וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "רוצה לכהן עד נובמבר 2019, אם לא - נלך לבחירות"

7.3.2018 / 17:19

באירוע של המועדון הכלכלי בוושינגטון הבהיר ראש הממשלה כי הוא משוחח עם השותפות הקואליציוניות על משבר הגיוס ומקווה כי יסיים את כהונתו ב-2019. כשנשאל על החקירות השיב בהלצה: "זה הדבר הכי מעניין בתפקיד"

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) כי גם במהלך ביקורו בארצות הברית הוא משוחח עם שותפיו הקואליציוניים על המשבר סביב חוק הגיוס, המאיים להפיל את הממשלה ולהביא לבחירות. "אני רוצה להיות מסוגל להשלים את הכהונה, עד נובמבר 2019, ואם השותפות יסכימו זה מה שנעשה. אם לא, נלך לבחירות. אני מקווה שהן כן יסכימו", אמר.

לדברי נתניהו, החקירות שמבצעת המשטרה בענייניו לא מסיחות את דעתו מתפקידו. באירוע של המועדון הכלכלי בוושינגטון אמר: "אני לא יכול לומר שאני אוהב את זה, אבל זה לא מסיח את דעתי. אני עובד ימים של 16 שעות ואני מחויב לחלוטין להגנת ישראל ולשיפור הכלכלה". לדבריו, "נראה שגם הציבור חושב כך". בנוסף, כשנשאל מהו הדבר המעניין ביותר בתפקידו כראש הממשלה, ענה נתניהו: "החקירות".

בנושא המשא ומתן המדיני אמר נתניהו כי "רוב הישראלים יעדיפו היפרדות מהפלסטינים. אני רוצה פתרון, שיהיו להם את כל היכולות למשול בעצמם, אבל מבלי לתקוף אותנו".

זה נתניהו במועדון הכלכלי של וושינגטון, 7 במרץ 2018. חיים צח, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בוושינגטון, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח, לע"מ

נתניהו חזר על הדברים גם טרם המראתו לניו יורק ואמר כי הוא רוצה להנהיג ממשלה יציבה עד סוף 2019. "זה מה שאני מבקש לעשות. להביא הצעה שתהיה מקובלת על היועמ"ש שתעבור ביותר מהרוב הרגיל, ולקבל התחייבות מכל השותפות שממשיכים עד 2019", אמר. "אני לא מעוניין בפתרון של לכדרר את זה לעוד כמה שבועות ולמצוא את עצמנו במשבר. פתרון מלא, אחרת נצטרך ללכת לבחירות. אני לא מעוניין בזה. עם רצון טוב אפשר להגיע לזה אבל זה מחייב את כולם להגיע להסכמה. אני קורא לזה חורשת האקליפטוס, כמה מהחברים שלי טיפסו על העץ וצריך לרדת מהעץ".

השר לשעבר אריאל אטיאס מש"ס, יחד עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שרת המשפטים איילת שקד וגורמים נוספים בקואליציה, ניסחו טיוטה חדשה שתהווה את אחד הפתרונות האפשריים למשבר הפוליטי סביב חוק הגיוס. בחוק לא יהיו סנקציות כלכליות, סעיף שהתנגדו לו החרדים. לפי הטיוטה, שמבוססת על החוק שנפסל בבג"ץ, מכסות הגיוס של החרדים לצה"ל יישארו בעינן, ובתום תקופה של חמש שנים תבחן הממשלה אם החרדים עמדו בהן.

אם יימצא שלא עמדו ביעדים - החוק יבוטל, ועל הכנסת יהיה לחוקק חוק חדש תוך שנה או שנתיים מיום ביטולו. הטיוטה אינה סופית, והשיחות עליה עם נציגי הסיעות החרדיות והיועמ"ש נמשכות, ועל כן עוד צפויים להיעשות בה שינויים. המטרה בשיתוף היועמ"ש בשיחות על המתווה היא להבטיח כי הוא יוכל להגן על הנוסח בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully