וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נגד ארדן: "התנהלות השר נועדה להביך את המפכ"ל"

9.11.2017 / 6:26

בצמרת הארגון מותחים ביקורת נגד ארדן לאחר שלדבריהם "תפס צד" בנוגע להתבטאויות יועץ התקשורת ליאור חורב וטענו שהתנהלותו בימים האחרונים נועדה להלך אימים על המשטרה. גורם בכיר: "הוא מנסה להפגין נאמנות לנתניהו תוך כדי השתלחות במשטרה"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בצמרת משטרת ישראל מותחים ביקורת חריפה נגד השר לביטחון פנים גלעד ארדן. גורם בכיר מאוד במשטרה טוען כי התנהלותו של השר ביממה האחרונה נועדה "להביך את המפכ"ל רוני אלשיך ולהלך אימים על צמרת הארגון". לדברי הגורם, השר ארדן החליט לתפוס צד נגד המשטרה בסוגיית ההתבטאויות של יועץ התקשורת ליאור חורב. "הוא הדליף לתקשורת בשעות הלילה את הדוח מבקר המשרד אחרי שהנחה אותו לחבר דוח תוך זמן קצר על הצילומים של ליאור חורב", טען הגורם.

אתמול (רביעי) שרר מתח רב בין צמרת המשטרה לשר הממונה עליה. במשטרה אומרים כי השר ארדן מנסה להפגין נאמנות לנתניהו תוך כדי השתלחות בארגון. "הוא החליט לבחור צד", אמר הגורם.

לקריאה נוספת:
המשרד לביטחון פנים נגד ליאור חורב: "הפר החוזה"
אמסלם בדיון סוער בכנסת: חורב כינה אותי "דודי-דו"; גרמן: "זה משפט שדה"
"רה"מ תוקף את השליח": ליאור חורב, היועץ שלא מפסיק לצייץ ומפחיד את נתניהו

טקס פתיחת תחנת שיטור עירונית בקריית שמונה בנוכחות השר לביטחון פנים גלעד ארדן, 22 ביוני 2017. אדריאן הרבשטיין
"מנסה להביך את המפכ"ל". השר גלעד ארדן/אדריאן הרבשטיין

במשטרה ציינו כי שלשום יצרו קשר עיתונאים רבים עם דוברות המטה הארצי והציגו את עיקרי דוח מבקר המשרד לביטחון פנים בדבר הציוצים של חורב. לטענת קצינים במשטרה, לפני חודשיים נדרש המבקר לבחון את העסקתו של חורב, והוא הגיש דוח בו קבע כי לא נפל פגם בהתקשרות בין המשטרה ליועץ התקשורת.

אלא שלדברי הקצינים פנה השר בימים האחרונים למבקר ודרש ממנו שוב, להגיש דוח חדש שבו הוא נדרש להתייחס לציונים בלבד. "השר הפיץ את הדוח כמה שעות לפני הדיון בוועדה של ח"כ אמסלם, אחרי שברור שהח"כ נעלב מחורב שכינה אותו 'דודי דו'", אמר קצין בכיר במשטרה. "יחד עם זאת, אנחנו מבינים שלא בגלל זה אמסלם כינס את הוועדה אלא שהוא נשלח על ידי אחר. השר ארדן קפץ על העגלה וסיפק את הבנזין בדמות הדוח החדש כדי להדליק אש ולהביך את המפכ"ל אלשיך ואת המשטרה. ארדן גם שיגר לוועדה את הדובר שלו שהסתובב בוועדה כמעין מפקח מטעם השר".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: דובר נתניהו יתמנה למנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית

לכתבה המלאה
המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"ניסיון לפגוע במפכ"ל". רב ניצב רוני אלשיך/ראובן קסטרו

במשטרה טוענים כי הם לא הופתעו כשארדן המשיך להתייחס לדיון בוועדה של ח"כ אמסלם ולצאת בגלוי נגד המפכ"ל שהוא עצמו מינה. "זה מעין וידוא הריגה", טען קצין במשטרה שאף ציין כי יש להפנות את תשומת הלב לתזמון שבו השר פרסם את התייחסותו.

השר ארדן מצדו, טען שנושא הדוח אינו ליאור חורב אלא עמדותיו. "לליאור חורב יש חופש ביטוי וחופש מחשבה כמו לכל אזרח אחר במדינת ישראל- לא יותר ולא פחות", ציין ארדן. "השאלה המרכזית שצריכה להישאל פה היא מה המשטרה צריכה לעשות כדי לשמור על אמון הציבור בה ובחקירות שלה. משטרת ישראל חוקרת, וטוב שכך. גם נבחרי ציבור, אישי ציבור ושחיתות ציבור, אבל היא גם צריכה לשמור כל הזמן שהציבור ירגיש שהחקירות הללו אובייקטיביות שלא מושפעות מגורמים חיצוניים. ואני, כמי שמגבה את המשטרה ואכפת לי מהסמכויות שלה הבעתי את עמדתי: כל יועץ מימין ומשמאל שיש לו פעילות פוליטית או אמירות פוליטיות במקביל לכך שהוא מועסק במשטרה - זה דבר שפוגע ומערער את אמון הציבור במשטרת ישראל".

האזינו לח"כ אמסלם ב-103FM: "ליאור חורב הוא שכיר חרב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully