וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי יהדות התורה מבהירים: "אין כל התקדמות במשבר חוק הגיוס"

8.3.2018 / 9:50

יממה לחזרתו של ראש הממשלה מארה"ב מצהירים ליצמן ופרוש באשר למשבר חוק הגיוס כי "לצערנו לא הוגשה בקשה חדשה שיש בה כדי להסדיר מעמד בני הישיבות". השבוע הבא הוא המועד האחרון לאישור תקציב המדינה, והרבנים יצטרכו לאשר פשרה בחוק הגיוס לפני אישורו

צילום:רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

יממה קודם חזרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לישראל, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, שני גורמים מרכזיים ביהדות התורה, מצהירים כי "אין כל התקדמות במשבר", וטרם הגיע אליהם נוסח חדש להצעת החוק כדי שיוכלו להציג אותו לרבנים. ליצמן אמר כי "לצערנו לא הוגשה בקשה חדשה שיש בה כדי להסדיר מעמד בני הישיבות".

לוח הזמנים הולך ונהיה צפוף יותר שכן כדי שהסיעות החרדיות יסכימו לפשרה לפיה יצביעו על החוק רק בקריאה טרומית קודם אישור התקציב הם ייאלצו להציג נוסח חדש לרבנים, זאת בזמן שיום חמישי הבא הוא המועד האחרון לאישור תקציב המדינה לשנת 2019, כפי שדורש שר האוצר משה כחלון.

עוד בוואלה! NEWS:
אוסטריה: ארבעה פצועים קשה בשני אירועי דקירה בווינה; הרקע נבדק
עקב בקשת משפחת גולדין: בג"ץ הורה למדינה שלא להחזיר גופה לעזה
שוטר נעצר בחשד שקיים יחסים עם קורבן סחר בנשים - והושעה

יעקב ליצמן במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אין כל הצעה שאפשר להביא להכרעת מועצת גדולי התורה". ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"אין חדש בהצעות הקיימות על הפרק", אמר ליצמן בעיתון המייצג אותו 'המודיע'. "אין כל הצעה שאפשר להביא להכרעת מועצת גדולי התורה". ליצמן שב והדגיש כי עמדתו לאשר את החוק על כל קריאותיו לפני אישור התקציב "בעינה עומדת ולא השתנתה כלל". בעיתון של ליצמן מביעים חשש מכך שהדרישה של נתניהו לאשר חוק שיסכים עליו גם היועמ"ש אביחי מנדלבליט זו משימה בלתי אפשרית לאור כך שהוא "יתקשה לעמוד בדרישת הנציגים החרדים".

אתמול נפגש השר לשעבר אריאל אטיאס, נציג ש"ס לניסוח חוק הגיוס עם חברי הכנסת של "דגל התורה" משה גפני ואורי מקלב. השלושה דנו בנוסח שגיבש אטיאס יחד עם שרת המשפטים איילת שקד והיועמ"ש לממשלה ובשיחה עלו חילוקי דעות מהותיים על הנוסח המתגבש. בנוסף, עלתה הצעה לשלב את סעיפיו של חוק יסוד לימוד התורה שנחשף בוואלה! NEWS, לתוך החוק הרגיל שמתגבש בימים אלה, צעד שעלול לעורר התנגדות מצד הליכוד, כולנו וישראל ביתנו. עד כה הנוסח הסופי לא גובש סופית, וגורמים ב'יהדות התורה' סבורים כי "נתניהו רוצה בחירות". לטענתם, "המשבר הזה פתיר", הם אומרים, "אבל נדע אם נתניהו רוצה לפתור אותו רק שיחזור לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully