וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב הבכיר מאשים את אלשיך: מסכל בכל מחיר את מינויי למפכ"ל

17.5.2018 / 19:20

בתדרוך שערך מפכ"ל המשטרה לעיתונאים, אמר כי ניצב יורם הלוי מנהל קשרים מעל ראש עם נתניהו. עם זאת, מקורביו של הניצב הוותיק דחו את הטענות - ותקפו: אלשיך נוקט צד ושם רגליים כדי להכשיל את מועמדותו למפכ"לות

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: תומר לוי

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמור לסיים את תפקידו לאחר החגים, בחודש נובמבר השנה, ובצמרת המשטרה החלה מלחמת הירושה על תפקידו. אלא שבניגוד לפעמים קודמות, אומרים גורמים בכירים במשטרה כי אלשיך נוקט צד, כדי להכשיל את מועמדתו של אחד הניצבים המובילים לתפקיד, ואף מנסה לקבוע מי יהיה הסמפכ"ל הבא.

בצמרת המשטרה קיימת מתיחות רבה בימים האחרונים. הניצב שאמור להיות המועמד הטבעי לתפקיד המפכ"ל הוא ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, ובעברו מפקד להב 433, ראש אגף השיטור ומפקד המחוז הדרומי. לוי, שגדל וצמח בימ"מ, נחשב למועמד המוביל לתפקיד המפכ"ל. אלא שאלשיך החליט לטענת מקורבי הלוי לסכל את המינוי, עם תדרוכים לכתבים על כך שהלוי מנהל קשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מעל ראש המפכ"ל והשר לביטחון פנים גלעד ארדן.

עוד בוואלה! NEWS:
סערת השנה הרביעית של אלשיך: בורסת השמות במרוץ למפכ"לות רותחת
"אין בעל בית לסיפור הזה": דיון מיוחד בכנסת על הפשיעה החקלאית
בתגובה לירי בשדרות: צה"ל תקף עמדות חמאס בצפון הרצועה

ניצב יורם הלוי ורנ"צ רוני אלשיך, טקס חילופי מפקד מחוז ירושלים. 15 בפברואר 2016. רוני כנפו
שם רגליים למינוי? הלוי ואלשיך/רוני כנפו

קרובי אלשיך טענו כי זה הרקע לכך שהלוי סירב להתמנות לתפקיד סמפכ"ל. אולם בסביבתו של הלוי דחו את הטענות ואמרו כי הלוי רואה עצמו מועמד רק לתפקיד אחד - מפכ"ל המשטרה. הלוי, לטענת המקורבים, טען תקופה ארוכה כי הוא עשה שורה של פרויקטים במחוז ירושלים ואין טעם לעזוב כעת את התפקיד לטובת תפקיד הסמפכ"ל.

ניצב יורם הלוי אמר למקורביו בעקבות הפרסום כי "אני לא יודע מי עומד מאחורי הפרסומים על קשרים שלי עם ראש הממשלה. הדברים אינם נכונים. מישהו מנסה לחבל באפשרות שלי להתמודד על תפקיד המפכ"ל. הקשרים שלי עם המפכ"ל הם טובים. אתמול נפגשתי איתו, ומחר אני נפגש איתו. אני לא יודע מי עומד מאחורי הניסיון הזה לפגוע בי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ניצב דוד ביתן  01/02/2018. ראובן קסטרו
ימונה לסמפכ"ל? דוד ביתן/ראובן קסטרו

על רקע החלטת הלוי לא להתמנות לתפקיד הסמפכ"ל החליט אלשיך להציע את התפקיד למפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן, הנחשב למקורבו של אלשיך ולאיש אמונו. ביתן מונה לשמש כקצין בודק בפרשה שחקרה את התנהלות אגף המודיעין, בעקבות התלונה של ניצב רוני ריטמן. ביתן חיבר דוח חמור, עליו התבסס המפכ"ל בהתנהלותו בפרשה.

אלשיך אף החליט לקדם לאחרונה את ביתן שהיה מפקד המחוז הדרומי לתפקיד היוקרתי כמפקד מחוז תל אביב וביתן מילא פחות מחצי שנה בתפקיד. לכן, במשטרה הורמו גבות לנוכח הצעת אלשיך לארדן למנות מקורבו לתפקיד הסמפכ"ל. שאותו יחל למלא רק בעוד כשלושה חודשים.

גורמים במשטרה אמרו כי אלשיך מנסה להציב עובדות למי שיחליף אותו, ולשבץ קצינים חדשים כמפקדי מחוזות, וגם סמפכ"ל. גורם בסביבותו של המפכל אמר כי אין משבר בין יורם הלוי לאלשיך. הם עובדים יחד ומחר הם אמורים לפקד על הכוחות הגדולים שיאבטחו את ירושלים. דוברת המשטרה נצ"מ מירב לפידות אמרה כי "אנחנו לא מאשרים ולא מכחישים דבר בנושא".

"תגובה בהתאם"- נתניהו: "איראן חצתה קו אדום- הפעולה האיראנית נכשלה, אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל". לשכת העיתונות הממשלתית
נפגש עם הניצב? נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

עוד הוסיפו בדוברות המשטרה כי הם "דוחים את הטענות בדבר עימותים או כל אמירות אחרות הנוגעות לאופי היחסים בין בכירי המשטרה. המפכ"ל הוביל רפורמות רבות במשטרה ביחד ובשיתוף מלא עם סגל הפיקוד הבכיר כולו. שוב אנו עדים לדיסאינפורמציה המובאת כביכול בשם המפכ"ל או 'מקורביו'. צר לנו על הטעיית הציבור, האחראיות על הפרסומים הינה על אחריות המפרסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully