וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על משבר חוק הגיוס: רוצה להגיע להסדר, זה כרגע לא בהישג יד"

6.3.2018 / 0:05

ראש הממשלה התייחס בתום פגישתו עם טראמפ, למשבר הפוליטי ואמר כי ההתנגשות בין השותפות הקואליציוניות השונות לא מאפשרת פתרון. "מקווה שנצליח למצוא הסדר שיאפשר לממשלה לכלות את ימיה"

באדיבות ערוץ 10

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול (שני) כי הוא פועל יחד עם ראש לשכתו יואב הורביץ למציאת פתרון למשבר שנוצר סביב חוק הגיוס, אולם טען כי הדרך לסיומו עדיין ארוכה. "אני והורביץ קיימנו כמה שיחות בניסיון למצוא פתרון שיאפשר לממשלה לכלות את ימיה", אמר נתניהו בתדרוך לעיתונאים בזמן ביקורו בבית הלבן בוושינגטון. "יש כאן התנגשות בין השותפות השונות שלא מאפשרות פתרון. דיברתי עם השר יריב לוין, ועם יו"ר הקואליציה דוד אמסלם בנושא, ואני רוצה להגיע להסדר שיאפשר לממשלה לסיים את כהונתה במועד. כרגע, אני לא יכול לבשר שזה בהישג יד"
.
נתניהו אף דחה את הטענות לפיהן הוא אינו מפעילים מאמצים אמיתיים כדי לפתור את המשבר הקואליציוני שעלול להוביל לבחירות, זאת בשל החקירות המתנהלות נגדו. "זה פשוט לא נכון", אמר.

פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ ביבי נתניהו, בבית הלבן, וושינגטון 5 במרץ 2018. AP
"לא בהישג יד". נתניהו במהלך פגישתו הערב עם הנשיא טראמפ/AP

בהמשך פנה נתניהו לנושאים נוספים, בהם ניסיון האמריקנים להניע תהליך מדיני בין ישראל והפלסטינים, עליו דיבר מוקדם יותר גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. נתניהו ציין כי במהלך פגישתו עם הנשיא, לא הוצגו בפניו לוחות זמנים מטעם הממשל בנוגע להצגת תכנית שלום. "אי אפשר לנהל משא ומתן עם מישהו שלא רוצה לבוא לשולחן", טען. "המצב הרצוי היה שהם יבואו לשולחן".

נתניהו זוכה לקבלת פנים חמה בבית הלבן מצדו של הנשיא, שאף ציין כי ייתכן ויגיע לירושלים לחנוך את בניין השגרירות האמריקנית במלאות 70 לישראל. "טראמפ לא ביקש דבר בתמורה להחלטתו להעביר את השגרירות לירושלים, הוא רק ביקש לשמוע את דעתי בנושא", אמר נתניהו. הוא סירב להתייחס אם הוצגה בפינו טיוטה לתכנית שלום באזור, וציין כי נושא סיפוח הגולן ומעלה אדומים לא עלו במהלך הפגישה.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
פגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ ביבי נתניהו, בבית הלבן, וושינגטון 5 במרץ 2018. רויטרס
"הנושא האיראני - אינטרס משותף". נתניהו וטראמפ, היום/רויטרס

עוד בפתח הפגישה, הציג נתניהו בפני טראמפ את האיום האיראני כאחד הנושאים המרכזיים שבכוונתו לדון בו. בסיומה הצהיר נתניהו כי הנושא נדון באריכות, כמו גם הנעשה בסוריה סוגיית השבויים והנעדרים ומצבו של יונתן פולארד. "אני חושב שהנשיא מאוד בקיא בנושא האיראני", הסביר ראש הממשלה. "הוא נחוש מאוד ובעל שליטה מרשימה בפרטים. גם בנושא הפלסטיני הוא שאל המון שאלות. הוא דיבר על השאלות הביטחוניות והשילוב שלהם בבעיות המדיניות".

"זה האינטרס המשותף שלנו למנוע מאיראן לחמש את שלוחותיה בסוריה ועיראק", הוסיף נתניהו. הוא אף דחה אמירות לפיהן האמריקנים מעוניינים לפתור תחילה את נושא דאעש במזרח התיכון בטרם הטיפול באיראן, וכן את הטענה לפיה נעשה שימוש בישראל כקבלן משנה בסוריה. "בעוד 60 יום יש החלטה שהנשיא הולך לקבל בנוגע להסכם הגרעין, הוא התעניין מאוד בהערכות שלי ובהמלצות שלי. השיחה ארכה שעה מעל למתוכנן, חלק נרחב התמקד בנושא הזה. אמרתי לו שלדעתי או לתקן לגמרי את ההסכם לזנוח את זה לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully