשנה.

"עבודות תשתית לוקחות זמן", הסבירה פיאניקה. "אי אפשר להקים מסילה אם לא הכנת לה תשתית תואמת לפני. אנחנו נערכים מראש שבועות לפני העבודות כדי לקצר את זמן ההשבתה וכדי שנוכל לרכז את כל התנועה ואת הפעילות לזמן הקצר והאפקטיבי מבלי להפריע לנוסעים".

עבודות הרכבת בתל אביב. -, מערכת וואלה! NEWS
ציוד מכנסי הנדסי, כלים מסילתיים ומנופים. מתחם עבודות הרכבת/מערכת וואלה! NEWS, -

ברקע הביקורת הציבורית, רכבת ישראל צפויה להעמיד לרשות הנוסעים שירותי הסעות שייסעו בשעות עומס בין תחנת בית יהושע ועד לתחנות תל אביב. זאת, בנוסף לתגבור קווי האוטובוס שיפעילו משרד התחבורה והביטחון, מה שנועד להפחית את עומסי התנועה.

עם זאת, בנוסף לעבודות התשתית שיתקיימו בעוד כשבועיים, כבר בסוף השבוע הקרוב תופסק תנועת הרכבות בין התחנות תל אביב, נמל התעופה בן גוריון ומודיעין במשך כל סוף השבוע - עד הודעה חדשה. זאת, כחלק מתכנית ההיערכות של הרכבת להפעלת הקו המהיר לירושלים. בימי שישי הרכבות בקו נהריה-נתב"ג-מודיעין יחלו ויסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור המרכז. לרשות הנוסעים יועמדו שירותי הסעות.

בני יזדי, מנהל אגף דרכים והסדרי תנועה ברכבת ישראל.. -, מערכת וואלה! NEWS
"סגירת הדרכים במפגשים היא לא בגדר הרגיל". יזדי/מערכת וואלה! NEWS, -
עבודות הרכבת בתל אביב. -, מערכת וואלה! NEWS
מתחם העבודות/מערכת וואלה! NEWS, -
עבודות ברכבת ישראל. רכבת ישראל, מערכת וואלה! NEWS
עבודות ברכבת ישראל/מערכת וואלה! NEWS, רכבת ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully