וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיתוף היועמ"ש ושרת המשפטים: גובש מתווה חדש לחוק הגיוס

7.3.2018 / 16:35

על פי הטיוטה, שמבוססת על החוק שנפסל בבג"ץ, מכסות גיוס החרדים לא יבוטלו, ובתום חמש שנים תבחן הממשלה אם החרדים עמדו בהן. אם לא - החוק יבוטל והכנסת תחוקק חוק חדש

צילום: מתוך הטוויטר של פישל רוזנפלד, עריכה: שניר דבוש

השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס, יחד עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שרת המשפטים איילת שקד וגורמים נוספים בקואליציה, ניסחו טיוטה חדשה שתהווה את אחד הפתרונות האפשריים למשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס. בחוק לא יהיו סנקציות כלכליות, סעיף שהתנגדו לו החרדים. לפי הטיוטה, שמבוססת על החוק שנפסל בבג"ץ, מכסות הגיוס של החרדים לצה"ל יישארו בעינן, ובתום תקופה של חמש שנים תבחן הממשלה אם החרדים עמדו בהן.

אם יימצא שלא עמדו ביעדים - החוק יבוטל, ועל הכנסת יהיה לחוקק חוק חדש תוך שנה או שנתיים מיום ביטולו. הטיוטה אינה סופית, והשיחות עליה עם נציגי הסיעות החרדיות והיועמ"ש נמשכות, ועל כן עוד צפויים להיעשות בה שינויים. המטרה בשיתוף היועמ"ש בשיחות על המתווה היא להבטיח כי הוא יוכל להגן על הנוסח בבג"ץ.

עוד בנושא
נתניהו על משבר חוק הגיוס: רוצה להגיע להסדר, זה כרגע לא בהישג יד"
כחלון מאיים: "עם ישראל יישב לליל הסדר עם תקציב - או בלי שר אוצר"
משבר חוק הגיוס יוביל לבחירות? "אין נוסחה שתרצה את כולם"

ישיבת ממשלה, 20 בדצמבר 2015. יונתן זינדל/פלאש90, פול צלמים
שיתוף היועמ"ש נועד להבטיח שיוכל להגן על החוק בבג"ץ/פול צלמים, יונתן זינדל/פלאש90

עם ניסוחו הסופי של החוק, שהתבסס על הצעה פרטית שהגיש לפני שבוע יו"ר סיעת ש"ס יואב בן צור, יקבלו אותו נציגי הסיעות החרדיות שיפנו להכרעה אצל מנהיגיהם הרוחניים במועצת גדולי התורה. הח"כים החרדים ישאלו את הרבנים האם לתמוך בחוק בקריאה טרומית במושב החורף הנוכחי קודם אישור התקציב תוך התחייבות להמשיך לעבוד על הנוסח במהלך הפגרה בוועדת החוץ והביטחון בכנסת ולאשר אותו סופית בתחילת מושב הקיץ הבא, או לדרוש את העברת החוק לפני אישור התקציב, החלטה שמשמעותה בחירות.

אם יקבלו את הכרעת הרבנים, הצעת החוק צפויה לעלות לאישור בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב אף שזו לא תוכננה להתכנס. עם זאת, המשבר יהיה רחוק מסיום. ראש הממשלה בנימין נתניהו יבחן עם שר הביטחון אביגדור ליברמן האם בכוונתו לעזוב את הממשלה אם יאושר החוק בקריאה שנייה ושלישית במושב הבא כפי שהצהיר השבוע בישיבת הסיעה בכנסת.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אביגדור ליברמן, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
ליברמן/ראובן קסטרו

נתניהו אמר אתמול כי הוא מעוניין "בפתרון לטווח ארוך", ואם ליברמן יאשר שבכוונתו לפרוש, נתניהו עלול ללכת לבחירות. פלונטר פוליטי יהיה אופן ההצבעה בקריאה טרומית במליאה. נתניהו יצטרך לשכנע את ליברמן להימנע אך לא להצביע נגד ההצבעה, כי אם יצביע נגד החוק, כחלון לא יסכים לתמוך בו, וכך לא יהיה רוב לקואליציה.

המפלגות החרדיות דרשו בשבוע שעבר לאשר יחד עם חוק שירות הביטחון שיהיה ככל הנראה הנוסח שיקודם גם את חוק יסוד לימוד התורה שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS. אך מאז המשבר הפוליטי, נציגי הח"כים ויתרו עליה בעקבות ההתנגדות הנחרצת של השותפים הקואליציוניים, בהם הליכוד, כולנו וישראל ביתנו. בכך הסכימו החרדים להתפשר על דרישתם העיקרית, ואם יסכימו לאשר את החוק בקריאה טרומית, זו תהיה פשרה נוספת, לפחות מצדו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שדרש את אישור החוק על כל שלוש קריאותיו במושב הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully