וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב בקשת משפחת גולדין: בג"ץ הורה למדינה שלא להחזיר גופה לעזה

8.3.2018 / 8:25

בית המשפט הוציא צו המונע את החזרתו של תושב הרצועה שנהרג בתקרית עם חיל הים בשבוע שעבר. הצו שניתן בתוקף עד לדיון שייערך בשבוע הבא. משפחת גולדין: "יותר משמדובר בצו משפטי - זהו צו מוסרי הקורא לממשלה להפסיק לתת פרסים ומתנות לחמאס"

עריכת וידאו:ניר חן

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, הוציא הבוקר (חמישי) צו המורה למדינה שלא להחזיר את גופתו של תושב עזה, אסמעיל אבו ריאלה שנהרג בתקרית עם חיל הים בשבוע שעבר מול חופי עזה. הצו בתוקף עד לדיון משפטי שייערך בבג"ץ ביום שלישי הבא ה-13 במרץ. משפחתו של קצין צה"ל, סגן הדר גולדין שמוחזק בידי חמאס בעזה, השיבה אתמול לבקשת המדינה לשחרר את גופתו של אבו ריאלה כשדרשה מהמדינה שתבטיח כי הלוויה בעזה לא תהפוך לפסטיבל תודעתי של חמאס.

ממשפחת גולדין נמסר: "יותר משמדובר בצו משפטי - זהו צו מוסרי לממשלת ישראל הקורא לה להפסיק לתת פרסים ומתנות לחמאס בזמן שהוא מחזיק בידיו בחיילים ואזרחים באופן פיראטי ובניגוד לדין הבינלאומי. עלינו, כמדינה, לשנות את המשוואה אחת ולתמיד - אחזקת חטופים אינה יכולה להיות נכס, אלא היא נטל שבגינו יש לגבות מחירים מהאויב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנגיסטו, שאול וגולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי אמר בשבוע שעבר כי על אף שברצועת עזה קיימות מצוקות אזרחיות קשות שעלולות להוביל למשבר, "אין שם משבר הומניטרי". לדבריו, "אנו זוכרים כל העת את סגן הדר גולדין, סמל ראשון אורון שאול ואת האזרחים הישראלים שמוחזקים בידי חמאס". הוא הוסיף כי "עד שישובו בנים לגבולם, מצבה של עזה לא באמת ישוקם, עזה תישא במחיר". אלוף מרדכי אמר את הדברים בטקס חילופי מפקדים במנהלת התיאום והקישור לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully